-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Bedöva h*let??
32 inlägg • Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
Bedöva h*let??En liten bisarr tanke slog mig just....vad finns det för bedövningar för själva hålet? Jag menar....det gör ju uppenbarligen äckelont när huvudet ska ut.
Låten "Ring of fire" med Johnny Cash får liksom en helt ny innebörd...Kan ma inte bedöva hålet? Vi lever ju på 2000-talet så det borde ju inte vara nåt prolem alls. Typ tandläkarbedövning så man inte känner av det alls!! Måste ju vara helt perfekt! Jag har verklgien fått massor av olika förlossningsberättelser och jag har sorterat in folk i 2 grupper. 1. Ajajaj....Värkarbetet värst 2. Ajajaj....Pressa ut värst Vissa upplever smärtan värst medans man öppnar sig, men sen stark kraft och eufori att när krystvärkarna kommer, att äntligen få ta i och göra nåt. Att känna sig som urkvinnan. Andra upplvever öppningsskedet som en baggis, men berättar med stark avsky i blicken om den outhärdliga smärtan när barnet ska ut genom hålet. Att det känns som att man brinner och exploderar. Båda låter ju sisådär och jag vette faen vilken typ jag hoppas att jag själv hamnar i....men med tandläkarbedövning borde man ju klara "Ring of fire" stadiet. ni som gjort det...vad får man för bedövningsalternativ för sitt hål...*arf-arf* Det finns. Tror det är typ någon lokalbedövning de kan lägga. Minns inte riktigt, för man har inte riktigt full koll på det vid det ögonblicket
Om jag minns rätt så har jag fått det vid 2 av mina 3 förlossningar. Vid förlossning nummer två är jag hundra på att jag fick det. Tålde den inte riktigt för efteråt så svullnade de inre blygdläpparna upp och var precis runda Det är en otroligt häftig känsla dock när bebisen väl ploppar ut. Kan inte riktigt beskrivas, en otrolig befrielse liksom.
jo de två jag läst om ska sprutas in via hållet!?! det var ...
livmoderbedövning PCB .... som ska sitta i en till två timmar sen får man uprepa injektionerna sen har man ju bäckenbottenbedövning som oxå ska sputas in "där" Har ingen aning vad jag ska ta som bedövning än lustgas är säkert... och TENS kanske om jag får tag på en ska höra med Bm... resten tar jag efter min egen smärt gräns ... det e lätt att säga nu att man inte ska ha ngt men vi får se hur mycket stryck man pallar med hhehee
ja pcg fick jag..sen gur mkt det hjälpte det vet jag juinte ftersom ja inte fått utan..ont som f-n gjorde deta iaf
Jag fick en dotter för ca 4-veckor sen!
32 inlägg • Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
|