-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Antal försök, hur räknar man?!
3 inlägg • Sida 1 av 1
Antal försök, hur räknar man?!Jag och sambon står i kö till ivf. Har gjort utredning men inga fel hittades på någon av oss men vi blir ändå inte gravida... Väntar på att få första kallelsen! Det jag nu undrar är hur man räknar. Vi får 3 landstingsfinansierade försök här. Om man går igenom ivf 1 och får några till frysen, räknas då FET som det andra försöket om man vill testa det istället för att genomgå en "hel" ivf igen? Eller är det bara "riktiga" ivf försök som räknas? Förvirrande, hoppas ni förstår hur jag menar.
Re: Antal försök, hur räknar man?!Hej
Ett försök är där man går hela vägen till äggplockning, dvs där man gjort hormonbehandling osv. Får du 4 ägg till frysen så kommer de 4 (beroende på hur många som tinas itaget och om alla överlever) återförandena inte att räknas som försök, så kan man alltså säga att du får 4 extra försök om de tinar ett ägg i taget. Blir en hormonbehandling avbruten så räknas det inte som ett försök, utan det gör det när man nått äggplocket. Det är så de förklarat för mig. Som jag har förstått det (vet inte om det varierar i landsting och med ålder) så tar man äggen i frysen innan man gör en helt ny ivf-omgång. Det är ungefär 50/50 att man får ägg till frysen. Hoppas att det var till hjälp och lycka till.
Re: Antal försök, hur räknar man?!Tack Ödlan för svaret! Det låter ju bra att försök med frysta inte räknas som försök. Bara att hoppas på många ägg/embryon
3 inlägg • Sida 1 av 1
|