-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
astma & graviditet
7 inlägg • Sida 1 av 1
astma & graviditethej!
jag är gravid i 8e veckan nu och har astma.. jag tar medicin för det men kan det skada på något sätt? det finns kanske någon som varit i samma sitts? jag är tacksam för svar! är lite orolig
Re: astma & graviditethej!
jag har med astma och min barnmorska sa till mig att jag ska meddela min astmaläkare att jag är gravid, så du kan ju ringa din astmaläkare och ställa de frågor du har. tror nog inte det ska vara någon fara men om du känner dej lugnare så ring. lycka till.
Re: astma & graviditetjag har också astma har tagit bricanyl under hela graviditeten och det har inte varit några problem.
Lycka till Kramar
Re: astma & graviditetJag har tagit både bricanyl och ventoline under graviditet.
Gå in på Fass.se och titta på din medicin om du är orolig, annars kan du prata med din läkare, de vet ju vilka mediciner man bör och inte bör ta under graviditeten.
Re: astma & graviditetjag tar ventoline, pulmicort och oxis läkaren sa till mig att det var viktigt att jag tog dom fjust för att barnet delar min syre upptagning.
Re: astma & graviditetHar också astma och både jag och mina doktorer resonerar som så att om fördelarna (mitt liv) överväger nackdelarna (finns inga kända risker) så är det lugnt!
Tar man inte sin medicin som man ska blir det ju värre och då är det ju med livet som insats för många = dumt. Så kör på men ring din astmadoktor och prata med honom så du får höra det från någon inom sjukvården också
Re: astma & graviditettack för alla era svar! nu behöver jag inte vara lika orolg
men som sagt, det är nog bäst att ringa min astmaläkare också.
7 inlägg • Sida 1 av 1
|