-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Barnets rörelser innan förlossning
4 inlägg • Sida 1 av 1
Barnets rörelser innan förlossningJag har varit en aktiv läsare en tag på forumet nu men inte läst någon tråd om hur det är med barnets rörelser precis innan förlossning. Man har ju läst att barnet "bör" lugna ner sig för att samla krafter, men handlar detta om en lugn period veckor innan, dagar, dygn eller några timmar??
Hur var det för er som redan genomgått förlossning och har denna erfarenhet??
Re: Barnets rörelser innan förlossningJag tyckte inte att bebisen var särskilt lugn men den rörde sig inte så mycket heller eftersom det var så trångt. Men kvällarna innan så breakade den loss. Körde på hårt i ca 10 minuter för att sedan stilla..
Re: Barnets rörelser innan förlossningIngen skillnad alls vad jag minns fram tills dagen hon kom på.
Och just under tiden jag hade värkar var jag så upptagen av värkar att ja ginte alls minns om hon rörde sig eller inte..
Re: Barnets rörelser innan förlossningJag märkte stor skillnad dagarna innan kan jag säga.
Mitt vatten gick natten till dag 2 i v 37 och det gick troligtvis för att skruttan var tooootalt galen i flera timmar den kvällen. Hon fullkomligt hoppade med sitt huvud mot mitt bäcken så jag trodde hon försökte stånga sej ut Efter att vattnet gick så var hon kolugn kan jag säga. Jag kände knappt en rörelse under de 2 dagarna innan förlossningen väl satte igång. Hade inga värkar alls och fick åka in 2 dagar i rad för att kolla så allt såg bra ut. Inte ens vid CTGn rörde hon sej vilket hon gjort varje gång jag fått göra det innan pga olika orsaker. De gångerna sparkade hon och var irriterad. Tom fosterljuden var lägre innan värkarna kom igång. De brukade ligga runt 148 eller mer men då låg de runt 120. Bm tom skakade min mage utan reaktion. Så det var en stor skillnad på aktivitet de dagarna innan hon föddes i v 37+4. Men sånt kanske man inte tänker på annars om förlossningen startat med värkar. Vissa dagar kan de ju vara mer lugna.
4 inlägg • Sida 1 av 1
|