Anna Wilsby

Hej Anna, din fråga bör skickas till barnmorskan här på MinBebis i...

Profylax

BB-väskan

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Re: BB-väskan

Inläggav knutsiri1 04 nov 2009, 12:37

Hej

Jag har ett jättebra tips (tycker jag iaf). De hade inte nåt skönt toapapper på mitt BB så jag tog med en rulle Lambi toapapper. Det är inte skönt att torka sig där nere dagarna efter kan jag säga. Sen ska jag ta med egna värktabletter till nästa gång. De har där som man får om man behöver men jag hade föredragit att inte behöva ringa på dem varje gång jag hade ont. Av eftervärkar alltså. De gör mycket mer ont än jag trodde, ingen hade informerat mig om dem men det är för att livmodern drar sig samman igen. Det gör särskilt ont när barnet suger på ens bröst, livmodern triggas av det.
Ha det underbart
Användarvisningsbild
knutsiri1
Stammis

Inläggav gizmo85 04 nov 2009, 13:01

Packa till BB:

Bebben:
Kläder: 1 body, 1 dress me fot, pjamas me fot, haklapp, mössa, vantar, scarf (om vinter öven overall)
Nappflaska + napp
Gosedjur + snuttefilt
Blöjor
Bilbarnstol

Mamma:
Mjölkuppsamlare + amningsinlägg/kupor
Kläder (Mys dress, raggsockar me antihalk, T-tröja, trosor)
Bystvärmare
Amningströja
Amnings-BH
Bindor

Övrigt:
Babybok (barnets första år)
Bok att läsa under ev väntan
Toalettartiklar (tanborste & tandkräm, öronproppar, deo, hårtofs, kam, fuktkräm, läppbalsam)
Mat: torkad aprikoser, dextrosol, chokladkaka (eller vad man gillar o e sugen på)
värmedyna/vetekudde
MVC journal & Blodgruppering & Förlossningsplan
Handväska: Patientbricka (plånbok), mobil+laddare
Dricka: saft, energidryck, juice

Pappa:kamera, mat & dricka, ombyte
gizmo85
Nykomling

Inläggav HelenP 04 nov 2009, 14:33

Det vi hade mest nytta av i bebisväskan var: mjukosten och limpan till mannen. Det var inte aktuellt att han skulle gå och få i sig någonting någon annanstans! Själv kräktes jag bara så alla mina skalade frysta vindruvor fick vara...
Wilhelm, 2 år (25 april 2008)
Bild
MF 17 december 2009 (v.10)
HelenP
Alltid online

BF: 110123

Inläggav everyoneloveskate 08 nov 2009, 16:09

Jag önskar att jag hade packat ner mer av allt eftersom det slutade med att de höll kvar mig på BB i fem dagar. Precis som knutsiri1 tänker jag också packa ner egna värktabletter till nästa gång för eftervärkarna var inte roliga & det var ett himla stohej varje gång jag bad om en tablett.
Användarvisningsbild
everyoneloveskate
Alltid online

BF: 120210

Inläggav gangsterflicka 09 nov 2009, 20:21

något som kan vara bra att ha med är lite tidsfördriv till tiden efter fl.
sedan är de inte säkert att de finns radio så de kan vara skönt med tex mp3 spelare att lyssna på när bebisen sover.

Sedan bröstvårts skydd kan vara bra, är som kupor av plast som gör att tröja och bh inte sitter emot bröstvårtan, vilket kan vatra v'ldigt skönt om man får såriga bröstvårtor.

Vattenflaska var de någon som skrev och de inte bara till fl utan man blir oftast väldigt törstig av att amma med.

Extra batterier eller laddare till kameran.

Och ett måste är giltigt legitimation. samt alla papper från bm som någon annan också skrev.
Användarvisningsbild
gangsterflicka
Alltid online

BF: 091210
Status: Sambo

Föregående

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm