-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
AugustimammaAugustimammaHej allihopa!
Jag öpppnar en ny tråd så bf-listan kan 'hållas ren' med bf datum. Här inne kan vi disskutera krämpor, ul, orosmoment m.m. Jag har nyss ringt min bm (samma som jag hade sist) och fått tid för inskrivning. 7/1 ska vi dit. ![]() ![]() ma, okt -10 (v13)
Re: AugustimammaSåg att det fanns fler trådar under augustiföräldrar där ni skriver hur ni mår osv.
Låter denna vara kvar ifall någon vill skriva nånting ändå. ![]() ![]() ma, okt -10 (v13)
Re: AugustimammaNär och hur berättar man för nära och kära på bästa sätt tycker ni? Jag har redan skvallrat för min bästa vän, men annars är det bara jag och sambon som vet
Re: AugustimammaDenna gång vet några fler än sist. Mina föräldrar ringde jag nästan direkt (hade inte gått att hålla sig) men de var hos min mormor och morfar och min mamma började storgrina vilket gjorde dem jätteoroliga så nu vet de också. Sen vet 2 vänner som också försöker få barn. Vi har följts åt så ville gärna berätta åt dem. Blev på ett tråkigt sätt via facebook. Så totalt 6 personer, känns mkt!
Resten hade jag gärna velat avslöja för på ett roligt sätt. Vi kommer vara kring v 12-13 på alla hjärtans dag. Vi vill vänta tills dess. Min sambos mamma fyller dessutom år då. Kanske ge en 'FARMOR' t-shirt i present? ![]() ![]() ma, okt -10 (v13)
Re: AugustimammaJag har varit på inskrivning i fredags, idag 6+1.
Ringde familjen och berättade också, klarade inta att hålla mig till jul
Re: AugustimammaSambon fick veta samma dag som jag testade positvt, när jag kom hem från jobbet, genom att jag slagit in det digitala testet i ett litet paket
V 10 blir det till att berätta för släkten. Min pappa fyller då 60 år och kommer fira i Thailand, ska ge mamma ett kort i ett kuvert (hon får heller inte veta förräns han öppnar det) där det ska stå Grattis, du ska bli morfar! Nice 60-årspresent va
Re: AugustimammaJag kommer också att berätta den stora nyheten per telefon då jag inte heller bor i samma stad som min familj. Konstigt nog känns det svårast att berätta för dem och lättare att berätta för mina vänner. Vet inte varför egentligen, kanske för att jag precis avslutat mina studier och "borde" ha skaffat ett jobb först. Det är väl mest det jag är rädd för att de ska ha synpunkter på
Jag kommer nog att berätta för min familj innan vi ses till jul...jag kommer att vara i v5. Mina nära vänner kommer att få reda på det när vi ses och de övriga allt eftersom men ej innan v 12.
Re: AugustimammaKommer du vara i vecka fem vid jul? Men du är ju i vecka fem nu? 4+0 räknas som vecka fem.
Jag har berättat för många, precis som första gången. Jag kan inte hålla mig! Sen om det blir missfall så blir det, jag blir inte mer ledsen för att folk vet om det då. Kanske lika bra folk vet så dom fattar varför man är ledsen osv.. Jag har liksom inte fattat att jag är gravid, jag jobbar så mycket nu och känner inte så mycket förutom trötthet och att jag är extra blödig och gråter för minsta lilla. Sen kan jag inte fatta att det faktiskt är större chans att det faktiskt BLIR en bebis och inte missfall, jag är så orolig för MF att jag nästan tar för givet att det ska bli så. Jag slog också in testet till min sambo i ett paket! Han var och lämnade Dahlia på dagis när jag testade, trodde verkligen inte att det skulle vara ett plus, jag blev sjukt chockad! Fast jag fattar fortfarande inte hahahaha! Jag vill bara att det ska gå några månader nu!!
Re: AugustimammaHar berättat för den närmsta familjen precis som sist och de närmaste vännerna. Kommer nog inte kunna hålla mig lika länge denna gång tror jag;-)
Re: AugustimammaErikas
Du har helt rätt. Jag skrev om meningen men glömde visst att ändra veckan. Jag kommer att vara i v.6-7 när vi reser till familjen för att fira jul. Då brukar det där berömda illamåendet ha satt igång va?
|