Marina

Hej Martina! Jag tycker inte att du ska oroa dig för att ett mätvä...

Fråga BVC

Behöver stöd vid väntan på fvp-svar

Forum för alla blivande mammor över 35 år.

Re: Behöver stöd vid väntan på fvp-svar

Inläggav Ingeli 11 jan 2009, 23:06

Härligt att höra att allting såg bra ut. :D
Då är det bara till att invänta den stora dagen då.
Lycka till nu!
BildBild

BildBildBildBild
Ingeli
Stammis

BF: 090107

Inläggav Gothia 13 jan 2009, 19:00

Grattis Andy-Pandy till att allt gick bra till slut :-) Men du, vad var värst med själva provet?? Jag menar, förutom den där hemska väntan du fick gå igenom din stackare. Gjorde det ont när de stack? Gjorde det ont efteråt? Hur länge vilade du efter provet? Vi har nämligen tid bokad den 2 febr och har bestämt oss för att göra det efter mycket övervägande, så jag vill veta allt. Är 37 och det är vårt första.
Gothia
Nykomling

BF: 090719

Inläggav andypandy 14 jan 2009, 16:40

Tack Ingeli och grattis till lilla Loke - ser ut som en riktig guldklimp!

Gothia - Jag ska börja med att säga att ALLA personer upplever provet på olika sätt och allt jag läst om det så står det att "sticket känns lite, men sedan har man inte så mycket känsel så det känns inte alls...". Jag vill inte skrämma upp dig på något sätt, men för mig var det en hemsk upplevelse. Till saken hör att jag har blodfobi och har gått i terapi i många år för det, så det gör ju inte mig till någon "lungnande" berättare av fvp. Det finns säkert andra kvinnor här som kan berätta solskenshistorier för dig ang fvp.

Jag skulle inte göra om det om jag blev gravid igen - jag skulle göra KUB/NUPP-test (tyvärr erbjuds inte det i min kommun, men jag skulle åka till privatklinik) och om det testet gav bra siffror skulle jag nöja mig med det, och om det skulle ge dåliga siffror - då kanske jag skulle göra fvp.

Jag tror att jag var så spänd under testet att jag kände minsta hinna nålen gick igenom, trots att nålen är så tunn att den inte ska "kännas". Det går säkert bättre om man kan slappna av. Sedan röck jag till vid ett tillfälle, vilket man inte heller bör göra... och eftersom jag hade gjort det blev jag ännu räddare och spändare och tänkte att nu gjorde jag illa barnet. Ja fy då... Men... hoppas du kan få lite solskenshistorier istället från lugna mammor som kanske har gjort testet mer än en gång. Du ska se att ditt test går bra, att du kanske inte känner ett enda dugg och att de får ut ett bra prov.

Håller tummarna för dig!
Kram andypandy
BildBild
Användarvisningsbild
andypandy
Alltid online

Föregående

< Återgå till 35+ mammorna

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm