-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
avslag?
6 inlägg • Sida 1 av 1
avslag?Jag maila min barnmorska idag och fråga när man får börja bada. och vad jag förstod så får man börja bada så fort man slutat blöda från underlivet. hon skrev att när flytningarna är gula vita är avslaget över. och jag har inte blödit på 3 dagar nu. kommer några droppar gul/vit vätska som jag trodde va var/avslag från såret?
Sen så skrev hon att mina bristningar fortfarande läker borde inte läkningen av dom va lätta att få infektioner i? fattar ingenting? maila tillbaka till bm men ej fått svar. ngn som vet?
Re: avslag?skulle nog vänta till efterkontrollen för att vara på den säkra sidan. man vill ju inte ha infektion
Re: avslag?"Avslaget är slut när flytningarna är gula eller vita. Då kan du bada. Vad gäller bristningarna så håller det nog fortfarande på att läka. Så länge det blir bättre o bättre hela tiden så är det bra. Om det däremot blir försämrat får du återkomma.
Hälsningar Åsa" Så skrev min BM Och jag har gula vita flytningar nu, som jag trodde va var. Men på henne låter det som det är flytningar jag har.
Re: avslag?Om det är var som kommer ut så låter det ju inte så bra. Det är ju ett tecken på att det är bakterier i såret, men jag tror snarare att det är vanliga flytningar blandat med lite blod i så fall. Men sen så kan ju flytningar vara gula om du inte haft det innan. Beror ju på vilken baland det är i slemhinnan.
Sen kan avslaget komma tillbaka igen så jag skulle vänta lite till, speciellt med tanke på att du brast och att det behöver läka klart. Jag hade avslag i 2 v och sen uppehåll i 1 vecka med flytningar och sen kom avslaget tillbaka igen i 2 v. Så det är ju inte helt säkert att du är helt läkt än.
Re: avslag?jo.
Men nu har jag prövat och bara kört med trosskydd och det är gula flytningar
Re: avslag?Då är det nog lugnt skulle jag tro!
6 inlägg • Sida 1 av 1
|