-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
bb-väskan
22 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
bb-väskanHej!
En liten fråga:vad ska man ha med sig till bb??? någon som har bra tips... tacksam för svar:)
Re: bb-väskanHej det finns massa trådar om just detta men jag kan endå skriva till dig va jag hade me mig när jag födde min dotter!
*Kamera (ett måste) *Trosor (minst 2 par beroende på hur länge du vill stanna) *Tofflor *mjukisbyxor *Linne/T-shirt *Schampoo/Balsam/Duschkräm *Hårborste/hårsnodd/Hårspännen *Strumpr *Strumpor till bebisen *sparkdräckt *Pjamas *Byxor/tröja *Mössa *Ytterkläder till beisen beroende på årstid o hur kallt det är Tror jag fått med allt.. Blöjer behöver du inte ha med dig det finns på BB och jag tog med mig 2 från BB för hemresan ifall de skulle behövas bytas.
Re: bb-väskanTack för tipsen! de behövs verkligen:)
Re: bb-väskanBra tips! Lagom mycket, inte för mycket. Men hur är det med partnern? I och med att de inte blir lika omhändertagna på BB, vad bör de ha med sig?
Re: bb-väskanSambon bör man ju ha med sig mat till beroende om han stannar med er eller om han åker hem,Min sambo kommer åka hem till våran dotter och komma tillbaka på morgonen efter..
Men skall han stanna så blir det ju som om man skall åka bort *kalsonger *strumpr *T-shirt *Mat *tandborste/tandkräm (Även till dig själv)
Re: bb-väskanHEJ!
VIll bara säga att jag hade med mina vanliga kläder till bb,men använde aldrig, jag tycker att det var bättre att ha på mig deras kläder(man går ju ofta på toa eller dusch Bindor hade jag oxo med men använde inte, man blöder så mkt att det e bättre att använda deras STORA bindor.Och trosor...jag använde deras nättrosor, när man har ont Där, då e det skönare att ha dom på o inte egna tyckte jag. Smink använde jag inte heller, orkade inte med sånt . KAMERA får man inte glömma ! Lycka till!
Re: bb-väskanjag ska ta med min vetekudde också ifall jag vill använda den
SthlmsmammanTerese.blogg.se
Re: bb-väskanja hade med mig massa godis dricka kakor o frukt till mig, va super hungrig mellan målen så om ja inte haft något med mig så hade ja avlidit ^^ sååå glad att ja packade mer än va ja tänkt mig kunna käka, men ja åt typ allt! förstår inte hur man skulle överlevt annars!! o så va ja super törstig så att ha med en vattenflaska är att rekommendera då glasen inte är så stora o att gå o fylla på kan vara en process bar i sig så ta me d en vattenflaska som kan stå jämte sängen!
något ja hade velat ha hade varit en napp till barnet, tänkte aldrig på de eftersom vissa säger att man ska låta barnet lära sig suga på bröstet först eftersom de är olika sugtekniker, men efter första dagen o amningen funkade så hade de varit skönt med en napp då min dotter låg o sög på mitt bröst säker halva dygnet annars så va hon inte alls nöjd, o mina bröst han inte andas något alls o blev jätte ömma o såriga (trotts att hon sög som hon skulle o hade bra grepp)..
Re: bb-väskanjennie87: jättebra att du skrev napp/tutte! det kunde ha räddat mina bröstvårtor så amningen kunde ha flytit på bättre,men en tutte åker definitivt med nästa gång! och ta med såna där "kupor" som man luftar bröstvårtorna med,så inte kläderna hamnar i de ömma bröstvårtorna...
Re: bb-väskanmåste verkligen säga tack gode gud att jag hitta denna tråden
![]()
22 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
|