-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Baka flicka eller pojke ;)
27 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Re: Baka flicka eller pojke ;)KÄNSLIGT INNEHÅLL I DETTA SVAR.
Hittade en tråd om Billingmetoden som går ut på att kontrollera sina flytningar för att kunna avgöra när man har ägglossning: "Genom att känna på sitt sekret varje dag kan kvinnan själv märka att sekretet blir segare mera långdragigt som rå äggvita vid ägglossning eftersom detta är en förutsättning för att ägget ska kunna bli befruktat. Genom att föra in två fingar i slidan och sedan trycka dessa mot varandra kan kvinnan se om det bildas långa trådar av sekretet mellan fingrarna när hon sedan delar på fingrarna. Ett ogynnsamt sekret bildar ej långa trådar mellan fingrarna utan är mera torrt." "I regel blöder kvinnan dag 1-3 för en del upp till dag 7 eller 9 då är det OK med samliv om man är mycket noggrann med hygienen. Dag 11-14 och för säkerhets skull dag 15 bör man avstå från penetrerande vaginala samlag samt undvika att sperma kommer i kontakt med de yttre könsdelarna. Oftast är det dag 14 som cervixsekretet är som tunnast och mest långdragigt, likt rå äggvita. Ägget är befruktningsbart i 8 timmar och när vaginalsekretet får en kort struktur efter ägglossningen så är risken / möjligheten att bli befruktad över för den cykelperioden." KÄLLA för båda citeringarna: http://www.barnmorska.net/artiklar/prev ... toden.html Intressant att ta hänsyn till om man vill slippa köpa ägglossningstester för dyra pengar..
Re: Baka flicka eller pojke ;)Hej på er! Är så nyfiken hur har det gått för er?
Vi börjar baka tjej till hösten...
Re: Baka flicka eller pojke ;)Jag kan väl uppdatera med att jag fortfarande väntar på att mensen ska återkomma. Ammar fortfarande en del så det verkar dra ut på tiden, kommer säkert inte förrän jag slutat helt med min tur
Annars håller jag på att kolla flytningar för att få ett schema över om jag har ägglossning ändå trots att mensen uteblir, tanken är ändå att vi nog ska försöka i maj- juni på allvar med alla tricks vi gått igenom här. I "värsta" fall får jag väl strunta i att räkna med ägglossning även om det är den störst bidragande faktorn till vilket kön det blir. Hur går det för er andra?
Re: Baka flicka eller pojke ;)Vi var på 3D/4D ul idag och fick veta att vi väntar en flicka
Om det är alla "trixens" förtjänst eller inte låter jag vara osagt, men man vet aldrig
Re: Baka flicka eller pojke ;)Alltså är det någon som NU är i flick/pojk bakningstagen?
Re: Baka flicka eller pojke ;)Vi ska börja nu i juni, inväntar min första mens efter förlossningen som bör komma- Haft mensvärk i 3 veckor och tror min ägglossning var för 7 dagar sen. I juni kommer vi börja försöka om min mens kommit så jag har ett litet hum om när ägglossningen är. =)
27 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
|