Maria Wigbrant

Hej! Core är toppenbra träning. Det du ska undvika om separatio...

Träningsrådgivare

Berätta för föräldrar?

Här träffar du andra unga gravida!

Berätta för föräldrar?

Inläggav AmandaB 16 okt 2010, 15:42

Jag är en tjej i Stockholm som fyller 20 i höst och väntar mitt barn till i vår. Jag är inte så kopiöst ung egentligen, men känner ändå lite oro över att berätta för mamma och pappa.

Hur gjorde ni och vad sa era föräldrar?
Användarvisningsbild
AmandaB
Stammis

BF: 110609
Status: Blivande förstagångsmamma

Re: Berätta för föräldrar?

Inläggav Pollypop 27 okt 2010, 09:58

Hej AmandaB.
Jag är 22 år och väntar nu mitt tredje barn. När jag skulle berätta för min mamma och pappa om att jag och min sambo skulle ha vårat första barn var jag 18. Jag sa som det var och så var det bra med det. Även fast mina föräldrar kanske inte blev överförtjusta så var det ju ändå upp till mig och det var bara till att glädjas. När dom fått smälta det hela så blev dom riktigt glada. Så det kommer säkert dina föräldrar också att bli.
Är du bara glad och positiv när du berättar det så blir det svårare för dem att inte bli glada. ;)
Lycka till nu!
Bebis
Bild

Haley Nova
Bild

Leah
Bild

Xx Pollypop
Pollypop
Stammis

BF: 110409
Status: Sambo och förlovad

Inläggav AmandaB 03 jan 2011, 00:29

Jaa, jag berättade lite hastigt och lustigt sådär. Nu är de bara glada, men fortfarande har jag mormor/farmor kvar. Fattar inte varför jag bryr mig för det är som du säger vår ensak, så det är väl så det blir, att berätta och visa hur glada vi är :) Kul att du är inne på trean, det måste ju betyda att det är fantastiskt ändå ;)
Användarvisningsbild
AmandaB
Stammis

BF: 110609
Status: Blivande förstagångsmamma

Inläggav Mrschiara2012 03 jan 2011, 01:05

mamma berättade jag så där lite hastigt och lustigt för när jag väntade mitt första barn och sa väl mer eller mindre att det var inte planerat men jag tänker inte göra en abort! (och det var så situationen var) men för pappa så väntade jag LÄNGE och berättade när jag var i typ 4-5 månaden eller nå sånt och de vart väl lite små tjafs och sen började han kalla bebisen i magen för olycksfall i arbetet när han sprang runt och berättade för alla andra... mamma vart men oj och sen glad och nu är dem glada att hon finns...
den här gången koommer nog dem få vänta till typ v 12 och sen hoppas på att vi löst allt praktikst och ekonomiskt då så att vi slipper höra diverse komentarer men tror att bådas familjer kommer efter en elelr två veckors smältning bli glada.. Farmor kommer garanterat bli gladast då det blir hennes första biologiska barnbarn...

Det är alltid nervöst men så är det som så många andra säger det är våra liv och oavsett förutsättningar så är det vi som bestämmer.. nu är jag inte så ung längre men jag förstår hur det känns då jag blev ensamstående mamma när jag precis fyllt 20...
men lycka till och hoppas att även mormor/farmor blir glada för din skull..
Mamma till en 06:a och blivande Fru -12
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Mrschiara2012
Alltid online

BF: 110923
Status: Mamma, gravid och blivande fru!

Inläggav minimamma92 04 jan 2011, 12:23

Min mamma följde med mig och gjorde gravtest som visade positivt när jag var 16, hon blev varken glad eller ledsen, men när hon fått smälta det så stöttade hon mig otroligt och hjälpte mig mycket under graviditeten, pappa väntade jag med till jag var i ca vecka 8 med att berätta det, då jag vet att pappa brukar bli otroligt arg för såna saker så var jag väldigt orolig, och han blev inte direkt glad och förväntade sig en abort. men när jag förklarat för honom att så inte är fallet så fick han smälta det ett tag, och sen ringde han efter varje besök hos bm, och vem var det inte som fällde ett par tårar när jag ringde och berättade att han blivit morfar? :lol:
Mammas lilla ängel, 081225 kl 18.03 - Natalie <3
minimamma92
Alltid online

BF: 110902

< Återgå till Ung och gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm