-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Barnlängtan och livmoderhalscancer
3 inlägg • Sida 1 av 1
Barnlängtan och livmoderhalscancerJag och min man har försökt få barn i ca 6 månader. Kände egentligen ingen panik (trots att jag är 41). Blev det barn så skulle det vara underbart, kvinnorna i min släkt har alla fått barn efter 40. Men nu har jag nyss fått veta att jag har en liten tumör i livmoderhalsen och läkarna ger mig bara ett enda alternativ: att operera bort livmodern. Jag är i fullständig chock och vet inte hur jag ska orka ta mig igenom detta. Min man har barn sedan tidigare men jag har inga egna. Jag såg verkligen fram emot att bli gravid men nu känns det som om jag har förlorat fotfästet totalt. Är också jätterädd för hur livet kommer att bli efter hysterektomin. Finns det någon som är eller har varit i samma situation som jag? HJÄLP!
Re: Barnlängtan och livmoderhalscancerHej Ulltuss,
jag förstår att det är jättejobbigt att hantera det besked du har fått. Som om det inte var nog med cancer kommer det också innebära att du inte kan få de barn du önskat, det måste verkligen vara supertufft. Det är alltid lite svårt att prata om sånahär ämnen, men om det är någon tröst så är vi många som läser. :/ Har du funderat någonting på andra alternativ kring att skaffa barn, ni kanske kan adoptera? Om du vill prata med någon kring hur det blir efter operation osv. så tror jag läkarna kan hjälpa dig att få kontakt med andra människor i ungefär samma situation. De kan också hjälpa dig komma i kontakt med en kurator om du känner att du behöver prata med någon professionell. Hoppas allting löser sig för dig! Kramar Ebba*
Re: Barnlängtan och livmoderhalscancerUsch vilken hemsk situation. Kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas. Ville bara skriva en rad här och önska dig lycka till. Det viktigaste är ju trots allt att DU blir frisk. kram
3 inlägg • Sida 1 av 1
|