Teresa Hellgren

Hej Matilda! Alla mjukostsorter är ok att äta under graviditeten!...

Kostrådgivare

BF Juli 2012

Diskutera graviditeten med andra som också har beräknat förlossningsdatum i juli!

Re: BF Juli 2012

Inläggav Jessie72 08 feb 2012, 22:31

Simi: Stort grattis till töserna :D
Va, härligt att allt såg bra ut, men visst svävar man väl lite på moln nu efteråt. Visst hade du skrivit till mig innan, det inlägget finns bland UL bilderna.... Ha ha ha. Jag vet skitsvårt och hålla reda på vart man har skrivit . Men svarade dig där oxå. :)

Sarah: Jag vet att det finns sådana barnmorskor som slingrar sig ur för att inte berätta, man liksom känner det på sig. Ni ska ju göra fler UL eftersom de är tvillingar så du kanske får en som vill tala om nästa gång.Men va kul att du har sådan stark magkänsla. Ska bli superkul sen att höra om det stämde :D

TRL: Grattis till pojken :)

Sparkle: Även ett stort grattis till dig :)

Usch har jag glömt grattat någon så på mig bara.

Det jag undrar lite ni som har gjort RUL var det ingen som blev förflyttad i datum mer än jag och Magda ??
Sedan är det någon mer som har fått tillbaka ömheten i bröstvårtorna ?? Aj aj... det har jag.
Sedan vet jag att det finns många duktiga tjejer här inne som kanske kan hjälpa mig. Har fått en massa blåsor i munnen och det gör ont naturligtvis. Har ni något tips som man kan få bort de rackarna.
Användarvisningsbild
Jessie72
Alltid online

BF: 120702
Status: Gravid Med Vårt Fjärde Lilla Frö

Inläggav Sebsus 09 feb 2012, 07:21

Grattis till er alla som har fått se era små och fått reda på könen :D
Känns så konstigt att nästan alla ska eller har varit på sitt RUL nu eftersom jag har mitt den 28e feb, det är ju hur lång tid som helst dit.
Känns lite också som att vi är dom enda som inte kommer ta reda på könet, och nu har jag börjat tveka om vi också ska göra det, jag som varit tvär säker hela tiden förrut.
Sebsus
Alltid online

Inläggav SweetChili 09 feb 2012, 13:32

TheRealLady & Sparkle, va kul att ni också fått veta könen nu :)

Simi, va kul med två töser :D GRATTTIS!

Jessie72, Ang. munblåsor i munnen så kan jag bara komma på isbit/glass att suga (dock inte sura som typ päron) på och hålla rent. Gärna munskölj morgon och kväll. Hoppas du lyckas få bort dem fort!

Roligt att ni hunnit skriva två sidor medan jag varit borta en dag med magsjuka(?). Igår efter frukost kräktes jag. Tänkte att det kanske bara var något pga graviditeten för jag kände mig inte sjuk i övrigt. Men gick o la mig igen för att vila lite. Sedan gjorde jag lunch och fick i mig en bit fiskpinne sen flög jag på toaletten igen :/ Efter det fick jag varken i mig vätska eller mat. Pratade med MVC och sa vad som hade hänt under dagen och att jag gått ner 4kg på en vecka INNAN jag började kräkas. Men hon tog mig inte på allvar och jag kände mig väldigt ledsen. Min mamma tvingade mig ringa vårdupplysningen. Och där satt jag i telefonen i drygt 2h. Blev omkopplad flera gånger och den ena var jätteorolig och den andra sa att det inte var något att bry sig om o bla bla bla. Men är det inte lite konstigt att gå ner 4kg på EN VECKA!? OCh som gravid...

I alla fall så sa de till slut att jag borde vänta till måndag då jag har mitt RUL, men ta mig till gynakuten om jag inte får i mig någon vätska eller om jag börjar blöda. OM JAG BÖRJAR BLÖDA!? Gissa om jag blev ännu mer orolig när hon sa så.

Börjar fundera på om jag verkligen valt rätt MVC... Min barnmorska jobbar bara måndag och tisdag, jag har inte fått hennes telefonnummer än. På inskrivningen fick jag inte boken och pärmen jag skulle fått och allt verkar lite förvirrande. Och nu detta. Borde inte BM göra allt för lyssna på än när man är orolig?

Aja... får hoppas att allt ser bra ut på måndag. Behövde skriva av mig.
BildBild

Utomkveds: 2011-09-01
SweetChili
Alltid online

BF: 120713
Status: Gravid, första barnet :)

Inläggav loveine 09 feb 2012, 15:57

Grattis till er alla som fått reda på könen! Så häftigt, det måste kännas så verkligt när man vet lite mer om den lilla där inne i magen?
Och Simi - 2 tjejer, så kul de kommer att få ihop. Men enäggstvillingar, har de inte sett det vid tidigare ultraljud? Trodde inte det var något som var svårt att se i ett tidigt skede?
Grattis grattis i alla fall! Nu kan du börja köpa tjejkläder... hihi!
Förrensten, vad säger de om bf? Tvillingar brukar väl ofta komma lite tidigare?

En vecka kvar till ul här... längtar så!

LenaC och AochL, tack så mycket för era utvärderingar av emmaljunga classis sport. Eller blir det förresten exakt samma vagn, emmaljunga duo edge med sportchassit, då kanske det är olika liggdelar kan jag tänka mig. LenaC, citykorgen är ju en separat liggdel, precis som liggdelen till duo edgen. Lite rejälare och sedan knäpper du av den och byter till en sittdel när det blir dags. Liften ligger ju i sittdelen om man väljer de alternativet.
Men kul att ni verkar nöjda med den, jag vill ju ha en lite rejälare vagn än förra gången så jag tror att den kan passa oss bra... Blir nog en sådan...!
Är det svårt att hitta en bra syskonvagn då? Går det att hitta smidiga varianter också? Min son blir ju 4,5 när bebisen kommer, så han fåt gå eller cykla...!

Sweetchilli, så tråkigt att bm du pratat med inte verkar stötta. Usch, inget kul och jag förstår att du blir orolig. Går det inte att ringa och prata med någon annan bm och verkligen stå på dig att du vill kolla upp detta nu alternativt komma ner och få lyssna på hjärtljuden i alla fall? Allt är ju säkert bra och nu har du ju ul på måndag i alla fall, men jag förstår din oro.
Bild

Bild
loveine
Alltid online

BF: 120722

Inläggav Jessie72 09 feb 2012, 16:32

Sweetchili: Jag säger bara BYT !!. Kan berätta att jag gick igenom hela min förra graviditet med en BM som totalt bara var intresserad av att klara av våra möten på så kort tid som möjligt, och säger det att det är inte värt. Pärmen och boken skulle du fått med telenummer till henne redan vid inskrivningen. DU ska inte behöva känna att du ska kämpa för att din Bm ska ta dig på allvar. Nepp... så mitt bästa råd till dig som sagt byt.
Tusen tack för ditt tips mot mina blåsor, köpte flour för några dagar sen och visst det är lite bättre men antar att det kommer att ta tid.

Sebsus: Jo, visst är vi några stycken som har kollat kön, men om du känt dig tvärsäker innan och vill hellre ha överraskning till sommaren tycker jag att du ska stå fast vid det, jag vet lätt att falla för "grupptrycket"
Jag och sambo bestämde tidigt att vi ville veta denna gång, men sade att ville de inte tala om så skulle vi heller inte göra något större av det än att vänta till sommaren.
Magda har inte tagit reda på, dom väntar till sommaren :D
Användarvisningsbild
Jessie72
Alltid online

BF: 120702
Status: Gravid Med Vårt Fjärde Lilla Frö

Inläggav grodan 09 feb 2012, 16:41

Vad roligt att så många har kollat! Vi hoppas att de säger vad det är på rul annars kommer vi ta ett extra ;) jag är för nyfiken!
Bild
grodan
Alltid online

Inläggav SiMi 09 feb 2012, 17:12

Jessie Tack kära du :) Ja man blir lätt lite förvirrad måste jag säga när man vissa dagar skriver och svarar på flera inlägg. OCH sen inte hittar sitt inlägg där man tycker att det borde vara haha!

Sarah Jag la in om vad jag väntar för små precis efter inlägget du skicka till mig och frågade :D Hihi! Men kan gladeligen berätta här med att BM verkade vara rätt säker på att det va 2 friska och spralliga flickor!!
Så min dröm stämde in, spoooookkyyy :P
Såg att din magkänsla säger pojkar, spännande ju då blir det båda könen tvillingar i juli gruppen!!
Hoppas du mår bra annars? Jag mår fin fint nu, är verkligen i full hormon balans hehe! Har magen växt mycket på dig nu?

Kram på er Simone
SiMi
Alltid online

BF: 080712
Status: Förälskad och gravid med tvillingar :-)

Inläggav SiMi 09 feb 2012, 17:27

Loveine- Jepp BM va ganska säker på att det var va töser iaf :D Hon borde ju veta vad hon pratar om hihi så jag litar på det!
Jo ofta kan man se tidigt om det är enäggstvillingar eller tvåäggstvillingar men det kan vara lite svårare ibland. Mina bebisars skiljevägg är tex tunn bara 1,5 mm tjock men inte självklar, den ligger i en gråzon där det lutade åt enäggs MEN dom kunde inte säga helt säkert vid första UL i v12. Hade den varit 2-3mm tjock hade det ganska säkert varit tvåäggstvillingar...
Men nu när vi fick veta att dom små har samma kön så lutade det över på vad vi misstänkt att det är enäggs helt enkelt. Sen tittar dom på moderkakan och mina har samma moderkaka= enäggs men ibland hos tvåäggs kan 2 moderkakor ha växt ihop så det ser ut som en och då måste dom mäta moderkakan...
DOCK kan man faktiskt inte vara helt 100 förren efter förlossningen då dom inspekterar moderkaka och skiljevägg och då kan se tydligt hur många hinnor skiljeväggen innehåller m.m
USCH det är en hel vetenskap måste jag säga :lol: Men så klart väldigt intressant och man suger åt sig som en svamp, men jag önskar bara en sak: ATT BEBISARNA FÅR FÖDAS FRISKA OCH LIKA STORA OCH EJ DRABBAS AV NÅGOT I LIVMODERN...

Hoppas du fattar vad jag snurrat till om :o Det blev snurrigt för mig med!!
Hoppas du mår super och bebis med...
Kramar till er båda
SiMi
Alltid online

BF: 080712
Status: Förälskad och gravid med tvillingar :-)

Inläggav LenaC1984 09 feb 2012, 18:52

Sweetchili, jag säger som Jessie, BYT!!! Det låter ju inte alls som ni fått nån bra start och du måste ju känna förtroende för din BM, annars blir det ju väldigt jobbigt för dig.

Sebsus, Vi kollade inte könet. Visst blir en nyfiken stundtals men jag tycker det är en del av väntandet som är mest spännande och det vill jag inte bli av med :) Gör som NI känner, om det är en pojke eller flicka får ni ju reda på i sommar om inte förr :D

Loveine, ok, men då hade vi ingen citykorg. Vi la en hårdlift i sittdelen och det funkade jättebra tycker jag. Bara bära in lyften om vi var borta och låta vagnen vara kvar ute.

Grodan, hoppas de ser på RUL vad det är om du är sprickfärdig redan :wink:

Simi, verkligen en hel vetenskap, förstår att du suger åt dig som en svamp. Man vill ju veta allt som händer där inne.

Jessie, ja är dte ingen mer än oss som får nytt datum? bara vi som var här först, haha :wink:
TYvärr kan jag väldigt lite om blåsor i munnen, så jag har inget att tipsa om. (dålig sjuksköterska va?)

KRAM TILL ALLA HÄRINNE ÄR SÅ KUL ATT LOGGA IN OCH SE ATT SÅ MÅNGA SKRIVIT OCH STÄMMNINGEN ÄR SÅ BRA!!! (i oktobermammor 2010 var stämningen emellanåt dålig pga av konstiga påhopp och diskussioner som jag inte ens förstod upphovet till, så skönt att vi är stöttande och snälla här i Julimammor 2012)
LenaC1984
Alltid online

Status: Gravid med nr 2!

Inläggav loveine 10 feb 2012, 11:53

Simi - jaha, då förstår jag. Visst är det intressant, det är ju så otroligt det som händer i våra magar. Visst var det så att du inte hade tvillingar i släkten heller? Då stämmer det väl också bra med enäggstvillingar...

Lena C - det är bra att det finns så många olika kombinationer att välja på och att man kan plocka ihop lite som man själv tycker när man väljer sin vagn! Tycker också det är härligt att det är en så lugn och trevlig stämning härinne! :)
Bild

Bild
loveine
Alltid online

BF: 120722

FöregåendeNästa

< Återgå till BF - Juli

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm