Marina

Hej! Det är helt normalt att ett spädbarn har magknip dom 3-4 förs...

Fråga BVC

bb-väskan

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

bb-väskan

Inläggav MajMamma:) 28 mar 2010, 19:29

Hej!
En liten fråga:vad ska man ha med sig till bb???
någon som har bra tips... tacksam för svar:)
MajMamma:)
Stammis

Re: bb-väskan

Inläggav Flickan 28 mar 2010, 21:19

Hej det finns massa trådar om just detta men jag kan endå skriva till dig va jag hade me mig när jag födde min dotter!

*Kamera (ett måste)
*Trosor (minst 2 par beroende på hur länge du vill stanna)
*Tofflor
*mjukisbyxor
*Linne/T-shirt
*Schampoo/Balsam/Duschkräm
*Hårborste/hårsnodd/Hårspännen
*Strumpr
*Strumpor till bebisen
*sparkdräckt
*Pjamas
*Byxor/tröja
*Mössa
*Ytterkläder till beisen beroende på årstid o hur kallt det är

Tror jag fått med allt.. Blöjer behöver du inte ha med dig det finns på BB och jag tog med mig 2 från BB för hemresan ifall de skulle behövas bytas.
Användarvisningsbild
Flickan
Alltid online

BF: 121201
Bor: Motala
Status: Väntar bebis nr 3

Inläggav MajMamma:) 29 mar 2010, 17:03

Tack för tipsen! de behövs verkligen:)
Stammis

Inläggav Liiiiten 29 mar 2010, 18:07

Bra tips! Lagom mycket, inte för mycket. Men hur är det med partnern? I och med att de inte blir lika omhändertagna på BB, vad bör de ha med sig?
Liiiiten
Alltid online

BF: 100730
Bor: Västerhaninge
Status: Vill ha en till..

Inläggav Flickan 29 mar 2010, 21:37

Sambon bör man ju ha med sig mat till beroende om han stannar med er eller om han åker hem,Min sambo kommer åka hem till våran dotter och komma tillbaka på morgonen efter..

Men skall han stanna så blir det ju som om man skall åka bort
*kalsonger
*strumpr
*T-shirt
*Mat
*tandborste/tandkräm (Även till dig själv)
Användarvisningsbild
Flickan
Alltid online

BF: 121201
Bor: Motala
Status: Väntar bebis nr 3

Inläggav mylittlebabyboy 03 jul 2010, 20:07

HEJ!
VIll bara säga att jag hade med mina vanliga kläder till bb,men använde aldrig, jag tycker att det var bättre att ha på mig deras kläder(man går ju ofta på toa eller dusch :oops: ) man orkar knappt att stå på ben o då är det mer praktiskt med deras kläder, lättare att ta på/av .
Bindor hade jag oxo med men använde inte, man blöder så mkt att det e bättre att använda deras STORA bindor.Och trosor...jag använde deras nättrosor, när man har ont Där, då e det skönare att ha dom på o inte egna tyckte jag.
Smink använde jag inte heller, orkade inte med sånt .
KAMERA får man inte glömma ! :D :( :oops:
Lycka till!
BildBild
Användarvisningsbild
mylittlebabyboy
Stammis

BF: 070610

Inläggav lipzi_90 14 jul 2010, 18:50

jag ska ta med min vetekudde också ifall jag vill använda den :)
SthlmsmammanTerese.blogg.se
lipzi_90
Alltid online

BF: 100825
Status: Froststedts.blogg.se

Inläggav Jennie87 16 jul 2010, 08:04

ja hade med mig massa godis dricka kakor o frukt till mig, va super hungrig mellan målen så om ja inte haft något med mig så hade ja avlidit ^^ sååå glad att ja packade mer än va ja tänkt mig kunna käka, men ja åt typ allt! förstår inte hur man skulle överlevt annars!! o så va ja super törstig så att ha med en vattenflaska är att rekommendera då glasen inte är så stora o att gå o fylla på kan vara en process bar i sig så ta me d en vattenflaska som kan stå jämte sängen!

något ja hade velat ha hade varit en napp till barnet, tänkte aldrig på de eftersom vissa säger att man ska låta barnet lära sig suga på bröstet först eftersom de är olika sugtekniker, men efter första dagen o amningen funkade så hade de varit skönt med en napp då min dotter låg o sög på mitt bröst säker halva dygnet annars så va hon inte alls nöjd, o mina bröst han inte andas något alls o blev jätte ömma o såriga (trotts att hon sög som hon skulle o hade bra grepp)..
Jennie87
Stammis

Inläggav MajMamma:) 22 jul 2010, 07:47

jennie87: jättebra att du skrev napp/tutte! det kunde ha räddat mina bröstvårtor så amningen kunde ha flytit på bättre,men en tutte åker definitivt med nästa gång! och ta med såna där "kupor" som man luftar bröstvårtorna med,så inte kläderna hamnar i de ömma bröstvårtorna...
Stammis

Inläggav shimis 22 jul 2010, 08:11

måste verkligen säga tack gode gud att jag hitta denna tråden :P jag ska iaf ha med en tutte heheh :P men tusen tack för tipsen :D
Bild
shimis
Stammis

BF: 110202
Status: Gravid och lyckling <3

Nästa

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm