Anna Wilsby

Hej! Grattis till att ni väntar barn och vad bra att ni väljer att...

Profylax

barn med på förlossningen.

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Re: barn med på förlossningen.

Inläggav grodan 31 dec 2011, 11:12

Jag är skitskraj att allt ska gå för fort den dagen. Föda i hallen känns sådär och helst inte inför mina barn tack! Mina har dessutom haft otyget att komma förtidigt så jag hoppas att det drar igång dagtid när barnen är på förskolan, att min man inte är på jobbet och att mormor hämtar barnen. Drömläge, minstingen kom en helg, också välplanerat!
Bild
grodan
Alltid online

Inläggav susannes80 31 dec 2011, 14:40

Hej.

Jag själv känner inte så många här uppe i jämtland,är från dalarna/falun från början, enda jag har är min mans släkt. men dem jobbar , eller är borta på resa, min mor o far bor i gästrikland...

Hoppas att jag får igångsättning. :?
susannes80
Stammis

BF: 120216
Bor: ås, jämtland
Status: gravid 4:e barnet.gift ....

Inläggav Gotland 01 jan 2012, 19:57

HAr just åkt bil mellan malmö och sthlm. Pratade med min bm innan om det. Jag sa att det spelar ingen roll var jag föder, det jobbiga är om det blir nånstans mittemellan. Då har vi ingen barnvakt till storasyster. MIn bm sa bara att det är ingen fara, det löser sig. nu gick det bra för oss, vi kom fram med bebisen kvar i magen. Men hade det blivit i jönköping så är jag säker på att det löst sig.
"Det löser sig sa kärringen som sket i vasken" Ett mycket bra talesätt...
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Inläggav Elvi 03 jan 2012, 15:40

igångsättning ingen garanti i sig, tog 4 dagar innan tösen föddes då jag blev igångsatt =/
Elvi
Stammis

Inläggav grodan 03 jan 2012, 16:04

Tror inte att igångsättning skulle va ett alternativ för mig då mina har kommit i v 36 och 38. Frågade min barnmorska om vad fan jag gör om mitt vatten går hemma?! Ska jag lägga mig ner o ringa efter ambulans?! Ja det lät som en bra plan….. misstänker att vi kommer prata vidare om det här. Förra gången hade jag det på känn så jag man o barn flyttade in hos min mamma i ett par dagar, dessutom kom minstingen på en helg så det var bara att lämna tjejerna och ta bilen in. Det löser sig! Oavsett så kommer ju ungen ut ;)
Bild
grodan
Alltid online

Föregående

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm