Anna Wilsby

Hej Marie!Vad roligt att du hade glädje av boken ”Innan du föder” ...

Profylax

Arg! Varning för Emmaljungas bas till babyskydd!

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Re: Arg! Varning för Emmaljungas bas till babyskydd!

Inläggav EmelieNikki 07 sep 2011, 10:19

Tycker att det är massor som man inte får veta om produkterna.. nu bor jag i stockholm å förlåt mig så hemskt mkt om backaplan ligger här uppe ;D haha men jag har noll koll! Men jag älskar en butik som ligger i sollentuna/ häggvik i stockholm som heter big baby aldrig fått så bra service som där!! Så om inte backaplan ligger här uppe å ni har vägarna förbi så rekommenderas den butiken VARMT! Ett exempel är en vagn som vi skulle köpa nu. Jag ringde till dem och fråga om de sålde den då ävne vi bor en bit ifrån och jag helst inte ville åka i onödan. De sålde inte vagnen men de kunde ta in en åt oss om vi ville men vi skulle då vara beredda på att det kanske skulle ta tre veckor. Åkte dit samma kväll och beställde en vagn + massa annat. Detta var måndag kväll. Onsdag morgon ringer butikschefen och säger att dem fått in vagnen förstå om jag blev grymt överaskad?

Var massa annat fint de hjälpte oss med också!

En annan sak var då jag var förbi babyland här uppe vid kungens kurva i stockholm då jag skulle köpa en extra vagn till sonen för kortare resor etc alltså en sulky eller vad dem heter? Vi kikade massa på mclaren då det var mamma som skulle stå för inköpet och hon har bra erfarenhet från dem vagnarna. Vagnen skulle kosta 3500 och just för att det skulle vara en extra så kändes det lite väl. Försäljaren var VÄLDIGT ivrig om att sälja iväg vagnen vilket också gjorde mig lite misstänksam. Så det blev ingen vagn utan jag valde att googla lite innan jag gjorde något inköp.

När jag väl kommer hem ser jag att mclaren dragit tillbaka ALLA vagnar utav den typen detta var 09 och en XLR pga klämskador i USA. I sverige hade dock ingenting gjorts då det inte blivit några anmälda fall. Men usch vad less jag blev på butiken efter detta. Så babyland är jag inte fan utav i af =)
EmelieNikki
Stammis

BF: 110914

Inläggav E Maria 07 sep 2011, 16:14

Backplan ligger i Göteborg. Jag som är otydlig =)

Jaa!! Babyland är skit... Det är det jag säger.. usch!
Bild

Bild
Alltid online

Status: Lycklig mamma

Inläggav everyoneloveskate 08 sep 2011, 11:43

Den stora barnaffären bredvid ÖB, som ligger i samma lilla varuhus (längst in) som en mattaffär, lampaffär och någon liten affär med resväskor heter Nids4Kids och inte Babyproffsen (det var där incidenten med mjukliften vs. vaggan inträffade för min del). På Backaplan finns också Happyland & ett litet Nids4Kids (ligger i samma hus som Lindex, Coop, Gina Tricot etc) samt Baby-hörnan som ligger borta vid Jysk.
Användarvisningsbild
everyoneloveskate
Alltid online

BF: 120210

Inläggav everyoneloveskate 08 sep 2011, 11:46

Oj, hann trycka på skicka innan jag hade skrivit klart. Skulle skrivit att jag tror det finns ett Babyproffsen borta i närheten av Jysk också, men som sagt, den som ligger vid ÖoB heter Nids4Kids om de inte flyttat sedan jag var där sist :)
Användarvisningsbild
everyoneloveskate
Alltid online

Inläggav Pricken82 11 sep 2011, 19:10

Hm för mig är det kanske lite tidigt att börja kolla på vagnar och babyskydd mm men tack för informationen.

Det kommer nog troligtvis bli från backaplan eller uddevalla som vi kommer gå och köpa vårt när det blir dags.

Jag är i v15 nu med första barnet. Jag bara funderar vart skall man förvara alla grejer tills det är dags att användas om man skaffar dem för tidigt. På hög i vardagsrummet? :P En vän till mig skall bestämt ha emmaljunga säger hon och hon är i v13 och de har tydligen redan beställt. Kanske gör jag rätt i att undersöka alternativ och vänta tills senare med att införskaffa sådanna dyrare saker. :)

Vilka vagnar och babyskydd rekommenderar ni som verkar ha lite bättre koll än jag?
Pricken82
Stammis

BF: 090312
Status: Nygift och gravid :)

Inläggav everyoneloveskate 13 sep 2011, 06:37

Pricken82 - Haha, jadu, samla på hög i vardagrummet kan man ju göra! ;) Förra gången köpte vi vagnen i UK för att sedan skicka den till mina föräldrar i Sverige (dels fanns inte Icandy i Sverige än vid det laget & dels hade det ändå blivit billigare än att köpa här), så vi behövde inte ta hand om den förrän jag var i ca v. 30, när vi lyckades få lägenhet i Sverige. Sedan hade vi den ståendes i vardagsrumet tillsammans med babyskyddet tills Lillan föddes :D

Den här gången bor vi större och har dessutom en gigantisk vind till på köpet, så allt åker upp där! ;)

Är det en Emmaljunga du vill ha är det nog bättre att beställa tidigt än sent. Har för mig att de har ganska långa leveranstider och även beställningsstopp då och då. Det finns många trevliga vagnar där ute, jag är ett stort fan av Icandy Apple, som vi haft sedan -09 och bara varit nöjda med! Men det beror ju på vad ni lever för liv, vart ni bor, vad ni har för krav osv. För oss skulle det tex. inte funka med en Emmaljunga eller annan stor modell på vagn (körde med en Emmaljunga + en Brio förra vintern och höll på att bli gaaaalen), men för folk i andra livssituationer passar det kanske allra bäst! Så som sagt...det beror helt på er :)
Användarvisningsbild
everyoneloveskate
Alltid online

Inläggav majan 13 sep 2011, 07:14

Emmaljunga har 10-12 veckors leveranstid har jag för mig. Det kan dock gå fortare och vissa butiker har ibland dem på lager.

Ett tips på en bra babybutik för er som bor i närheten av Trollhättan är Beginners. De har himla bra service, stort lager på bla. barvagnar och bilstolar och trevliga priser. Aldrig några problem där och det tar sig verkligen tid för att hjälpa.
Bild

BildBild

Bild
Användarvisningsbild
majan
Alltid online

BF: 111018

Inläggav E Maria 03 okt 2011, 21:09

Vi beställde vagn ganska tidigt, men man behöver ju inte hämta den förrän man vill... Garantin börjar ju ticka när man hämtat den så jag vill inte ha hem grejerna för tidigt... Har både vagn och babyskydd beställt men ej hämtat,,,
Bild

Bild
Alltid online

Status: Lycklig mamma

Föregående

< Återgå till Gravid forum

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm