Marina

Hej! Det är helt normalt att ett spädbarn har magknip dom 3-4 förs...

Fråga BVC

Ang illamående...

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Ang illamående...

Inläggav hakapoff 15 maj 2007, 20:00

Jag har funderat lite på detta ang illamående o att man måste spy. Det finns ju säkert olika typer av illamående, vissa är värre än andra. Så vore kul o få höra från lite olika.
När man då mår illa och måste spy, brukar det bli akuta spy attacker då eller mår man bara illa så att man känner att jag måste spy.
Jag jobbar nämligen i en livsmedelsbutik och sitter jag då i kassan så är det ju inte så lätt att bara springa iväg på sekunden.

Vore skönt o få höra lite om det... Kram
Användarvisningsbild
hakapoff
Alltid online

Inläggav Alvin 15 maj 2007, 20:20

Jag mår illa men har inte behövt spy ännu. Känns dock som att det skulle vara akut då och då. Men mest är det bara ett kvalmigt illamående med yrsel för mig...
Alvin
Stammis

Inläggav hakapoff 15 maj 2007, 20:27

oki... hm hoppas jag inte får det så akut iaf.
BildBild
Användarvisningsbild
hakapoff
Alltid online

Inläggav Divgrl 15 maj 2007, 20:50

Mitt byggs upp på nåt sätt...sen kan det komma en utlösande faktor som en tant med mkt parfym....KÖRT! Jobbar oxå i affär. Hemma o sjukskriven nu..orkar inte jobba med illamåendet mera.
Bild

Bild

Bild
Divgrl
Alltid online

Inläggav Lizzzie 15 maj 2007, 20:52

Jag har varit hemskt illamående men sluppit spy! Spytt en enda gång..
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
Lizzzie
Alltid online

Inläggav Misty 15 maj 2007, 21:15

Jag spydde ganska mycket i början av min graviditet.. men jag brukade känna av innan när det var på väg upp. Men värst var det på morgonen och kvällen, brukade vara bättre mitt på dagen...
Bild
Användarvisningsbild
Misty
Alltid online

Inläggav Divgrl 16 maj 2007, 06:47

Det är det som är så konstigt...mitt illamående börjar runt 11 på fm. Sen blir det värre o värre. Lagom tills man ska sova är det så illa som att sova när man har druckit alldeles för mkt. Sen *poff* på morgonen känner man inget alls....trött på detta nu!
Bild

Bild

Bild
Divgrl
Alltid online

Inläggav Busan 16 maj 2007, 06:54

För mig har illamåendet nyligen börjat, för ca en vecka sedan. Mår illa från morgon till kväll. Har inte samma matlust, reagerar på lukten av viss mat och smaker. :(

Kräktes för första gången igår, har försökt "hålla igen" men nu gick det inte länger. Illamåendet gick dock över ett tag när att jag hade kräkts. Känns som att jag måste äta hela tiden. Åt frukost för 30 minuter sedan och mår redan illa. Hoppas att jag inte ska börja kräkas mer eftersom jag jobbar som lärare. Vill ju inte stå i klassrummet eller springa iväg för att spy.

Är glad att jag har en go' man som kommer in med knäckebröd och dryck på morgonen och pussar på mig innan han åker iväg.
Bild
Användarvisningsbild
Busan
Stammis

Inläggav mave 16 maj 2007, 07:15

Mitt illamående startade för ca 3 veckor sedan (i vecka 12) Mår bara illa på morgonen...har ingen matlust och är inte hungrig på morgonen men om jag inte äter kommer illamåendet och kräkningarna (just när jag började skriva detta fick jag rusa iväg och kräkas) Det värsta är att man har ju inget att kräkas upp...endast galla. Men efteråt mår jag som en prinsessa hela dagen. Kan tillägga att de få gånger som jag inte mår illa på morgonen så kommer det precis när jag ätet mitt första mål mat för dagen.. Förhoppningsvis kommer det väl att gå över någon gång.
Användarvisningsbild
mave
Alltid online

Inläggav Linda 1980 16 maj 2007, 07:33

jag spydde bara en gång och det var vid 5 tiden på morgonen när jag var tvungen att gå upp och byta stora tjejens lakan när hon hade kissat. Inte bra att springa upp ur sängen.

kan du inte ha något litet att äta när du sitter i kassan? kex eller så?
Bild
Bild
Bild
Linda 1980
Alltid online

Nästa

< Återgå till Gravid forum

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm