-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Förälder
-
Föräldrasnack
- > Shopping, mode & skönhet
- > Grattistrådarna
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Pyssel för barn
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Bak & tårttrådarna
- > Föräldrabloggar
- > Relationen & samlivet
- > Familj & livet som förälder
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
- > Barnaktiviteter & Leksaker
- > Bloggtävlingar
- > Familjen Annorlunda eftersnack
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
bebis feber
14 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: bebis feberHon började först med små skakningar som sedan övergick till kramper ögonen försvinner liksom.Man tittar inte så jättenoga hur hon beter sig det gäller att agera snabbt.
Re: bebis feberMin lille har vanligvis 36.5 och nu har han varit febrig snart 3 dagar. Mellan 38-40grader, har det inte gett med sig imornbitti ska vi åka in, men det är troligtvis bara något virus och då är det ju bara att vila som gäller.
Re: bebis feber37 grader räknas som normaltemp.
Ni har hört om fingervarmt va? Då är det 37 grader som menas. Vid 38 grader och högre räknas det normalt som feber. Självklart ksilljer sig tempen en aning mellan människor. Det bästa man kan göra är att ta tempen tre ggr under en dag tredagar i rad så får man ut ungefär vilken temp som är normaltemp på barnet och kan därmed avgöra om det har feber eller inte vid senare tillfälle. Jag räknar feber vid 38 och över. annars inte.
Re: bebis feberVi fick lära oss på BVC att feber är om barn på morgonen har över 37,5 och på eftermiddagen över 38,0. Men sen är det olika för alla barn, mina barn har en "normal" kroppstemp på mellan 37,0 - 37,5
14 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|