-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Benövingar för gravida/ tryck mot magen
3 inlägg • Sida 1 av 1
Benövingar för gravida/ tryck mot magenJag stryketränar en hel del. Har nu kommit in i min 27 graviditetsvecka.
Nu funderar jag över om det verkligen är bra med några av de övningar jag kör på gymmet. Liggande bencurl, där magen ligger tryckandes mot britsen? Nästa övning är hamstringdrag i maskin där även den pressar till magen. Är övningarna skadliga tror ni för fostret? Tips på alternativövningar mottages tacksamt! Trevlig Allhelgonahelg!
Re: Benövingar för gravida/ tryck mot magenhej, jag såg att du hadde lite funderingar kring ben träning!
jag har en övning för baksidan lår som du inte behöver ligga och trycka på magen. Om du har en tränings kompis eller någon som kan hjälpa dig en kort stund så fungerar denna utmärkt, ta fram en bänk, ställ dig på knä med fötterna utanför kanten, be din kompis hålla vid fotlederna och trycka dom lite lagom hårt under tiden du lutar dig framåt, ha rak rygg hela tiden, korsa armarna över bröstet och spänn mage. känn så du får bra kontakt med låren och kör hårt. lycka till
Re: Benövingar för gravida/ tryck mot magenHej!
Ny som gradvid men "gammal" som personlig tränare. Den skulle jag direkt undvika. Det finns sittande baksida lår curl, du kan också göra lättare marklyft eller använda en balansboll (lägg hälarna på bollen och sendan dra in bollen under kroppen), träningsvärk utlovas i början av den övningen
3 inlägg • Sida 1 av 1
|