-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
barn med på förlossningen.
15 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
barn med på förlossningen.Hej.
Har en fundering ang att ta med barn till förlossningen. Har en man som kör buss och har svårt att komma ifrån i tid..kan dröja flera timmar. Har någon annan tagit med barn, eller tror ni man kan få tid för igångsättning för sådant. Jag väntar mitt 4:e barn ,alla dem andra 3 är igångsatta!! susanne.
Re: barn med på förlossningen.klart som sjutton du inte kan ha barn med dig?? man vet ju aldrig vad som händer under en förlossning o även om de går skit bra så är det inget ställe för barn o vistas på. tror inte ens det är tillåtet..
Re: barn med på förlossningen.okej då måste jag bli beviljad igångsättning
...ska prata med med bm, snarast !
Re: barn med på förlossningen.Jag har varit i din sits, läkaren sa att dom inte gör igångsättningar av sociala skäl. Jag försökte förklara min rädlsa för att behöva förlösa mig själv framför barnen, hon sa bara att jag får knacka på grannen och be dom vara barnvakt trots det att jag inte känner dom. Jag bölade sedan ut hos aurora bm som sa att ta du med dom i värsta fall. Nu den senaste gången fick jag en igångsättning beviljad och vi fixade barnvakt, sen dagen D så säger dom Nej. Min sambo jobbar 7 dgar i veckan och har svårt att komma ifrån, jag var helt inställd på att föda själv men allt löste sig tillslut tack vare att vi inte gav med oss.
Re: barn med på förlossningen.Jag har varit i din sits, läkaren sa att dom inte gör igångsättningar av sociala skäl. Jag försökte förklara min rädlsa för att behöva förlösa mig själv framför barnen, hon sa bara att jag får knacka på grannen och be dom vara barnvakt trots det att jag inte känner dom. Jag bölade sedan ut hos aurora bm som sa att ta du med dom i värsta fall. Nu den senaste gången fick jag en igångsättning beviljad och vi fixade barnvakt, sen dagen D så säger dom Nej. Min sambo jobbar 7 dgar i veckan och har svårt att komma ifrån, jag var helt inställd på att föda själv men allt löste sig tillslut tack vare att vi inte gav med oss.
Re: barn med på förlossningen.svar: Ja man kan prova att vara envis.
Men har en bra barnmorska.. som lyssnar,,.. ska höra på måndag !!!
Re: barn med på förlossningen.Min kompis är född på julafton och då var hennes äldre syskon med. De ordnade med barnvakt från sjukhusets sida så under den tid förlossningen inte ansågs vara något för barnaögon var syskonen i ett lekrum med barnvakten.
Detta var tillåtet och gick att ordna 1984, varför inte idag?
Re: barn med på förlossningen.I dalarna rekommenderar de inte att man ska ha syskon med men det är tillåtet om man inte har något annat val!
Prata med din bm, se vad hon säger. Det kanske går att lösa på något vis. Hoppas det löser sig
Re: barn med på förlossningen.Jag vet inte var när och hur men jag såg en dokumentär(?) eller liknande om en mamma som födde i vatten. Deras två äldre barn, runt 10-12 ungefär var båda med och såg allt ihop. Kan dock hålla med om att det inte är ett ställe för barn, plus att man inte vet hur allt går. De vet/fattar inte exakt vad som pågår och kanske blir helt till sig av rädsla för att mamma har ont etc.
Barnvakt på sjukhuset vore en bra idé att kolla upp! Det låter ju toppen för de som har supersnabba förlossningar och inte hinner till barnvakten eller till de som är i er sits!
Re: barn med på förlossningen.Jag är skitskraj att allt ska gå för fort den dagen. Föda i hallen känns sådär och helst inte inför mina barn tack! Mina har dessutom haft otyget att komma förtidigt så jag hoppas att det drar igång dagtid när barnen är på förskolan, att min man inte är på jobbet och att mormor hämtar barnen. Drömläge, minstingen kom en helg, också välplanerat!
15 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|