Madeleine Kil...

Det är vanligt med tryck nedåt och du anger orsaken själv. Det har...

Barnmorskan

Baka flicka eller pojke ;)

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Re: Baka flicka eller pojke ;)

Inläggav laconian 21 jan 2012, 11:38

KÄNSLIGT INNEHÅLL I DETTA SVAR.

Hittade en tråd om Billingmetoden som går ut på att kontrollera sina flytningar för att kunna avgöra när man har ägglossning:

"Genom att känna på sitt sekret varje dag kan kvinnan själv märka att sekretet blir segare mera långdragigt som rå äggvita vid ägglossning eftersom detta är en förutsättning för att ägget ska kunna bli befruktat. Genom att föra in två fingar i slidan och sedan trycka dessa mot varandra kan kvinnan se om det bildas långa trådar av sekretet mellan fingrarna när hon sedan delar på fingrarna. Ett ogynnsamt sekret bildar ej långa trådar mellan fingrarna utan är mera torrt."

"I regel blöder kvinnan dag 1-3 för en del upp till dag 7 eller 9 då är det OK med samliv om man är mycket noggrann med hygienen. Dag 11-14 och för säkerhets skull dag 15 bör man avstå från penetrerande vaginala samlag samt undvika att sperma kommer i kontakt med de yttre könsdelarna. Oftast är det dag 14 som cervixsekretet är som tunnast och mest långdragigt, likt rå äggvita. Ägget är befruktningsbart i 8 timmar och när vaginalsekretet får en kort struktur efter ägglossningen så är risken / möjligheten att bli befruktad över för den cykelperioden."
KÄLLA för båda citeringarna: http://www.barnmorska.net/artiklar/prev ... toden.html

Intressant att ta hänsyn till om man vill slippa köpa ägglossningstester för dyra pengar..
laconian
Nykomling

Inläggav mikka 14 feb 2012, 12:33

Läst denna? Eller är det samma som Shettles?

http://www.aftonbladet.se/wendela/article7731044.ab
mikka
Nykomling

BF: 110125

Inläggav Minisar 13 apr 2012, 13:29

Hej på er! Är så nyfiken hur har det gått för er?
Vi börjar baka tjej till hösten...
Minisar
Nykomling

Inläggav laconian 21 apr 2012, 18:47

Jag kan väl uppdatera med att jag fortfarande väntar på att mensen ska återkomma. Ammar fortfarande en del så det verkar dra ut på tiden, kommer säkert inte förrän jag slutat helt med min tur :P Typiskt när man väl vill ha mens för en gångs skull!

Annars håller jag på att kolla flytningar för att få ett schema över om jag har ägglossning ändå trots att mensen uteblir, tanken är ändå att vi nog ska försöka i maj- juni på allvar med alla tricks vi gått igenom här. I "värsta" fall får jag väl strunta i att räkna med ägglossning även om det är den störst bidragande faktorn till vilket kön det blir.

Hur går det för er andra?
laconian
Nykomling

Inläggav mia85 11 maj 2012, 19:33

Vi var på 3D/4D ul idag och fick veta att vi väntar en flicka :)
Om det är alla "trixens" förtjänst eller inte låter jag vara osagt, men man vet aldrig :)
BildMake a pregnancy ticker

Bild

Bild

mariaj85.blogspot.com
Användarvisningsbild
mia85
Alltid online

BF: 120822
Status: Äntligen en trea påväg! =)

Inläggav Zarah* 18 maj 2012, 10:55

Alltså är det någon som NU är i flick/pojk bakningstagen? :) Vi ska börja baka flicka i juni så det vore skoj att följas åt? :)
Bild

Pojke född april 2011
MF mars 2012 (vecka 5+6)
Användarvisningsbild
Zarah*
Alltid online

Inläggav laconian 18 maj 2012, 22:44

Vi ska börja nu i juni, inväntar min första mens efter förlossningen som bör komma- Haft mensvärk i 3 veckor och tror min ägglossning var för 7 dagar sen. I juni kommer vi börja försöka om min mens kommit så jag har ett litet hum om när ägglossningen är. =)
laconian
Nykomling

Föregående

< Återgå till Vill bli med barn

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm