-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Aprilmammornas SYMPTOM och KRÄMPOR!Aprilmammornas SYMPTOM och KRÄMPOR!En tråd där vi delar med oss av hur vi mår och hur vi har det samt ger varandra eventuella tips och tricks för hur man "står ut"
Själv mår jag än så länge sjukt bra! Hade det inte varit för att jag inte fick mens och den svaga, svaga molvärken så hade jag aldrig fattat att jag är "på smällen". Så jag tackar och tar emot! Hur mår ni?
Re: Aprilmammornas SYMPTOM och KRÄMPOR!Jag har dock lite mer känningar, har en molvärk som inte ger med sig trodde man skulle slippa mens värk när man var gravid men ack så fel jag hade
kram på er alla April Mammor=)
Re: Aprilmammornas SYMPTOM och KRÄMPOR!Kämpa på Lonicia, du kommer klara det!
Själv känner jag ingenting ännu förutom på nätterna. Då vaknar jag och har så ont i brösten att det inte går att sova på något annat sätt än på rygg. Jag som alltid sover på mage, men är väl bra att vänja sig av med det redan nu Kram!
Re: Aprilmammornas SYMPTOM och KRÄMPOR!Illamående, magvärk (men inte lika kraftig som vanlig mensvärk), kissnödig, myrkrypningar (extra besvärande på natten) ofta somnar jag en timme och vaknar av att det kryper i benen, väldigt trött (dock något bättre idag), blir jättevarm för att i nästa minut känna som om att jag sitter i en bastu.
Känns dock fortfarande väldigt overkligt. Men har en läkartid den 29/ 8 och kanske kommer det kännas bättre efter det.
Re: Aprilmammornas SYMPTOM och KRÄMPOR!Jag har molvärk till och från men den här veckan har jag inte känt knappt någonting. Vecka 6 alltså, men vecka 5 hade jag de varje dag.
Jätte ömma bröst, ingen aptit, trött och sen jag blev gravid har mina fötter börjat somna mycket lättare. Varm, brukar annars frysa jämt Det är vad jag känner nu i vecka 6!
Re: Aprilmammornas SYMPTOM och KRÄMPOR!Skrev fel : jag växlar mellan att frysa och jättevarm.
Re: Aprilmammornas SYMPTOM och KRÄMPOR!Börjar känna av tröttheten nu, men inte lika illa som förra gången... ÄN!
Re: Aprilmammornas SYMPTOM och KRÄMPOR!Jag har molvärk som kommer och går , det är väl i stort sätt det ända, mina bröst ömmar lite då och då med !
Re: Aprilmammornas SYMPTOM och KRÄMPOR!Trodde inte jag var så trött denna graviditeten så började jag jobba i måndags efter semestern. Oj. Jag är så trött efter en dag så de känns som jag kan somna stående.
Förra graviditeten fick jag gå hem v 20 för jag hade foglossning, eller ingen "riktig" då jag inte hade ont fram, men mina ben ger liksom upp de gör ont att stå på mina fötter och de strålar upp till rumpan. Och de har redan börjat nu. Känns ingen vidare, ändå kör jag med stödstrumpor när jag jobbar. Bara hoppas på de bästa! Har mkt ont i magen också när jag jobbar som att den redan ger mig sammandragningar när jag stressar och far runt, kände inga förra gången så jag kanske får igen? Haha.
|