Teresa Hellgren

Hej Soha! Koffein finns det i choklad, men främst i mörk choklad....

Kostrådgivare

BIM +2 Södertälje

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Re: BIM +2 Södertälje

Inläggav indicaana 27 sep 2010, 20:47

Helluu igen! Näää asså jag har också hört de där med att dom inte vet egentligen vilka skador vul kan ha på foster... Men jag tycker allt e så himla förbjudet när man e gravid.. jag e inte nån som följer allt till punkt å pricka! Lever ändå med inställningen om att går nåt fel, så va de meningen att de skulle gå fel.. jag äter till exempel rå fisk (sushi) trots att folk avråder.. så länge JAG vet va de e för råvaror jag stoppar i mig så kan jag göra de... samma sak med salami å sånt, får man ju inte heller äta om förpackningen varit öppnad nån dag, å skinka likaså.. Tänker mest på hur de va under medeltiden, när man levde på torkat kött.. idag avråder de gravida rån att äta all form av torkat eller rökt kött.. Jaf kommer bli riktigt olycklig om jag ska följa allt till punkt å pricka! Kommer bli ett freak! hihi, fast de e ju jag... så 2 vul fick de bli, för mitt eget välmåendes skull.. Nu kan bebis sova stilla där inne för jag har ingen som helst oro i kroppen... De e samma sak egentligen som silikonimplantat, sägs också vara giftigt för bebisen, men ska jag då operera ut mina nu? :P äh... jag vet inte... får jag en toker så får jag väl :P

Jo, vi har berättat för de flesta faktiskt... Min familj, å hans familj, flera vänner, å arbetskollegor.. De började ju tycka de va skumt att jag helt abrubt slutade röka å dricka kaffe.. så de kändes inte mer än rätt å berätta.. kändes som om jag gick å ljög för dem :/

När jag va i 7:e veckan började mitt illamående.. nu har de avtagit.. men jag e också trött, å jag ÖNSKAR att jag kunde få ta en tupplur på dagen, men de e omöjligt för mig att sova när de e ljust...

Hehe, så du e också grinig.. vet hur de e... mitt tålamod e inge vidare annars, så du kan ju tänka dig hur de e nu... :P allmänt känslig mot allt! Så Roy aktar sig stackarn hela tiden för å komma ivägen.. så söt...

Men men, nu ska jag natta... du måste bli helt slut i huvudet av allt mitt prat :P¨

Kram!
Användarvisningsbild
indicaana
Alltid online

BF: 110506
BIM: 100827
Status: En bäääbis

Inläggav indicaana 21 jan 2011, 15:56

Hej! Längesen! Hur går de för dig? Fortlöper graviditeten som den ska?
Användarvisningsbild
indicaana
Alltid online

BF: 110506
BIM: 100827
Status: En bäääbis

Inläggav lindalej01 22 mar 2011, 08:28

hej.. skriver här med, så det inte missas=)..
har inte varit inne så mkt här.. håller mest till på familjeliv, tycker den sidan e bättre. Har ju helt missat ditt inlägg eftersom man inte får en upplysning om att det skrivits nått=).. jora han växer å sparkar där inne.. vecka 31 nu tiden går rätt fort änd, hoppas inte sista tiden e seg bara.. sj då??
Användarvisningsbild
lindalej01
Nykomling

BF: 280511
BIM: 170910
Bor: järna
Status: gravid

Föregående

< Återgå till Gravid forum

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm