Behöver skriva av mig

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Behöver skriva av mig

Inläggav Mysmonstret 21 maj 2012, 13:11

Fick för några veckor sen reda på att min barndomsvän väntar sitt andra barn, och idag fick jag reda på att min 1 år yngre kusin oxå väntar sitt andra barn. Jag fyller 23 år snart, och känner mig äldre än nånsin.
Känner mig usel som blir så deppig för att det går så bra för andra, självklart blir jag skitglad för deras skull, men sen kommer tankarna om hur jag har det.
Jag har ju det skitbra egentligen, jag tar examen om bara några dagar, jag har min kära sambo och nästa år har vi kanske även en liten trädgård, som är en av mina högsta önskningar just nu. Ändå sitter jag här och tycker synd om mig själv för att jag är barnlös. Riktigt fult av mig egentligen.
Och barnlös känner jag mig. Jag har längtat starkt i 4 år nu, men endats varit ihop med min sambo i 2 år. Det är inte bara en längtan, utan en saknad.
Inte en enda i min släkt var äldre än 21 när de fick sitt första barn. så jag har väl växt upp med en vision om att jag ska vara en superung mor och där mina föräldrar kan bli unga morföräldrar. Det är min största skräck: Att vara 50 år gammal när ungen tar studenten.
Hur kan man bli såhär inkörd på hela bebisgrejen? Många tror att jag vill skaffa barn bara för just barnaskaffandets skull. Men hur förklarar man för alla att detta är min högsta önskan utan att låta så ego?
Carl född 140321.
Användarvisningsbild
Mysmonstret
Alltid online

Bor: I hus
Status: Son född 140321

Re: Behöver skriva av mig

Inläggav Poopiluna 21 maj 2012, 13:59

Såg precis din tråd här...

Jag vet exakt hur du känner, precis som jag skrev i min tråd.
Jag är oxå livrädd för att vara en gammal mamma och jag vill kunna göra allt med barnen. Du är duktig som skaffar en utbildning nu, jag har precis kommit på vad jag vill göra med mitt liv, men inte kommit in på någon utb. än. Jag tror att du kommer bli en bra mamma, de vet jag för att du verkar som sagt inte bara längta efter ett barn, utan rent av sakna ett. Folk som känner så anser jag vara mammor utan barn, och är man de så vet jag att man kommer göra allt för att ens barn ska bli de lyckligaste i världen när de väl kommer. Jag tror att din sambo har svårt med hela bebisgrejen för att det kanske inte är hans ide och han behöver som sagt kanske växa in i de lite. Vi tjejer är som sagt ganska duktiga på att växa snabbare än killar. Å andra sidan kanske de är bra att vi har våra underbara män som bromsar upp oss ibland så vi inte kastar oss in i något :)

Upp med hakan, om du inte kan vara den yngsta mamman i din släkt så kan jag ge mig fan på att du kommer bli den bästa sen :)
Poopiluna
Stammis

BF: 130530

Inläggav Mysmonstret 21 maj 2012, 14:23

Tack, vad fint sagt! Blev så glad :D "Mammor utan barn"- blev jag rent rörd av, det är ju så jag med ser mig själv egentligen!
Ja, ibland är jag tacksam för att min sambo bromsar upp mig och tar ner mig på jorden. För när min längtan är som värst så är jag uppe bland molnen, så då tar han ner mig igen!

Hade jag inte varit klar med min utbildning så hade jag allvarligt funderat på att ta studieuppehåll. Tror dock inte min sambo hade tillåtit det då :P
Att veta vad man ska göra "när man blir stor" är fan inte lätt, och ibland tycker jag att jag haft en otrolig tur som kommit på det så pass snabbt ändå med endast 1 år mellan gymnasie och högskola.
Carl född 140321.
Användarvisningsbild
Mysmonstret
Alltid online

Inläggav Aurora 21 maj 2012, 14:59

Hej!

Jag kan bara trosta dig lite med att det inte ar sa farligt att ha "gamla" foraldrar ;) Bada mina foraldrar var over 35 nar jag foddes, dvs langt over 50 nar jag tog studenten! Vill val egentligen bara saga att alder verkligen just bara ar en siffra, sa jag tycker verkligen inte att du ska fundera pa det. Det finns ju fordelar med bade att vara ung och aldre, men det ena behover inte utesluta det andra! Men att du daremot verkligen vill ha barn ar ju en annan sak.

Hoppas att det loser sig snart iaf! Och det ar klart att man kan ha svart att kanna gladje for andra, tycker inte du ska skammas over det - helt normalt ju (aven om man inte behover prata med just dem det galler om det)! I grunden antar jag anda att du ar glad for deras skull, och att det snarare handlar om en sorg for egen del.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Aurora
Alltid online

BF: 121102

Inläggav Mysmonstret 22 maj 2012, 09:49

"Äldre" föräldrar är precis lika bra föräldrar som en ung, tror jag. Men samtidigt tror jag att att en ung orkar med mer, men en äldre har kanske lite mer erfarenhet av livet så att säga.

Det är inte bara att jag själv vill vara en ung mamma, utan det har även att göra med att jag vill att mina barn ska få växa upp med morföräldrar som oxå orkar leka och att de får vara med under hela barnens uppväxt. Jag vill att min egen mormor och min farfar ska få vara med under mina barns uppväxt.
Jag vill ha ett stort nätverk. Min mormor är 65 och har redan 3, snart 4 barnbarnsbarn och hon ska minsann få minst 1 till! Jag vill själv vara en ung mormor/farmor till mina eventuella barnbarn. Att orka vara med i ett barns uppväxt betyder så mycket för mig. Det krävs en by för att uppfostra ett barn...
Snacka om att jag har stress på mig... :P
Carl född 140321.
Användarvisningsbild
Mysmonstret
Alltid online

Inläggav Aurora 22 maj 2012, 10:36

Jo, det forstar jag, men det ar ingen garanti att du ar ung att de ska fa ha mor- och farforaldrar. Min mormor lever och ar 94 ar, men min mamma gick bort vid 49, sa Julian har aldrig haft en mormor, medan jag som har sa gamla paron alltid haft det :)

Asch, jag forstar din poang. Vill bara muntra upp lite och saga att det ar helt okej att inte vara purung och hoppas att det tar bort lite av din stress!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Aurora
Alltid online

BF: 121102

Inläggav Mysmonstret 22 maj 2012, 11:10

Ja, jag försöker intala mig själv det med :)
Inte det lättaste dock! xD
Carl född 140321.
Användarvisningsbild
Mysmonstret
Alltid online

Inläggav L4c0st3 22 maj 2012, 14:53

Visst vill man kunna umgås med sina barn men jag tycker du gjort helt rätt att se till att få dig en utbildning. Det är väl i så fall lite äldre föräldrar (och vad är äldre egentligen?) med utbildning och inkomst som kan "göra saker med sina barn"?
Och nu är du ju snart färdigutbildad så det är väl bara att börja barnverkstan istället för att gå runt och längta? :)
Användarvisningsbild
L4c0st3
Stammis

BF: 120614

Inläggav Poopiluna 22 maj 2012, 20:56

De svåra med att "bara börja bebisverkstan" är väl att sambon inte är helt med på noterna, tror de är där skon klämmer :/
Poopiluna
Stammis

BF: 130530

Inläggav Mysmonstret 23 maj 2012, 16:02

L4c0st3: Jag hade börjat redan nu om inte min sambo var så himla överlogisk och vill att jag ska hinna jobba i minst 1 år. Visst det är ju bra, med tanke på föräldrapenningen och så, men jag hinner iaf jobba en del under graviditeten oxå, så om jag kan få han att mjukna upp till hösten så är det ju lite komprimiss. Jag hade velat nu, han vill vänta ett år så jag hinner jobba. Men blir jag gravid till hösten hinner jag i princip jobba ett år :P

Nej jag ger mig banne mig inte, inte när jag vet att sambon har sagt att han vill ha barn med mig.

Poopiluna: Jag försöker ta upp det lite då och då, men just nu känns det som att jag blir så himla tjatig, och det känns ju inte bra heller att "tjata till sig" ett barn. Hur tusan ska man göra.
Carl född 140321.
Användarvisningsbild
Mysmonstret
Alltid online

Nästa

< Återgå till Vill bli med barn

Support: support@minbebis.com     Press   Priser och info

Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: Min bebis Allt för föräldrar, Malmskillnadsgatan 39, 111 38 Stockholm