Madeleine Kil...

Det är en fråga som jag inte kan svara på. Du bör kontakta arbets-...

Barnmorskan

Babykläder till vintern?

Tipsa om nyheter, en bra bok, en film, pyssel & knåp!

Babykläder till vintern?

Inläggav sissycream 07 aug 2010, 18:56

hej, min lilla kille kommer i mitten av december, så jag undrade bara om någon hade några bra tips på vad man skall inskaffa sig för kläder?

Och ifall någon vet vart man kan få tag på en overåll som ser ut som en stjärna?

tusen tack =)
sissycream
Nykomling

BF: 071210

Re: Babykläder till vintern?

Inläggav Nelia 08 aug 2010, 07:58

Min son föddes 23 december och vi köpte en jättekäck fleeceoverall, fast som slutade som en påse istället för ben. Den var perfekt att använda när han låg i vagnen, då räckte det med vanliga kläder under och extra strumpor och en mössa. Det var lätt att lyfta ur honom om han hade somnat också när man kom in, bara att knäppa upp dragkejdan och lyfta ur honom. :)

Vanliga kläder var bodys och byxor, helst i mjukt och skönt tyg. Finns även många helkroppsbodys idag. Vi körde mycket lager på lager beroende på var vi var, ute, inne osv. Då kunde man alltid anpassa, antingen klä av en extra tröja eller byxor eller klä på ett extra lager om man skulle ut.

Vi hade även en vanlig Bamse-overall som var väldigt mjuk och bra, köpt på Lindex. Vet dock inte vad det finns nu, det ändras ju alltid med åren. Den var iaf bra när vi åkte bil (eftersom den i fleece var som en påse kunde vi inte sätta han i bilbarnstol med den på), eller om man vill ha de i sjal/bärsele var den också bra att ha.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online

Status: Sambo och mamma till två

< Återgå till Tips

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm