-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Förälder
-
Föräldrasnack
- > Shopping, mode & skönhet
- > Grattistrådarna
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Pyssel för barn
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Bak & tårttrådarna
- > Föräldrabloggar
- > Relationen & samlivet
- > Familj & livet som förälder
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
- > Barnaktiviteter & Leksaker
- > Bloggtävlingar
- > Familjen Annorlunda eftersnack
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Barnvagsdjungeln!!Barnvagsdjungeln!!Hej alla blivande mammor!
Har inte hittat någon tråd här som handlar om barnvagnar därför slänger jag ut en. Är det fler än jag som undrar vilken man ska ha å vilka som är bäst! Till mina två barn innan har jag haft Emmaljunga och varit nöjd men det vore trevligt å ha något annat kanske. Jag har tittat på en som jag blev fullständigt kär i å det är en iCandy apple! Den är så fin å lätt att köra. Tyvärr har den inte funnits i Sverige så länge så jag vet inte så mkt om den.Plus att den är dyr, nästan som en Bugaboo...suck. Någon som vet? Eller vad har ni köpt/funderat på??
Re: Barnvagsdjungeln!!Jag har funderat på en Cango, helst en tre hjuling, kostar 3200:- ny. Eller en vanlig med fyra hjul.
Länk till vagnen: http://www.barnfyndet.se/produkter/Barn ... -Svart_332 Tyckte det va lagom pris för en ny vagn,men känner ingen som har en sån. Hade varit bra att veta om det är en bra lr dålig vagn innan man köper. La ut en tråd för några veckor sen här angående den vagnen,men har inte fått ett enda svar.
Re: Barnvagsdjungeln!!Hej, jag tyckte också att detta var helt hopplöst och jag hade bestämt att vagnen skulle absolut inte kosta mer än 7000 kronor, oavsett märke.
Då är det dock så att när jag och mannen fastnade för en Teutonia med tre hjul (den heter spirit s3) så då var jag kluven, den kostade bra mer än 7 tusen. Men sen tänkte jag att det är vårt första barn och ingen bekant har ett sådant märke men efter att ha prövat den åtskilliga gånger så bestämde vi att smidighet och vikten var av stor betydelse. Jag måste kunna gå smidigt i affärer och i och med att den har tre hjul så behöver jag inte trycka ned den för att göra tvära svängar, vilket skadar min rygg. Så hade jag dessutom lagt undan pengar för att köpa vilken vagn jag ville, det kanske jag aldrig kan göra på samma sätt om vi skulle behöva en ny vagn senare, så det blev en teutonia. Men jag säger dock att pröva gärna den först om det är möjligt för det avgjorde för oss.
Re: Barnvagsdjungeln!!Jag har ju vart lite skeptiskt till vagnar på tre hjul för de ser så ostabila ut. Är det inte risk att de tippar lätt? Å en teutonia har jag hört ska vara bra plus att de blir väldigt små när de viks ihop eller? Sen har jag funderat på en Brio sing, men då har jag hört att den gått sönder mkt å att den är tung. Hjälp..skit svårt det här.
Re: Barnvagsdjungeln!!Jag har hört några som säger att tre hjulingar är ostabila och tippar lätt.
Speciellt när man går där det är ojämt och i skog. Jag bor i en by nära landet och skog, så det lär väl bli en del promenader där, så jag är lite tveksam. Men den trehjulingen jag är lite intresserad av väger 9 kilo och den med fyra hjul väger 17 kg. Jag vill ju att vagnen ska vara så lätt som möjligt. Minisessan: Vad kostade eran vagn?
Re: Barnvagsdjungeln!!Hej! Jag köpte en Teutonia Spirit S3. Den ska enligt 6 personer på 3 Babyland, 1 Babycenter å 2 andra på andra barnbutiker : Spirit S3 är lite sportigare..
Vi var inne på att köpa en Urban Jungle, men avrådes eftersom UJ håller på att flytta sin fabrik och reservdelarna är tydlligen svåra att få tag på.. Vi frågade runt hur ofta en UJ kommer tillbaka för reparation i jämnförelse med en Teutonia.. Och det visade sig att UJ kom tillbaka nästan 3 gånger mer..En Emajunga är en klassiker.. Men fasiken va de är tunga och otympliga.. Personligen så tycker jag: att den har bättre stötdämpning och man exempelvis jämnför med en Teutonia Fun, Cosmos eller Brio Sing. Den verkar stabil och vi försökte tippa den ett par gånger och simulerade att det satt en bebis i den.. Eftersom vi har en relativt dum bil, en sedan, så kan vi inte ha en vagn som är hur stor som helst. Så vi började med att tänka utifrån bilen. Våra krav var rätt så simpla ( tyckte vi) 1) Vagnen ska vara lätt att vika ihop, även den blivande morfarn ska kunna göra det på egenhand. 2)Den ska inte väga för mycket heller, eftersom jag kommer att behöva klara mig på egenhand när min man är på jobbet. 3) Den ska inte ta upp hela bilen Saken var klar en Teutonia Spirit S3 ( den med handbroms.. finns tydligen utan oxå) skulle et bli med tillhörande bilbarnstol Vet inte om mina resonemang hjälper er på vägen Vi betalde för vagnen inkl mjuklift, adapter till bilbarnstolen & skötväska 8868 kr Bilbarnstolen kostar 1795kr
Re: Barnvagsdjungeln!!Denna kombivagn har jag beställt på annaaxel.se, men jag har tagit hela det stora paketet som inkluderar. Bilstol, åkpåse, regnskydd och insektsnät. 4345.- plus frakt 300. Jag känner ett flera som haft och har vagnen och är super nöjda. För mig funkar den utmärkt
Re: Barnvagsdjungeln!!Ja alltså jag tror jag håller på bli galen på det här med vagnar..
Jag har 3 kriterier å ingen vagn tycker jag håller alla kriterier 1) ok pris.. har ett max på 10,000:- ink allt 2) komfort, den ska va lätt att köra.. eftersom jag har hundar som jag måste promenera med varje dag.. plus att den ska va lätt att tas med på buss mm 3) snygg... BÅDE ligg å sitt-del.. Bugaboo.. snygg men för dyr Urban Jungle.. dyr å inte snygg Teutonia.. smidig.. men gillar inte deras sitt-delar Brio sing.. snygg.. bra pris.. men stora å klumpiga Quinny.. snygga.. men stora Sen e det ett plus om sitt vagnen går å vända.. så att man kan ha sittdelen framvänd samt bakåt emot mig
Re: Barnvagsdjungeln!!Vad tror ni om Brio go då?
Den kommer vi nog ta! Verkar lätt att köra, fälla ihop, smidigt att kunna sätta dit bilskyddet, bra fjädring... Vad tror ni?! När beställer ni? Känns lite tidigt ännu...
Re: Barnvagsdjungeln!!mini 79: Snygga färger på den!!!
Jag har fått ärva en Emmaljunga av sambons syster, med ligg och sittdel. Fick även ärva en bilbarnstol. Dessa är ändå relativt nya och jag vet vem som haft dem innan. Tycker att det var det oslagbart bästa alternativet. Dels för att jag slipper ha beslutsångest, men framförallt för att jag spar fruktansvärt mkt pengar på det.
|