Teresa Hellgren

Hej Matilda! Alla mjukostsorter är ok att äta under graviditeten!...

Kostrådgivare

Babyboom i kompisgänget..

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Babyboom i kompisgänget..

Inläggav heidimariajohanna 08 feb 2012, 11:47

Blä.. en till som är gravid i gänget.. fick veta idag. Kan inte hjälpa det men tårarna bara rann ner för mina kinder.. o inte var det lycka för deras skull utan för att jag känner mig så ledsen för att vi inte lyckas..
Slarv från deras sida.. jättefertil o hon vart gravid i 9 veckor utan att veta om det...

Är jag dum som känner så.... blir ledsen för andra lyckas men inte vi.. =( jag är glad för alla andras skull det sticker jag inte under stol med men inte så glad som jag önskar jag kunde vara..

Försök nr 7 nu... kom igen kroppen... :(
Bild

Bild

Dream as if you´ll live forever,
Live as if you´ll die tomorrow.

http://minbebis.com/blogg/lovestory/

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Status: Nu kör vi så det ryker!

Re: Babyboom i kompisgänget..

Inläggav hallon75 08 feb 2012, 12:52

Förstår hur du känner - vi har ju förvisso redan ett barn, men ville ju egentligen ha nr två rätt tätt på ettan i ålder. Nu har det gått mycket längre tid än vad jag räknat med och känner mig elak som inte blir 100% överlycklig när folk berättar hur jävla lätt de blev gravida med både ettan och tvåan... Borde vara tacksam för vad jag har (och det är jag såklart) men tycker ändå att det är orättvist...speciellt med tanke på att jag ju lyckats bli gravid men att det resulterat i mf i v8 och v5...

Men vet du vad! Vi tar nya tag nu och så hoppas vi på att det är riktigt härliga goa fina ägg som lossnar nästa gång! Så kom igen nu! Här ska det fasiken plussas ordentligt - och shit vad alla kommer att bli avundsjuka sen när vi får världens absolut sötaste bebisar!! :D
Bild

BildMake a pregnancy ticker
mf nov-11 v8
mf jan-12 v5
Användarvisningsbild
hallon75
Alltid online

Status: Tredje gången gillt i syskonförsöken..?

Inläggav heidimariajohanna 08 feb 2012, 20:41

he he hallon!! det har du så rätt i! nästa gång är det v isom skickar iväg de där sms att vi har plussat.. o jag tror att de blir minst lika glada för vår skull att vi äntligen plussat för de vet att man väntat o väntat=)
Tack för dina peppande ord! Känns lite bättre nu mot kvällskvisten.. det känns så bara precis när man får veta. . Men snart så!
kramisar
Bild

Bild

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Inläggav stajners 10 feb 2012, 21:24

Vet inte hur många gånger jag brytit ihop efter att fått reda på par efter par som är gravida. Mååånga som hunnit föda och deras ungar kommer vara ett år när vi väl föder. Tog 1.5 år och 3 MF men nu jäklar blir det ett syskon. Riktigt jobbig tid har det varit och jag har hatat vissa som blivit gravida. Allt känns så orättvist att det ska gå så satans lätt för vissa. Sen att många tycker att man ska vara nöjd med det barn man har och att det inte är så farligt. Bit ihop bara. Men så lätt är det inte och jag blir så besviken på folk som ger kommentarer när de inte har en aning om hur det känns.
Men äntligen börjar jag förstå att jag är gravid, sakta men säkert :)

Håller mina tummar!
Bild Bild Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Inläggav Emilie86 10 feb 2012, 21:58

Träffade ett par inne på bb.Hon berättade för mig att med ettan så plussade hon rättså snabbt med men sen med tvåan så tog det 6år.Så sa hon att alla andra verka ha lätt att bli gravida.
Jag hoppas att ni plussar snart.

man får glädjas över de barn man får.
Användarvisningsbild
Emilie86
Alltid online

Status: Mamma till tvillingpojkar

Inläggav BeeBii 18 mar 2012, 08:46

I år tror jag dessutom att det är extra jäkligt... ALLA verkar ju bli gravida, och när månad på månad går och man själv står utan blir det lätt lite bryt ihop!

Nu står jag här själv med plusset och känner att det är skönt att det blev ett halvår efter mina vänner! Man vill ju ha allt för sig själv med denna stora lycka!

När ni plussat och får bebis kommer alla era vänners bebisar inte vara små och nyfödda, bara din lilla gos får all uppmärksamhet! :-)

Hoppas ni förstår hur jag menar!? Kramar på er tjejer
Användarvisningsbild
BeeBii
Alltid online

BF: 121115
BIM: 120310
Status: Gravid igen!! <3

Inläggav naellie 18 mar 2012, 09:52

Åh vad jag behövde den här tråden idag. Jag grät bittra tårar när första väninnan glad i hågen sade att hon var gravid i veckan samtidigt som min mens kom igång. Det sved ända in i själen. Och igår när väninna två visade sig vara i v 10 gick jag bara och lade mig. Jakob förberedde sig för lördagsfilm och godis och jag var så ledsen så jag ville inte vara med alls. Två "oj hoppas nämen är jag gravid"? inom loppet av en vecka när vi försökt så in i förbannat länge nu.

Men som ni säger. Nästa gång är det vi som plussar, och tänk att få vara ensam om en liten miniplutt :)
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Inläggav heidimariajohanna 18 mar 2012, 19:35

naellie..krama om.. ja nästa gång är det vår tur.. hur länge har ni försökt nu på nr 2? .. jobbigt det där..vi ska åka på myssemester til lthailand om 10 dagar o har bim precis innan..vad hade inte gjort semestern fulländad .. om inte ett plus.. för vi har en annan överraskning på g.... tell you more när vi kommer hem...
Bild

Bild

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Inläggav heidimariajohanna 18 mar 2012, 19:37

det är skitjobbigt när alla kommer o berättar att de är gravida..sambon är glad för deras skull o förstår inte riktigt varför ja blir ledsen... kanske för att han inte sitter där på toa å får den där jäkla mensen varje gång=( ... vet över 5 st som är gravida o ska ha typ samtidit o så kan man inte ens få ett plus på stickan själv=(

hoppas det känns lite bättre nu naellie... snart har du äl igen=)
Bild

Bild

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Inläggav Skoogstrollet 18 mar 2012, 20:46

Ja, här är en till som känner sorgen även om det inte gäller de närmsta vännerna. För bara några månader sedan började hoppet om syskon på allvar att spira i samband med att sambon pratade om syskon på julafton. Nu några månader senare sitter jag i mitt nya hem, ensam med en sovande dotter i famnen, men det svider i hjärtat att se månadskompisarna på forumet vänta syskon den ena efter den andra med vetskapen att tösen kanske inte ens får ett syskon på min sida ... Jag är ju inte purung längre och sedan är det ju inte lika lätt att träffa på någon ny när man redan har barn ...

Så jag önskar alla lycka till som ändå lever i en relation och har möjligheten att försöka. Jag förstår er kamp, då min syskonlängtan började strax efter tösen föddes. Även om jag fått mens sedan senast vi hade sex vill jag ändå leva på hoppet att min tjocka mage skulle kunna vara gravid trots negativa gravtest och mens som sagt. Det finns ju ingen att lura mer än mig själv, men längtan är lika stor ändå.
Skoogstrollet
Alltid online

BF: 101231
Status: Mamma till Ronja f 101227

Nästa

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm