Madeleine Kil...

Det är vanligt med tryck nedåt och du anger orsaken själv. Det har...

Barnmorskan

Beräknad förlossning imorgon, 5 nov !

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Beräknad förlossning imorgon, 5 nov !

Inläggav Princess 04 nov 2007, 17:12

Hm, i flera veckor har jag gått runt och smått hoppats och "trott" på att lilla bebben kaaaanske kanske ville titta fram tidigare än beräknat. Bara sådär några dagar innan eller något... Men nej. Det är den 4:e idag, imorgon, 5:e november är det ju tänkt att bebben ska "ploppa ut"... Men vill vår Junior komma ut då eller ska denna lilla krabat dröja ut på tiden? That is the question.

Ibland undrar jag om jag någonsin kommer föda.. :wink: Den kanske vill stanna i magen för evigt... :shock:

Jag vill inte gå över tiden, samtidigt vill jag nu inte att värkarna ska börja inatt eller på morgonen eftersom min sambo ska på ett slags jobb intervju möte och jag tycker att det vore bra och viktigt om han kunde gå dit.

Det konstiga är ju att jag inte känner mig sådär jätte nervös...Känns så overkligt att jag knappt tror det själv.. Är det verkligen så nära nu..(?)

Jag har ju haft små känningar, små små värkar då och då och ibland får jag lite ont i magen, som mensvärk... Men ändå är det ingen bebben som vill titta ut. Känns som att alla andras bäbisar har kommit ut tidigare, så varför inte våran!!? :P Hahah, börjar bli otålig ju!!
Bild
Princess
Stammis

Inläggav sprallos 04 nov 2007, 17:49

Åååå jag känner precis som du...Jag är beräknad 9/11.
Har du haft några tecken utöver dom du redan räknat upp då? Nån slempropp eller nåt?
Vi får ta varandra i hand och följas åt du och jag...fast du lär ju få för mig. Är det din första?
sprallos

Inläggav Kräftan 04 nov 2007, 18:33

Hej på er!

Jag är beräknad till 6 november..
Haft ont i magen till å från hela helgen..
Hoppas bara det vill sätta igång snart!!!
Längtar efter bebisen nu ju!!!

Hoppas ni oxå snart har bebisen i famnen :D
Bild
Användarvisningsbild
Kräftan
Stammis

BF: 071106

Inläggav Nemoria 05 nov 2007, 00:48

Många som ska ha i dagarna ....kul :D Lycka till!!!
Bild
Användarvisningsbild
Nemoria
Alltid online

Inläggav succubusan 05 nov 2007, 00:52

Det låter spännande och mysigt. Lycka till till er som ska få bäbisar snart:)
Bild
succubusan
Alltid online

Inläggav Stina 05 nov 2007, 00:54

Åh den kommer snart! Förstår att det känns som en evighet! Dina värkar kan ju börja i natt! :D
Användarvisningsbild
Stina
Forumvärd

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Inläggav Znoran 05 nov 2007, 07:19

Skulle fått i lördags.
Inget än... Känns snopet för mina tre andra barn har kommit tirigare. En månad tidigare med den första. tre veckor med den andra och en vecka med den tredje. :cry: Men jag går väl här ett tag till.... :lol:
Znoran
Nykomling

Inläggav linda74 05 nov 2007, 07:26

Visst känns det som en evighet!!! På slutet är man ju ofta tung och otymplig. Magen är lixom i vägen hela tiden och det är svårt att sova bekämt. Med vår yngsta hade jag lessnat på att vara gravid när det var två månader kvar!! Så känner jag inte den här gången... visst den får gärna komma tidigare, men det räcker med några dagar!!

Tänk vad tiden går fort ändå... vem som helst av er, kan få när som helst nu!!! Jisses, vad spännande!!!
BildBild
BildBild
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
linda74
Alltid online

Inläggav sprallos 05 nov 2007, 10:37

Igår när jag skulle somna hade jag ett litet pirr i magen och en tanke om "Ja, tänk om det drar igång inatt!"...men jag vaknade på mina vanliga toabesöksturer och har inte kännt ett jota, så det lär inte bli idag heller.

Men...tiden går ju inte ut förrän på fredag, men det är på nån dumt sätt som att jag ställt in mig på att få före. Skitkorkat, för nu kommer jag gå över 2 veckor som straff för det... :lol: Tänk...19 dagar till.... :shock:
sprallos

Inläggav secretgirl 05 nov 2007, 11:07

Jag håller tummarna för er som ska ha, att det sätter igång snart :)
Bild
-----------------------
Vicktoria- 2006
Emilia- 2008
Annica- 2009
Emil- 2011
Användarvisningsbild
secretgirl
Alltid online

Nästa

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm