Anna Wilsby

Hej! Grattis till att ni väntar barn och vad bra att ni väljer att...

Profylax

Behöver stöd vid väntan på fvp-svar

Forum för alla blivande mammor över 35 år.

Behöver stöd vid väntan på fvp-svar

Inläggav andypandy 23 dec 2008, 13:47

Hej alla 35+mammor!

Den 9/12 gjorde jag fvp. Det var en jobbig upplevelse som jag nog aldrig vill utsätta mig för igen. Vi fick besked att testsvaret skulle ta ca 1 vecka. Om allt var OK så skulle vi få ett brev hem i brevlådan, om något var fel skulle de kontakta oss personligen. Tisdagen en vecka senare kom - inget brev. Det blev onsdag, torsdag och fredag - inget brev. Då ringde min sambo till sjukhuset och kollade. BM sa då att alla prover som togs den vecka var försenade pga personalbrist på labbet i Uppsala. Hon sa att vi skulle få brevet på måndag. Men det kom inget brev igår heller.

BM hade sagt att om vi inte fått något brev på måndag så skulle vi ringa sjukhuset. Min sambo ringde och det visade sig att de hade fått lov att gå vidare från det vanliga "snabbtestet" till ett "utökat test". När jag hörde det så kom tårarna. Jag blev jätterädd. Min sambo fick prata med läkaren som tog provet och han berättade att det hade kommit med blod från mig i provet, och om det gjorde det så kunde man inte se på snabbtestet om barnet var friskt. Därför gick de vidare med det utökade testet. Så det behöver inte vara något fel på barnet, men det känns fruktansvärt. Känns som att de bara säger så för att lugna oss, att de sett något konstigt och vill gå vidare. Jag är så himla ledsen. Jag grät hela dagen igår.

Det kommer att ta ca 2 veckor innan vi får svar. Fattar inte hur jag ska orka vänta. Känner inte för att fira jul. Vill inte träffa någon. Skulle behöva höra från er andra som gjort fvp - har detta hänt er?

Hej från en mycket ledsen andypandy
BildBild
Användarvisningsbild
andypandy
Alltid online

Re: Behöver stöd vid väntan på fvp-svar

Inläggav Helén 25 dec 2008, 11:06

Hej!
Jag har också gjort fvp och tycker inte heller att det var så roligt och framför allt inte väntan på svaret. Jag fick vänta i 5 dagar å tyckte att det var en fruktansvärd väntan så jag förstår din oro. Min väninna har upplevt samma sak som dej. I hennes fvp kom det blod i och fick också förklaringen att då kan man inte göra snabbtestet. Hon fick vänta i 23 dagar. Testet visade att allt var ok. Jag tycker du skall lita på läkaren men jag förstår din oro och känner med dej. Tycker att de gott kunde ringt och meddelat att testet skulle vidare så hade ni sluppit en del oro. Detta är svensk sjukvård i ett nötskal.
Skall hålla mina tummar för er att allt går bra och att ni slipper vänta allt för länge.
Många kramar Helén
Helén
Stammis

Inläggav andypandy 05 jan 2009, 15:57

Äntligen svar på fvp! :D Och allt såg bra ut! Så lycklig! Och sen var vi på ultraljud idag, och det såg också bra ut allting. Så jag är så glad idag - känns som jag har fått världens finaste present.
Tack Helén för ditt stöd!
Kram från andypandy
BildBild
Användarvisningsbild
andypandy
Alltid online

Inläggav Helén 05 jan 2009, 19:19

Hej Andypandy!
Visst var det en helt underbar känsla att få svaret på fvp och att allt var bra.
Hela jag ryser för jag kommer ihåg hur det var när jag fick mitt svar.
:D Man svävar som på små moln. GRATTIS!
Kram Helén
Helén
Stammis

Inläggav andypandy 07 jan 2009, 15:27

Stort tack Helén!
/andypandy
BildBild
Användarvisningsbild
andypandy
Alltid online

Inläggav tessan35 07 jan 2009, 16:05

Va skönt att det såg bra ut för er, lycka till nu i fortsättningen :D
Kram
Bild
BildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
tessan35
Alltid online

Inläggav andypandy 08 jan 2009, 10:29

Tack tessan35!
/andypandy
BildBild
Användarvisningsbild
andypandy
Alltid online

Inläggav Vildabebisen 09 jan 2009, 13:35

Stort grattis Andypandy!

Härligt att höra att allt är bra - nu får du njuta i fulla drag av bebislyckan. :)
Bild
Användarvisningsbild
Vildabebisen
Stammis

Inläggav familjekär 09 jan 2009, 19:04

Super grattis!!
Är inte där riktigt än, men nog känns det pirrigt,tänk om det skulle vara något... :(
Bild
Bild
Bild
familjekär
Stammis

Inläggav andypandy 09 jan 2009, 22:41

Tack Vildabebisen och familjekär - vad gulliga ni är!!!
/andy
BildBild
Användarvisningsbild
andypandy
Alltid online

Nästa

< Återgå till 35+ mammorna

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm