Teresa Hellgren

Hej Erika! För några år sedan pratade jag med en barnallergolog p...

Kostrådgivare

barn med på förlossningen.

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

barn med på förlossningen.

Inläggav susannes80 30 dec 2011, 18:30

Hej. :)

Har en fundering ang att ta med barn till förlossningen.
Har en man som kör buss och har svårt att komma ifrån i tid..kan dröja flera timmar.

Har någon annan tagit med barn, eller tror ni man kan få tid för igångsättning för sådant.

Jag väntar mitt 4:e barn ,alla dem andra 3 är igångsatta!!

susanne.
susannes80
Stammis

BF: 120216
Bor: ås, jämtland
Status: gravid 4:e barnet.gift ....

Re: barn med på förlossningen.

Inläggav HelloKitty 30 dec 2011, 18:34

klart som sjutton du inte kan ha barn med dig?? man vet ju aldrig vad som händer under en förlossning o även om de går skit bra så är det inget ställe för barn o vistas på. tror inte ens det är tillåtet..
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
HelloKitty
Alltid online

Bor: hisingen
Status: Mamma till två prinsar!

Inläggav susannes80 30 dec 2011, 18:41

okej då måste jag bli beviljad igångsättning
...ska prata med med bm, snarast !
susannes80
Stammis

Inläggav Gellis 30 dec 2011, 19:53

Jag har varit i din sits, läkaren sa att dom inte gör igångsättningar av sociala skäl. Jag försökte förklara min rädlsa för att behöva förlösa mig själv framför barnen, hon sa bara att jag får knacka på grannen och be dom vara barnvakt trots det att jag inte känner dom. Jag bölade sedan ut hos aurora bm som sa att ta du med dom i värsta fall. Nu den senaste gången fick jag en igångsättning beviljad och vi fixade barnvakt, sen dagen D så säger dom Nej. Min sambo jobbar 7 dgar i veckan och har svårt att komma ifrån, jag var helt inställd på att föda själv men allt löste sig tillslut tack vare att vi inte gav med oss.
Användarvisningsbild
Gellis
Alltid online

BF: 100406
Status: två barns mamma

Inläggav Gellis 30 dec 2011, 19:53

Jag har varit i din sits, läkaren sa att dom inte gör igångsättningar av sociala skäl. Jag försökte förklara min rädlsa för att behöva förlösa mig själv framför barnen, hon sa bara att jag får knacka på grannen och be dom vara barnvakt trots det att jag inte känner dom. Jag bölade sedan ut hos aurora bm som sa att ta du med dom i värsta fall. Nu den senaste gången fick jag en igångsättning beviljad och vi fixade barnvakt, sen dagen D så säger dom Nej. Min sambo jobbar 7 dgar i veckan och har svårt att komma ifrån, jag var helt inställd på att föda själv men allt löste sig tillslut tack vare att vi inte gav med oss.
Användarvisningsbild
Gellis
Alltid online

BF: 100406
Status: två barns mamma

Inläggav susannes80 30 dec 2011, 20:11

svar: Ja man kan prova att vara envis.
Men har en bra barnmorska.. som lyssnar,,.. ska höra på måndag !!!
susannes80
Stammis

Inläggav Elvi 30 dec 2011, 20:41

Min kompis är född på julafton och då var hennes äldre syskon med. De ordnade med barnvakt från sjukhusets sida så under den tid förlossningen inte ansågs vara något för barnaögon var syskonen i ett lekrum med barnvakten.
Detta var tillåtet och gick att ordna 1984, varför inte idag?
Elvi
Stammis

Inläggav EmmaStina 30 dec 2011, 21:09

I dalarna rekommenderar de inte att man ska ha syskon med men det är tillåtet om man inte har något annat val!
Prata med din bm, se vad hon säger. Det kanske går att lösa på något vis.
Hoppas det löser sig :) Stå på dig bara!
BildBild
EmmaStina
Alltid online

Status: Mamma till en underbar son :)

Inläggav kristallklarvinter 30 dec 2011, 21:50

Jag vet inte var när och hur men jag såg en dokumentär(?) eller liknande om en mamma som födde i vatten. Deras två äldre barn, runt 10-12 ungefär var båda med och såg allt ihop. Kan dock hålla med om att det inte är ett ställe för barn, plus att man inte vet hur allt går. De vet/fattar inte exakt vad som pågår och kanske blir helt till sig av rädsla för att mamma har ont etc.

Barnvakt på sjukhuset vore en bra idé att kolla upp! Det låter ju toppen för de som har supersnabba förlossningar och inte hinner till barnvakten eller till de som är i er sits!
kristallklarvinter
Alltid online

BF: 120425

Inläggav grodan 31 dec 2011, 11:12

Jag är skitskraj att allt ska gå för fort den dagen. Föda i hallen känns sådär och helst inte inför mina barn tack! Mina har dessutom haft otyget att komma förtidigt så jag hoppas att det drar igång dagtid när barnen är på förskolan, att min man inte är på jobbet och att mormor hämtar barnen. Drömläge, minstingen kom en helg, också välplanerat!
Bild
grodan
Alltid online

Nästa

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm