-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Ang illamående...
19 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Jag började må illa förra fredagen då jag också spydde,det kom utan förvarnining efter 1 tallrik fil med havrefras. Mår illa från och till nu mest efter frukost , kan knappt äta något ! Jag reagerar också stark på dofter,om vi gjort någon mat med vitlök och det blir rester över som står i kyllen , när man öppnar kyllskåpsdörren dagen efter så klöks jag. Vill inte må illa längre !
Jag har precis börjat må illa, dock inte på morgonen utan eftermiddag och kväll. Har inte spytt än men det har varit nära. Som hos de andra är det starka lukter jag reagerar på. Men annars kan jag gå omkring och känna mig smått illamående hela dagen, det är extra jobbigt eftersom jag är hungrig men inte speciellt sugen på att äta. Jag är i v 7 och jag har mått så här i ett par dagar.
mitt illamående slutade för ungefär en och en halv vecka sen.. jag jobbar också i livsmedelsbutik och sitter i kassan en del, men när jag har känt att jag vill spy så har jag kunnat hålla det inom mig tills nån kommit och löst av mig.. men jag tycker att det känns skönare att jobba, mår inte alls rika dåligt när jag har nåt att aktivt sysselsätta mig med, hinner liksom inte tänka på illamåendet... men nu mår jag som sagt inte illa längre, kanske bara nån snabbis om dagen, om nåt luktar jättestarkt.. skönt!!
Jag älskar dig min trollunge!
20071206
Än så länge känner jag inte av illamående... peppar peppar... men verkar ju som att många får det lite längre fram. Hoppas det i så fall blir värst på semestern så jag slipper ha det på jobbet. Även om jag vill må bra på semestern så är det mest praktiskt så
Än har jag inte kännt av något illamående bara små små attacker som försvinner lika fort men första gången jag var gravid så var jag tvungen att spy när jag vaknade på morgonen eftersom jag mådde betydligt mycket bättre då resten av dagen någon gång fick jag spy attacker och sprang på toa, själv jobbar jag oxå i butik och står i kassan e väldigt orolig att man ska få spy attackerna mitt i ruschen eller nåt har hört att det finns tabletter för gravid illamående måste pröva dom sen när det blir mer aktuellt
Jag mår inte så illa som att jag skulle behöva spy, men däremot har jag börjat få avsmak för många saker som jag älskade innan.
Särskilt sånt som är sött går bara inte att äta! Godisskålen som jag verkligen såg fram emot på helgerna eller en smaskig chokladkaka till kaffet (som inte heller är gott längre). Nopp, funkar inte alls!
19 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|