-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Bära syskon i sele när man är gravid?
5 inlägg • Sida 1 av 1
Bära syskon i sele när man är gravid?Hej på er!
Någon som vet om det är ok att bära syskonet i sele fram på magen när man är gravid? Är nu i vecka 23 så storebror sitter i stort sett med hela sin tyngd på kulan som sticker fram
Re: Bära syskon i sele när man är gravid?Så länge du själv inte tycker att det gör ont eller så bör det väl vara ok?
Annars är det naturligtvis bättre om du kan fixa en sele/sjal/bärstol som du kan ha på ryggen istället. Själv sydde jag en MeiTai när jag väntade Lillprinsen som jag bar LillaTjejen i på ryggen och istället för att knyta kring höften knöt jag den i brösthöjd - då slapp jag trycket mot magen. Fungerade toppen! Har naturligtvis kvar den än men har inte haft behovet av att bära något av barnen i dagsläget. Dock lär det ändras inom kort då höstens Knytteverksamhet med Friluftsfrämjandet och allt vad det innebär kör igång igen. http://minbebis.com/blogg/mullemamman
Mamma till: Plutten född juni 2007 LillaTjejen född november 2008 Lillprinsen född mars 2010 Minstingen född november 2011 MF juni 2009 i v7, därefter direkt gravid med Lillprinsen
Re: Bära syskon i sele när man är gravid?Jag tror ju det, men bäst att fråga. Ska ta upp de hos bm nästa gång.. Har en ergo så kan bära honom på ryggen, känns bara lite ovant när man brukar ha dom på magen
Re: Bära syskon i sele när man är gravid?Förstår det
Däremot kommer du nog att finna det som en befrielse att bära på ryggen - det är otroligt vad mycket mer man kan röra sig! Rekommenderar varmt och är definitivt något jag kommer att göra med nästa bebis - bära på ryggen istället för magen så fort jag kan Amning etc trots det lär inte bli några större problem - man lär sig rätt fort teknikerna för att hantera "ryggsäcken" http://minbebis.com/blogg/mullemamman
Mamma till: Plutten född juni 2007 LillaTjejen född november 2008 Lillprinsen född mars 2010 Minstingen född november 2011 MF juni 2009 i v7, därefter direkt gravid med Lillprinsen
5 inlägg • Sida 1 av 1
|