Marina

Hej! Jag kan tänka mig att eran lille kille kanske höll i gång på ...

Fråga BVC

BB & förlossningen på Danderyds sjukhus

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

BB & förlossningen på Danderyds sjukhus

Inläggav CarinL 27 jul 2010, 21:38

Jag har en liten fråga till alla er som fött på Danderyds sjukhus. Hur tyckte ni eran tid där va? Både på förlossningen och på bb avdelningen? Hur va personalen? Lyssnade dom på er?

Jag har hört MÅNGA som har haft dålig erfarenhet av personalen på förlossningen men framförallt på bb. (inte just Danderyd nu utan hela Sverige) Så jag är lite orolig inför min förlossning. Jag ska inte ha än, jag är i v.28. Och jag ska föda på Danderyd.
Därför skulle jag villa höra hur ni upplevde er tíd där ni som fött där?

På bb får väl pappan till barnen sova över?
Bild
Användarvisningsbild
CarinL
Stammis

Re: BB & förlossningen på Danderyds sjukhus

Inläggav maria2 27 jul 2010, 21:57

Angående dåligt bemötande av personalen så har det inget med sjukhuset att göra... det finns rötägg överallt. Inom alla yrkeskategorier =( Så oroa dig inte. Det är klart du kommer att få höra historier om idiotbemötande men det tillhör nog ovanligheten. Det finns nog fler som fått positiv bemötande än negativt. Sånt är livet. Ger dom dit skit, så är det bara att ge tillbaka. Om inte just då så kan man alltid besöka dom efteråt och stå på sig.

Har själv mött idioter inom vården och visst är det jobbigt. Och inte vågade jag stå på mig (var 19 när jag fick min första son...hade jag fått det bemötandet idag hade jag spytt galla tillbaka x 1000).
Oroa dig inte.
Bild
Bild Bild
maria2
Alltid online

Inläggav Strumpan 27 jul 2010, 23:49

Jag har fött på både KS i Solna (1a barnet) och Danderyd (2an) och min upplevelse är att DS förlossning är sååå kanon, det är nyrenoverat och man har egen toa med dusch på rummet. På KS var det inte så kanon. Där var det gammalt och slitet och toaletten fanns långt bort i korridoren och delades av många.

Personalen var väldigt bra på DS medans jag inte klickade med BM på KS, men det tror jag inte spelar någon roll vart man är egentligen, precis som maria2 skrev ovan.

BB då. Där är det tvärt om för mig.
Jag hade hört så mycket bra om DS BB och var väldigt förväntansfull men det blev en besvikelse. BB på DS är ju ett hotell-BB och det medför att man får ta emot besök och det i sin tur medför väldigt mycket folk. Sååå mycket folk var det. Inte mysigt.
Sängen var smal för två vuxna (och en bebis) och den var vanlig. Det fanns TV på rummet men den hade jag bara på ca tio minuter för att läsa information. Sen var det inte särskilt fräscha rum heller. Nu stannade vi visserligen bara över natten (blev inskrivna ca 23.30) och åkte direkt läkaren hade godkänt oss.

På KS däremot var det så mysigt. Vi fick varsin stor och mjuk säng med reglerbart ryggstöd, vilket är otroligt bra när man ammar och är öm lite varstans. Det var så mycket lugnare på KS, fast nu vet jag att vi hade tur och kom dit när det var tillfällig lågsäsong. Toalett i korridor, men det var abslolut inget som besvärade för det var alltid ledigt. Dom hade ingen TV på rummet men det var faktiskt mycket mer praktiskt med ett TV-rum där man kunde sitta medans den andra förälderna fick sova en stund, då slapp man störa. Jag tyckte rummen var fräscha också.
Där stannade vi i tre eller fyra nätter, kommer inte ihåg just nu :oops: .

Om jag fick välja nästa gång (om det blir någon) så skulle jag föda på DS och sova på KS :) .
[url=ht[url=http://tickers.families.com]Bild[url=http://tickers.families.com]Bild[/url]
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online

Status: Gift och mamma till två barn

Inläggav cf 28 jul 2010, 07:47

Jag har fött båda mina barn på ds och var supernöjd båda gångerna. Nu sist hade jag en kanon bm so´m var mycket duktig och förtroendegivande. Kan tillägga att båda mina förlossningar gick väldigt fort så jag hann inte träffa så mycket vårdpersonal där.

Angående bb så hanmade vi första gången på avd 16 och sen på neonatalen. På båda ställena var de helt fantastiska och jag kände mig verkligen trygg. Vi fick båda stanna på båda ställena och blev väl omhändertagna. Nu sist hamnade vi på patienthotellet. Det var som strumpan säger, mycket folk och vi fick vänta ett par timmar på förlossningen innan de hade lediga rum. Storleken på rum och sängar varierar så har du tur får ni en vanlig dubbelsäng.

Blir det en trea skulle jag lätt välja ds igen. Hoppas du får plats på ds och lycka till.
Bild

Bild

Bild
cf
Alltid online

Inläggav Snigel 25 okt 2010, 20:31

Hittade just denna tråd och måste säga att jag tyckte hotellBB på DS var toppen :)
Visst är det folk i gemensamma utrymmena, men vi höll oss mest på rummet och njöt av plutten ändå... Tyckte att sköterskorna var toppen på alla sätt. Rummet var ju som Strumpan säger inte superfräscha, men absolut tillräcklig standard för mej. Jag såg ju inget annat än vår nya lilla familj *hihi*
Det blir definitivt DS denna gång igen- om dom inte är fullbokade. Förhoppningsvis med lite bättre kommunikation med sköterskor/BM under fl dock.
BildBild
BildBild
Snigel
Alltid online

Inläggav Snigel 25 okt 2010, 20:32

Hittade just denna tråd och måste säga att jag tyckte hotellBB på DS var toppen :)
Visst är det folk i gemensamma utrymmena, men vi höll oss mest på rummet och njöt av plutten ändå... Tyckte att sköterskorna var toppen på alla sätt. Rummet var ju som Strumpan säger inte superfräscha, men absolut tillräcklig standard för mej. Jag såg ju inget annat än vår nya lilla familj *hihi*
Det blir definitivt DS denna gång igen- om dom inte är fullbokade. Förhoppningsvis med lite bättre kommunikation med sköterskor/BM under fl dock.
BildBild
BildBild
Snigel
Alltid online

Inläggav Fanny 27 okt 2010, 19:06

Födde oxå på DS och är super nöjd med personalen på förlossningen men tyckte inte om patienthotellet, kändes lite som att sitta i fängelse, BM tyckte jag kom hela tiden vilket var bra i början men blev lite tjattigt till slut när dem kom väldigt tätt var som att dem inte pratade med varandra och sen så ringde dem väldigt sent på kvällarna för att kolla om dem fick komma på besök, gjorde mig väldigt förbannad, men 2 av 5 BM tyckte jag om på hotellet resten var helt dumma i huvudet och det tyckte även min sambo. Men jag skulle helt klart föda på DS igen men hoppa hotellet och åka hem istället.
Fanny
Alltid online

BF: 120829
Status: Mamma till Melissa

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm