Anna Wilsby

Hej Marie!Vad roligt att du hade glädje av boken ”Innan du föder” ...

Profylax

Benövingar för gravida/ tryck mot magen

Tips om träning under graviditeten, ta hand om din hälsa.

Benövingar för gravida/ tryck mot magen

Inläggav Amaryllis 31 okt 2009, 12:47

Jag stryketränar en hel del. Har nu kommit in i min 27 graviditetsvecka.
Nu funderar jag över om det verkligen är bra med några av de övningar jag kör på gymmet. Liggande bencurl, där magen ligger tryckandes mot britsen? Nästa övning är hamstringdrag i maskin där även den pressar till magen. Är övningarna skadliga tror ni för fostret? Tips på alternativövningar mottages tacksamt!
Trevlig Allhelgonahelg! :D
Amaryllis
Nykomling

Re: Benövingar för gravida/ tryck mot magen

Inläggav mariebirgersson 14 dec 2009, 15:39

hej, jag såg att du hadde lite funderingar kring ben träning!
jag har en övning för baksidan lår som du inte behöver ligga och trycka på magen.
Om du har en tränings kompis eller någon som kan hjälpa dig en kort stund så fungerar denna utmärkt,
ta fram en bänk, ställ dig på knä med fötterna utanför kanten, be din kompis hålla vid fotlederna och trycka dom lite lagom hårt under tiden du lutar dig framåt, ha rak rygg hela tiden, korsa armarna över bröstet och spänn mage. känn så du får bra kontakt med låren och kör hårt.
lycka till :D
mariebirgersson
Nykomling

Re: Benövingar för gravida/ tryck mot magen

Inläggav SoMsbebis 14 apr 2010, 07:37

Hej!

Ny som gradvid men "gammal" som personlig tränare.

Den skulle jag direkt undvika. Det finns sittande baksida lår curl, du kan också göra lättare marklyft eller använda en balansboll (lägg hälarna på bollen och sendan dra in bollen under kroppen), träningsvärk utlovas i början av den övningen
SoMsbebis
Stammis

BF: 101217
Status: Världens lyckligaste!!

< Återgå till Träning & hälsa under graviditeten

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm