-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Astmatiker
10 inlägg • Sida 1 av 1
AstmatikerHej!
En liten fråga ang astma. Jag har bf i Maj o känner att det börjar bli mer o mer jobbigt med andningen. Hur har det gått för er andra med astma under förlossningen? Min astma är öven stressrelaterad och har svårt att lita på att läkarna o bm förstår mig... Mvh MajMamma:)
Re: AstmatikerJag har ansträngningsastma och trodde att jag skulle få problem, men det var ingenting som jag ens tänkte på under förlossningen. Tror att kroppen fokuserar så på det att allt annat försvinner, fast det är bara en teori... Ta upp det med din BM innan och säg till din sambo/man/partner/övrig medföljande att skälla på de som förlöser dig om de inte tar din oro på allvar. Fast det tror jag nog att de gör... Lycka till!!
Re: Astmatikerokej, ska se till att detta står med i min journal och att jag tar med egen medicin till förlossningen.
tack för ditt råd:)
Re: AstmatikerHej!
Jag hade ansträngningsastma när jag var yngre. Jag trodde att den var helt borta men den har kommit tillbaka nu under graviditeten, speciellt senaste 3-4 veckorna. Jag kan inte gå en vanlig promenad längre utan att det piper och jag får svårt att andas. Det sitter i ungefär en timme.. Jag ska ta upp det med bm imorgon och kan ju säga vad hon sa om detta! Har ingen aning om det kommer påverka förlossningen..
Re: Astmatikerenl min mor(fått tre barn, och är astmatiker)
så har inte hon känt av någonting mer av astman än vanligt under förlossning, men alla är ju så olika. Har som Du MariaTheres mer ont av detta nu eftersom det trycker väldigt, så ibland är det till o me jobbigt att sitta upp
Re: AstmatikerJag har ansträngningsastma samt astma relaterat till mina allergier (pollen etc) Jag var nervös innan jag skulle föda och tog upp det med BB när jag var där. Men de sa att de aldrig haft problem med det, kroppen hjälper en så pass mycket att man inte få astmaanfall.
Och jag kände verkligen inte av något alls, trots att jag ansträngde mig massor
Re: Astmatikervad super att höra, då kan jag slappna av o koncentera mig på andra saker. Jag hittar ju på en hel del o tänka på som om det skulle vara inpräntad orolighet o konstiga hittepå
Tack än en gång alla ni som svarat, känns skönt att kunna dela med sig om man är orolig:)
Re: AstmatikerHej igen!
Jag var hos BM igår och tog upp detta. Eller det behövdes inte eftersom hon hörde mina lungor pipa efter en lugn promenad i nedförsbacke till mvc Har ni andra medicin mot astman?
Re: Astmatikerjag har haft astma sedan 5 års ålder ungefär. inhalerar cortison morgon o kväll o sen tar jag en annan inhalator vid behov. detta fungerar super eftersom den vid behov ger effekt efter bara några minuter. men får du några bierkningar, tex hjärtklappning (bricanyl kan ge det) så tala med läkaren igen o se till o byta. detta är individuellt, så prova dig fram:)
Var men min man på besök på bb o förlossning här i staden o jag talade med en bm där om detta o hon hade aldrig stött på några som helst bekymmer där mamman har astma, men man får se till att ta med sig sina mediciner när det börjar bli dags..
Re: AstmatikerJa det är ju ingen fara. På förlossningen finns det ju massa personal som håller koll så det är nog inte möjligt att de låter en må dåligt av astman!
10 inlägg • Sida 1 av 1
|