-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Aprilmammornas SYMPTOM och KRÄMPOR!Re: Aprilmammornas SYMPTOM och KRÄMPOR!Självklart olika för alla men känns konstigt att man inte ska få röra sej. Då blir man ju stelare. Eller rättare sagt, jag blir det. Har jag legat/suttit still och ställer mej upp så låser sej gärna ena benet, men bara jag tar några steg så blir det bättre. Hade inte klarat mej utan höftbältet så att gå utan det är heeelt kört. Då låser sej benet.
Re: Aprilmammornas SYMPTOM och KRÄMPOR!Är det någon annan än jag som har väldigt svullna fötter och anklar? Kan bara använda mina gympaskor för de är de ända jag kommer i.
Re: Aprilmammornas SYMPTOM och KRÄMPOR!Lillaida-Ja jag har blivit väldigt svullen om ben och fötter =/
ja har börjat få förvärkar och sd har ökat men inga problem än mer än att de e lite smärtsamt eller vissa gör sjukligt ont .. 9 veckor kvar till Bf idag
Re: Aprilmammornas SYMPTOM och KRÄMPOR!Vad kostar stödstrumpor på Apoteket? Köpte 2 par under dotterns graviditet på hälsokost-affär och de kostade strax under 200 kr paret har jag för mej. Är VERKLIGEN värt det! Just börjat använda dom igen. Sov tom med dom sista tiden.
Annars är väl det enda att dricka mkt och sitta med fötterna i högläge så ofta man kan under dagen.
Re: Aprilmammornas SYMPTOM och KRÄMPOR!Kristallklarvinter:
Glömt svara på vad patienthotell är. Är typ som det låter, mer som ett hotell fast det är på sjukhuset och det finns personal där dagtid och man kan ringa till BB-personalen nattetid. Man har ett eget rum med dubbelsäng som är höj- och sänkbar (ingen sån klassisk och obekväm sjukhussäng), toalett m dusch på rummet. Sen får man gå till sjukhusets gemensamma matsal och äta där. Så smabon kan sova över utan problem och tom ens barn om det skulle vara så. Sen finns det vanlig BB-avd i samband med patienthotellet.
Re: Aprilmammornas SYMPTOM och KRÄMPOR!Tycker inte jag är speciellt svälld denna gång, med F såg jag för hemsk ut om fötterna och händerna fast det var iof på sommaren också och åh så varmt det var. Haha tyckte mest det var fötterna och vaderna då men då jag sett kort så här i efterhand så var fingrarna som riktiga korvar.
Är det någon som vet vad det beror på att man man blöder näsblod ofta? blöder varje dag inte så det forsar men det är där. Har fått mycket förvärkar/sammandragningar minns inte att det började så här tidigt med F. Sa det igår skulle inte förvåna mig om denna lilla plutt kommer tidigare än beräknat. Iof håller man igång lite mer nu då man redan har en liten som det ska busas och mysas med. På onsdag går jag förhoppningsvis hem från jobbet iaf känns jätte skönt. Har dock inte fått svar från FK än men pratade med dem senast i fredags och skulle få svar i början av veckan. Hur många av er har fått/väntar på att få graviditets penning? Hoppas ni har en trevlig helg alla april mammor och pappor
Re: Aprilmammornas SYMPTOM och KRÄMPOR!Hej.
Jag blöder näsblod varje dag. Av olika anledningar dock, det bara kommer oannonserat eller typ om jag nyser/snyter mig. Ja det forsar då men slutar efter ca 5 minuter. Vet ej vad det beror på. Hade det så förra gången också men inte efter att jag slutat jobba. Har inte jobbat på 1,5 månad nu. Jag har fått graviditetspenning beviljad. Även jag har, bara de senaste dagarna fått ökad SD och även lite ont då och då, mer mensvärksmolande och idag stick nedåt tappen. BM sa att jag skulle ringa FL på helgen om det fortsatte. Men jag är för feg. Plus att jag har lilleman hemma och är själv då sambon jobbar. Ingen bil heller.
Re: Aprilmammornas SYMPTOM och KRÄMPOR!Slemhinnorna blir ju torrare och känsliga när man är gravid, även i näsan. Så är därför man blöder lättare. Jag har blött väldigt ofta denna gången men använder ju nässpray också...inte bra i längden direkt. Men ett måste så jag kan andas.
Jag gör min sista dag på torsdag Mina sammandragningar gör ont de med flera gånger per dag. Sådär så man slutar att andas. Men varje gör ju inte så ont och så länge de inte är regelbundna stressar jag inte upp mej över det. Förhoppningsvis så är det bra och förlossningen går fortare. Var säker med dottern att jag skulle få tidigare vilket jag fick. Trodde så nu med eftersom de var så täta i v 16-17 men nu tror jag inte det längre. Spännande och se när det väl är dax. Gud så man längtar!!
Re: Aprilmammornas SYMPTOM och KRÄMPOR!Jag har också fått beviljad havandeskapspenning (från 4/2), och tur är väl det! För jag är så trött så jag håller på att bli tokig! Och dåligt mår jag (framförallt) på kvällarna. Känns som man inte gör annat än gnäller, men jag mår illa, är rastlös i hela kroppen så jag inte kan sitta still eller ligga på något sätt som är bekvämt, vaknar en gång i timmen och går och kissar på nätterna, har "mensvärk", vaknar också av mag/ryggont och halsbränna, tungt att andas är det och magen är trög. Kul.
Känns detta igen? För ibland känner jag mig nästan orolig för att det ska vara något annat än "bara" graviditeten. Är ju sjukt jobbigt och man känner sig verkligen som en av världens tråkigaste och gnälligaste människor
Re: Aprilmammornas SYMPTOM och KRÄMPOR!Jag har oxå fått mycket sammandragningar nu senaste veckorna. Förra veckan pratade jag med min BM om det och hon tyckte jag skulle börja varva ner lite (har ett ganska stressigt jobb just nu). Pratade med läkare som sjukskrev mig på 50%. Ganska skönt! Hinner andas och slappna av lite på eftermiddagen innan kvällens race kör igång...
Börjar närma sig nu
|