-
Graviditet
- Bli gravid
-
Gravid forum
- > Gravid vecka för vecka
- > Första trimestern
- > Andra trimestern
- > Tredje trimestern
- > Allmänna trådar om graviditet
- > Kroppen & gravidkost
- > Hälsa under graviditeten
- > Bebisen i magen & ultraljud
- > Barnets namn
- > Vänta barn - medlemsgrupper
- > Majbarn 2013
- > Junibarn 2013
- > Julibarn 2013
- > Augustibarn 2013
- > Septemberbarn 2013
- > Oktoberbarn 2013
- > Novemberbarn 2013
- > Decemberbarn 2013
- > Januaribarn 2014
- > Februaribarn 2014
- Snack om förlossningen
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Baka flicka eller pojke ;)
33 inlägg • Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
Baka flicka eller pojke ;)Hej på er! Nu är det dags att börja baka bebis igen
Det finns en jätte stor tråd om detta på FL. Men tänkte om de finns nåt intresse här då jag inte är så stort fan av FL. Dock är jag väldigt inläst i vad som SÄGS kunna påverka, självklart finns de inga garantier och de finns inget som säger att det det garanterat är så, även om dom har väldigt bra statestik på FL. Hellokitty - Startar verkstad Dec - bakar tjej. Äter: Tranbärskapslar 2/dag, Folsyra, Kalcium/Magnesium. Mer mjölkprodukter och försurande saker. Kommer även använda Lactal ett par h innan sex mellan mens och äl. Sex varje dag fram tills 3 dar innan äl.
Re: Baka flicka eller pojke ;)Hej! kul att du starta en ny sånhär tråd. Har följt den andra på FL och läst Allt om detta känns det som.
Jag och min man fick en son i okt 2011- då hade vi sex 1 dag före ÄL, på dagen och dagen efter och fick en efterlängtad pojke! nu till andra barnet tänkte vi försöka baka en tjej. (kanske mest på skoj men det skadar inte att öka på oddsen Jag har iaf tänkt äta tranbärskapslar, ev. magnesium också. Kalcium får jag nog i mig av överflöd i maten. Ska försöka överkonsumera mera av detta- mjölk till frukost, maten, kvällsfika och mellanmål. Ostar och fil =) Jag hoppas min mens blir lika regelbunden som den var innan graviditeten så jag lättare kan räkna dagarna kring ÄL. Har du provat ÄL-test någongång? Tycker du att dom är pålitliga?
Re: Baka flicka eller pojke ;)vi ska försöka oss på att baka flicka nu snart, och min plan ser ut såhär:
äta tranbärskapslar 1/dag äter rosenrot från mensens 1a dag för att få regelbunden menscykel (har pco-s!) äta magnesium intag av kalcium i mejeriprodukter undvika salt, koffein(dricker ej kaffe redan), och orgsam. ha sex 5 dagar före äl. min man ska också äta tranbärskapslar samt undvika kaffe.. Efter 5mf mellan jan-juli 08 blev vi äntligen gravida och den
2009-04-23 kl 03.19 kom han Äntligen ut.. våran älskling! - Vår första pojke 2010-04-13 kl 01.05 kom vår andra älskling Äntligen ut!!! Inte en dag för sent (bf var 2/5 enligt UL, 6/5 enligt mig).. . Vår andra pojke 2013-01-11 kl 15,37 kom hon äntligen, dagen före bf! <3
Re: Baka flicka eller pojke ;)Kul med en sån tråd här, även jag har kikat i den på Fl
Vi har två pojkar och vill väldigt gärna ha en liten flicka, eftersom vi inte tänkt oss fler än tre barn så gav vi det en chans Det vi gjorde (är ju redan gravid ) var: Jag åt tranbärskapslar 2st om dagen Använde lactal, dock inte under den cykeln jag blev gravid Undvek salt Undvek orgasm Vi hade sex fram till 2 dagar innan äl Jag tvättade med RFSUs intimtvål som sägs sänka ph värdet i underlivet Får se hur det har gått undervåren när vi åker på 3D/4D ultraljud
Re: Baka flicka eller pojke ;)Jag tänker baka en flicka denna gång. så man har 1 av varge
Re: Baka flicka eller pojke ;)Halloj!
Jag är bara nyfiken och har frågor om två saker. 1) Jag har fått för mig att lactal är basikt och att man inte ska använda det (om man inte har besvär förståss) eftersom det påverkar "miljön". Något jag missat? 2) Varför undvika orgasm? Läst mycket om mottsatsen. Enlighten me please.
Re: Baka flicka eller pojke ;)Pebbels: Enligt http://www.lactal.se så ska det sänka ett förhöjt pH. Dvs Lactal är surt. :•)
Re: Baka flicka eller pojke ;)Hmm intressant det här... Vi fick en flicka nu för fyra månader senast.
Och jag blir väldigt nyfiken på hur detta funkar..? Den månaden det tog sig för oss så hade vi sex endast 3 gånger utan skydd. Orgasm vid varje tillfälle. Detta resulterade i våran dotter. Och mejeriprodukter är jag inte värst förtjust i. Alltså raka motsatsen till det ni skriver.? Och vi vill ha en liten pojk, hur skulle man göra då?
Re: Baka flicka eller pojke ;)Oj vilken ångest jag fick!! Har en flicka sen tidigare och har alltid tänkt att jag ville ha en av varje men nu börjar jag luta åt en flicka till! Hihi tur man inte kan välja, här har vi myst långt före, under o efter ÄL så blir det något spelar inte könet någon roll tror jag! Ingen favorit!
Äter: folsyra, D-vitamin, zink, rosenrot
Re: Baka flicka eller pojke ;)Kul tråd, trodde inte en kunde påverka sånt alls.
33 inlägg • Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
|