-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Bebis nr1 har kommit och vi vill bli med nr2!
20 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Bebis nr1 har kommit och vi vill bli med nr2!Våran son är två månader (lite drygt) och vi vill försöka bli gravida igen. Kan man bli gravid när man ammar?!
Re: Bebis nr1 har kommit och vi vill bli med nr2!Jag har vänner och syskon som har gjort kejsarsnitt. Alla har fått höra av sina läkare och barnmorskor att man ska vänta ett år innan man blir gravid igen, för att läkningsprocessen ska vara helt klar. Ett kejsarsnitt är ju ett ingrepp, och kroppen måste läka helt innan man blir gravid igen. Risken är stor att ärret brister om man blir gravid för tidigt efter.
Re: Bebis nr1 har kommit och vi vill bli med nr2!konstigt att bm inte alls nämnde det på efterkontrollen?! sa ändå att vi nog kommer försöka med en till knodd och att jag inte ville ha prev medel.
Re: Bebis nr1 har kommit och vi vill bli med nr2!Jag har också läst och hört det, så vi har väntat med syskon. Sen ville jag att Emil skulle vara större också så han förstår varför jag inte kan bära runt på honom dom första 6 veckorna efter bebisen kommer. Inte barabara med kejsarsnitt
Re: Bebis nr1 har kommit och vi vill bli med nr2!hm... vi vill ju ha syskon nära varandra så tätt som möjligt! det innebär ju att om jag skulle bli gravid så borde dom råda om abort?! å de vill man ju inte, får ringa till bm i morgon! blir ju skit om man skulle bli gravid och det sen inte är lämpligt för livmoderns skull att vara gravid... det handlar ju lixom lite om ens överlevnad med, går det illa kan ju det bli livshotande väl?! kan man bli gravid om man ammar då? eller är det bara en myt att man inte kan det?!
Re: Bebis nr1 har kommit och vi vill bli med nr2!Amning är inget skydd så man kan visst bli gravid när man ammar. Men det är olika för alla.
Jag skulle absolut vänta ett tag om jag hade gjort kejsarsnitt. Är ju inget litet ingrepp direkt. Även jag har hört att man inte bör bli gravid inom ett år och jag hittade en sida där det bl a står där. Se länken nedan... http://se.babycenter.com/preconception/ ... eanexpert/
Re: Bebis nr1 har kommit och vi vill bli med nr2!Det finns ju säkert dom som har blivit gravida fort efter ett kejsarsnitt och det har gått bra. Men att ta chansen på det hade jag nog inte vågat. Tänk om nåt händer och man plötsligt inte kan vara mamma för sina redan födda barn. Nä usch, ta i trä och allt annat...
Re: Bebis nr1 har kommit och vi vill bli med nr2!Lustigt att alla läkare och barnmorskor säger olika till alla.
Jag genomgick ett akut kejsarsnitt juni 09, jag frågade läkaren då som jag träffade efteråt hur fort jag kunde bli gravid efter ett sådant ingrepp och hon svarade då 6 månader. Vi försökte bli gravida direkt efter. Jag blev dock inte gravid fören min son var 9 månader. Men som sagt, läkaren på Södersjukhuset sa att 6 månader helst. Så dubbelkolla igen med någon läkare. Hoppas de går bra!
Re: Bebis nr1 har kommit och vi vill bli med nr2!Jo givetvis tar jag min egen hälsa i första hand men blir lite ledsen när bm eller läkare inte sagt någonting alls om någon tid att vänta... vad skulle lixom hända om jag redan är gravid? (tror inte jag är det men OM) skulle dom rekommendera abort då eller? bättre dom säger från början att man inte får försöka då ju....
Re: Bebis nr1 har kommit och vi vill bli med nr2!Jag har en kompis som blev snittad och blev gravid igen efter tre månader och det gick bra
Åh! Är också sugen på en till liten knodd men vill nog vänta tills sommaren så man slipper svettas ihjäl igen
20 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|