-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Förälder
-
Föräldrasnack
- > Shopping, mode & skönhet
- > Grattistrådarna
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Pyssel för barn
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Bak & tårttrådarna
- > Föräldrabloggar
- > Relationen & samlivet
- > Familj & livet som förälder
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
- > Barnaktiviteter & Leksaker
- > Bloggtävlingar
- > Familjen Annorlunda eftersnack
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
bebis feber
14 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
bebis feberVid vilken teperatur har en bebis feber?
Vet ni vad bebisens temperatur ska ligga på när lillen inte har feber?
Re: bebis feberDet verkar inte som NÅGON vet när bebisar har feber. När vår Etta hade feber en längre tid i vintras så ringde jag in när han hade 38.1 på morgonen. Sa första personen att det kan knappt räknas som feber... Nästa sa att vi skulle komma in direkt...(detta var efter många dagars feber och annat tjafs)
Re: bebis feberJag undrar också!
Har tagit tempen på Oliver tre gånger och alla gånger har det legat på 37,6 ungefär och då har han inte haft feber, antar jag iaf.. Han är oerhört varm av sig så bara att känna på honom så det är några som påpekat det men så är han jämt. Men man märker väl när det är feber av att barnet blir slö? Jösses jag könner mig überkass mamma nu men han har aldrig varit sjuk men nån gång lär jag mig iaf
Re: bebis feber37.6 är iallafall inte feber. Över 38 (eller 38.5 enligt den ena jag pratade med)
Ja,oftast märker man om de har feber... det syns på ögonen (eller ja... här snackar jag som nån expert... ETT barn har jag att utgå från
Re: bebis feberHahaha ja men ögonen brukar bli lite annorlunda under feber så det är klart
Re: bebis feberAlla barn har ju olika grundtemperatur .Min erfarenhet när man ringde in till vårdguiden var att de sa att över 38 På kvällen då skulle alvedon ges. Eftersom man inte hade så stor kontroll vad som händer på natten . Och dagtid Kunde Man ge Alvedon vid 38,5. Men jag tror att gränsen går strax under 38. Det är ju väldigt indviduellt
Re: bebis feberJag har en dotter och har när hon är feberfri 36,5 så vid 37,5 då tycker jag att hon har feber . Hon har också haft två feberkramper,så jag har fått rådet att ge henne alvedon vid minsta temperaturhöjning. Men det är klart det gäller ju henne
Re: bebis feber36,5 har jag hört ska vara någon slags normal temp.
Så jobbigt med feberkramper. vad kunde du göra när hon hade det?
Re: bebis feberI första hand alvedon så fort febern började stiga, går den inte ner,(den stiger fort upp mot närmare 40,5) ,så har vi utskrivet suppar som innehåller något slags stesolidliknande prepararat
Re: bebis feberHur yttrar sig feberkramperna? Jag har aldrig varit med om det.
14 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|