Maria Wigbrant

Hej! Core är toppenbra träning. Det du ska undvika om separatio...

Träningsrådgivare

Att föda barn Förkyld eller sjuk??

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Att föda barn Förkyld eller sjuk??

Inläggav alskvard 23 feb 2011, 16:54

Hej!

Jag bara undrar om någon har fött barn samtidigt som sjukdom eller jobbig förkylning tagit över kroppen.??? Hur har det gått?

Jag är jätteförkyld och bebis kan ju komma när som hehe.. Det känns som en svår sak att kunna andas,krysta osv med tät näsa o allt annat en förkylning innebär.

En annan fråga, blir bebisen sjuk eller förkyld så fort mamman är det? Tänkte på bebisens immunförsvar oså.. Man vill ju inte göra sin lilla bebis sjuk det första man gör.. :cry:

tack!
Användarvisningsbild
alskvard
Stammis

Status: Gravidig

Re: Att föda barn Förkyld eller sjuk??

Inläggav soffilina 23 feb 2011, 17:00

har ingen erfarenhet med att föra å va sjuk, men blir det så så är det nog inte så mkt att göra åt saken :P

ofta blir bebisen inte sjuk när mamman är sjuk, iaf inte om man ammar, fantastiskt egentlige. men den får ju antikroppar via mjölken.
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Inläggav Strumpan 23 feb 2011, 23:24

Jag hade bihåleinflammation när jag födde mitt andra barn. Som tur var så hade jag hunnit ta två doser penicillin innan vi åkte in, så den värsta smärtan hade minskat, men jag var tät och hade mycket var kvar (ursäkta äckel).
Det gick ändå bra. Det var jobbigast med näsan i början men ju ondare värkarna blev, desto mindre tänkte jag på näsan ;).

Ta med nässpray och snåla inte med den. Stort lycka till!
[url=ht[url=http://tickers.families.com]Bild[url=http://tickers.families.com]Bild[/url]
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online

Status: Gift och mamma till två barn

Inläggav Strumpan 23 feb 2011, 23:53

Hopas att du kryar på dig såklart också :) !
[url=ht[url=http://tickers.families.com]Bild[url=http://tickers.families.com]Bild[/url]
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online

Status: Gift och mamma till två barn

Inläggav L8i 23 feb 2011, 23:57

Jag hade maginfluensa samt förkylning samma dag som vattnet gick. Tack o lov hade kroppen rensat ut det värsta innan förlossningen satt igång på riktigt, men jag körde också på massvis med nässpray. Drack och åt så mycket jag kunde för att få i mig lite ny energi. Minns även att jag fick antibiotika ett par ggr, men det kanske alla får?! Oavsett så fixar man det, även om det kanske inte är nån dröm situation!
Lycka till :)
BildBild

Bild
L8i
Alltid online

BF: 120602
Status: Gravid med nr 2 :)

Inläggav Pollypop 24 feb 2011, 09:25

hej.

När jag födde våran äldsta tjej hade jag feber och en gruvlig jä*la hosta.
Men om jag ska vara ärlig så kan jag inte ens komma ihåg det från förlossningen. Efteråt var det samma visa som innan jag åkte in.. men det enda jag kommer ihåg var att jag hostade lite då och då. (vilket naturligtvis gjorde sjukt ont.. men å andra sidan, det hade det nog gjort i alla fall med tanke på situationen).

Angående det här med om barnet blir förkyld eller inte. Så säger jag som många andra att det är mindre vanligt när man ammar.

hoppas du blir bättre snart!
Bebis
Bild

Haley Nova
Bild

Leah
Bild

Xx Pollypop
Pollypop
Stammis

BF: 110409
Status: Sambo och förlovad

Inläggav Tatyana 24 feb 2011, 10:16

Jag var jätteförkyld när vår dotter kom. Men det "försvann" under förlossningen, så kände inte av det alls. Sen dagen efter så var det tillbaka igen.

Och det där om att smitta barnet, vår dotter blev smittad av mig och blev förkyld efter några dagar. Frågade läkaren om det, då jag trodde dom inte blev sjuka så lätt när dom ammade. Hon sa att om mamman eller pappan är sjuk, så är det ganska lätt att barnet oxå blir smittad, då man umgås hela tiden, oavsett om man ammar eller inte.
Bild

ma 24/8-2009 v.8
ofostrig graviditet 19/1-2010 v.8
dotter född 27/12 -2010

Bild
Användarvisningsbild
Tatyana
Alltid online

Status: Mamma

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm