Maria Wigbrant

Hej! Core är toppenbra träning. Det du ska undvika om separatio...

Träningsrådgivare

Bedömning om igångsättning på onsdag i vecka 39

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Bedömning om igångsättning på onsdag i vecka 39

Inläggav Aktuellt 05 jun 2010, 06:11

På onsdag ska jag på bedömning om igångsättning och har frågat min barnmorska hur livmodertappen ska vara för att jag ska bli igångsatt nästa vecka och då sa hon att livmodertappen först och främst måste vara mjuk!

Jag kände på livmodertappen igår kväll och den var lika mjuk som underläppen på munnen.
Betyder det att livmodertappen är mogen för värkarbete? Jag kunde även känna hålet/glipan på livmodertappen! Visst livmodertappen var inte lätt att nå men efter lite kämpande så :)

Mvh
Aktuellt
Nykomling

Re: Bedömning om igångsättning på onsdag i vecka 39

Inläggav Aktuellt 05 jun 2010, 07:37

Någon?
Aktuellt
Nykomling

Re: Bedömning om igångsättning på onsdag i vecka 39

Inläggav MajMamma:) 05 jun 2010, 10:53

det var inte dåligt att nå den:) glad om jag kan lägga rätt brallorna under magen utan hjälp;)
Ja du har ingen aning, vi var i väg ifredags på bedömning eftersom jag gått över tiden snart 2 veckor.. de vill inte gärna sätta igång medicinsk väg, när man är mogen inom kort. (säkert olika per landsting)
Vi ska på ny bedömning imorgon söndag o då har vi passerat vecka 42. Vecka 42 är oftast igångsättningsvecka om inte fler dagar...
så försök att inte räkna med igångsättning i första taget, för att undvika bli besviken..
Lycka till:)
MajMamma:)
Stammis

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm