-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
BB-väskan
15 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: BB-väskanHej
Jag har ett jättebra tips (tycker jag iaf). De hade inte nåt skönt toapapper på mitt BB så jag tog med en rulle Lambi toapapper. Det är inte skönt att torka sig där nere dagarna efter kan jag säga. Sen ska jag ta med egna värktabletter till nästa gång. De har där som man får om man behöver men jag hade föredragit att inte behöva ringa på dem varje gång jag hade ont. Av eftervärkar alltså. De gör mycket mer ont än jag trodde, ingen hade informerat mig om dem men det är för att livmodern drar sig samman igen. Det gör särskilt ont när barnet suger på ens bröst, livmodern triggas av det. Ha det underbart
Re: BB-väskanPacka till BB:
Bebben: Kläder: 1 body, 1 dress me fot, pjamas me fot, haklapp, mössa, vantar, scarf (om vinter öven overall) Nappflaska + napp Gosedjur + snuttefilt Blöjor Bilbarnstol Mamma: Mjölkuppsamlare + amningsinlägg/kupor Kläder (Mys dress, raggsockar me antihalk, T-tröja, trosor) Bystvärmare Amningströja Amnings-BH Bindor Övrigt: Babybok (barnets första år) Bok att läsa under ev väntan Toalettartiklar (tanborste & tandkräm, öronproppar, deo, hårtofs, kam, fuktkräm, läppbalsam) Mat: torkad aprikoser, dextrosol, chokladkaka (eller vad man gillar o e sugen på) värmedyna/vetekudde MVC journal & Blodgruppering & Förlossningsplan Handväska: Patientbricka (plånbok), mobil+laddare Dricka: saft, energidryck, juice Pappa:kamera, mat & dricka, ombyte
Re: BB-väskanDet vi hade mest nytta av i bebisväskan var: mjukosten och limpan till mannen. Det var inte aktuellt att han skulle gå och få i sig någonting någon annanstans! Själv kräktes jag bara så alla mina skalade frysta vindruvor fick vara...
Re: BB-väskanJag önskar att jag hade packat ner mer av allt eftersom det slutade med att de höll kvar mig på BB i fem dagar. Precis som knutsiri1 tänker jag också packa ner egna värktabletter till nästa gång för eftervärkarna var inte roliga & det var ett himla stohej varje gång jag bad om en tablett.
Re: BB-väskannågot som kan vara bra att ha med är lite tidsfördriv till tiden efter fl.
sedan är de inte säkert att de finns radio så de kan vara skönt med tex mp3 spelare att lyssna på när bebisen sover. Sedan bröstvårts skydd kan vara bra, är som kupor av plast som gör att tröja och bh inte sitter emot bröstvårtan, vilket kan vatra v'ldigt skönt om man får såriga bröstvårtor. Vattenflaska var de någon som skrev och de inte bara till fl utan man blir oftast väldigt törstig av att amma med. Extra batterier eller laddare till kameran. Och ett måste är giltigt legitimation. samt alla papper från bm som någon annan också skrev.
15 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|