-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Beräknad förlossning imorgon, 5 nov !
32 inlägg • Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
Beräknad förlossning imorgon, 5 nov !Hm, i flera veckor har jag gått runt och smått hoppats och "trott" på att lilla bebben kaaaanske kanske ville titta fram tidigare än beräknat. Bara sådär några dagar innan eller något... Men nej. Det är den 4:e idag, imorgon, 5:e november är det ju tänkt att bebben ska "ploppa ut"... Men vill vår Junior komma ut då eller ska denna lilla krabat dröja ut på tiden? That is the question.
Ibland undrar jag om jag någonsin kommer föda.. Jag vill inte gå över tiden, samtidigt vill jag nu inte att värkarna ska börja inatt eller på morgonen eftersom min sambo ska på ett slags jobb intervju möte och jag tycker att det vore bra och viktigt om han kunde gå dit. Det konstiga är ju att jag inte känner mig sådär jätte nervös...Känns så overkligt att jag knappt tror det själv.. Är det verkligen så nära nu..(?) Jag har ju haft små känningar, små små värkar då och då och ibland får jag lite ont i magen, som mensvärk... Men ändå är det ingen bebben som vill titta ut. Känns som att alla andras bäbisar har kommit ut tidigare, så varför inte våran!!?
Visst känns det som en evighet!!! På slutet är man ju ofta tung och otymplig. Magen är lixom i vägen hela tiden och det är svårt att sova bekämt. Med vår yngsta hade jag lessnat på att vara gravid när det var två månader kvar!! Så känner jag inte den här gången... visst den får gärna komma tidigare, men det räcker med några dagar!!
Tänk vad tiden går fort ändå... vem som helst av er, kan få när som helst nu!!! Jisses, vad spännande!!!
Igår när jag skulle somna hade jag ett litet pirr i magen och en tanke om "Ja, tänk om det drar igång inatt!"...men jag vaknade på mina vanliga toabesöksturer och har inte kännt ett jota, så det lär inte bli idag heller.
Men...tiden går ju inte ut förrän på fredag, men det är på nån dumt sätt som att jag ställt in mig på att få före. Skitkorkat, för nu kommer jag gå över 2 veckor som straff för det...
32 inlägg • Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
|