-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
BIM +2 Södertälje
13 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
BIM +2 SödertäljeHej!
Den här månaden var jag helt säker på att jag inte var gravid! Jag visste att vi hade haft sex samma dag som ÄL, men jag trodde ägget redan kommit ut, å nu i efterhand fått veta att de stannar i 24 h efter ÄL. Klok man e då Iaf, utebliven mens i fredags (27/8), kändes skumt, som om jag väntade på mensen, å min mens e verkligen ALDRIG sen, den e nästan rätt på klockslaget! Men så väntade jag iaf igår, å visst va de ett plus där, -överlycklig!! Nu har jag typ en miljon frågor såklart. Har hört att man ska äta folsyra å järn, så jag åkte iväg till apoteket å köpte nåt som hon i kassan rekommenderade. Å så kunde jag inte låta bli att köpa ett till test, ett digitalt för å se hur långt gången jag var.. testet visade gravid vecka 2-3. Men på förpackningen stod de att de e då jag blev befruktad, å inte så som läkaren räknar. När ska jag boka tid hos BM? Min sista mens första dag var 30/7, betyder de att jag då räknas som att vara i vecka 5? För så sa räknaren här på forumet... Nån som har nån koll? För jag har total NOLL koll
Re: BIM +2 SödertäljeHej indicaana... Jag har precis fått reda på att jag är gravid, är inte så långt gången än men är i 4+4 räknas som vecka 5 då tydligen, barnmorskorna räknar annorlunda vet inte varför..
Jag har precis flyttat söder om stan med min kille vi har ett hus i järna, fråga mig inte varför Har du några symptom?
Re: BIM +2 SödertäljeHeeej! Lustigt, jag såg dig i majtråden, å skrev till dig där!
Jag bor i Brunnsäng.. Vart har du bestämt att gå på MVC? Jag har vul på måndag
Re: BIM +2 Södertäljeåh har exakt samma problem, illa måeende mest på morgonen men går upp och ner kan komma på kvällarna oxå.. så konstigt att det kommer redan i vecka 5. Jag gick in i vecka 6 idag:)... jag är sjukt hungrig hela tiden, och lär väl gå upp i vikt snart.. usch det e väl jobbigast eftersom jag redan hade gått upp i vikt innan jag blev gravid.. hehe.. jaja får försöka träna bort det sen
Jag har bokat tid den 15 oktober i Järna, och det blir mitt första besök kommer då vara i vecka 9, känns så långt kvar tills dess Men ska du göra vul, får man det automatiskt eller måste man böna och be för det?
Re: BIM +2 SödertäljeHeej!
Jag har varit på vul en gång redan, hos min privata gynekolog... men han har ingen barnmorska så de går inte ha sin mvc hos han.. så jag valde oxbackskliniken, å de frågade mig faktiskt om jag ville komma på ett tidigt vul å de nappade jag på... skriv in dig där du med Alla kliniker erbjuder inte... speciellt inte landstinget.. tror de e en kostnadsfråga.. jag har läst i forumet att de e flera som inte lyckas få nåt innan v 18, å vill dom gå privat kostar de skjortan.. fast jag betalar 320 tror jag.. inskriningen blir senare... jag e jättenervös!! Ska dit imorn kl 8.15... Du skrev att du nyss flyttat till järna, vart bodde du innan? Angående illamåendet, gå till apoteket å be om postafen, tror de kostade typ 40 kr å jag mår inte illa alls längre... åksjuketabletter.. worth a try!!
Re: BIM +2 Södertäljeokej.. ska nog kontakta dom, man vill ju se att det finns liv där inne för att tro på det hela. Sen har man ju hört så mkt om alla missfall som hänt innan UL utan dom ens märkt det, det skulle ju vara hemskt!.
Verkar som många genomgått ett missfall eller så är det flera som skriver om just missfall än lyckade graviditeter och därav framhävs dom mer... kanske?!.. Men har du redan gjort ett VUL, fick du höra och se nått?.. Spännande En sån spec känsla med ett litet liv i magen, som man delar med den man älskar Jag bodde norr om stockholm (vallentuna) innan jag flyttade hit, min kille bodde i centrala stockholm. Min mamma bor här och vi var ute efter att köpa hus så vi var på en visning här och hittade vårat hus, rätt spontant gjort. Men vi båda kände för "nått nytt". Jag har väldigt mkt växtvärk och stickande känslor ibland, men det ska ju vara normalt. Jobbigast är ju med illamåendet men känns ändå som det hör till, på så sätt får man en bekräftelse på att bebisen verkligen finns där inne:)...
Re: BIM +2 SödertäljeVul va magiskt!! Men de va ganska tidigt i graviditeten, 6+4 tror jag.. å de man kunde se va gulsäcken å en liten räka bredvid på 6 mm.. du kan se bilderna i mitt krypin i bilddagboken.. så såg jag lilla hjärtat ticka
De som va mest magiskt va att se min sambo som varit så negativ till att skaffa barn i så många år nu, -han satt helt förtrollad men nu har de ju gått ytterligare 2 veckor så räkan har väl blivit lite större.. förhoppningsvis.. Mjo man läser om missfall, å de e vanligare än jag trott, så klart man känner den där ständiga oron. Min stora skräck va att bära ett dött barn i flera veckor, därför känns de så skönt att få två vul så tidigt.. Jag hade också väldigt ont i början, men smärtan avtog nån gång där i vecka sju... Nu har jag gått in i vecka nio, å nu drar de mest bara i ljumskarna å sticker lite i magen... ingen värk iaf... Haft ont en del dock där nere :S skitjobbigt. Känns som jag har bly hängande eller nåt, haha, ursäkta språket! Sen e tuttarna enorma!! Kul att ni hittat stället ni vill bo på.. hur gamla e ni? Jobbar ni? Vi letar fortfarande efter hus... än så länge bor vi kvar, men vi lär flytta innan bebben kommer, för de kommer aldrig gå i den här lägenheten.. Har fått ett erbjudande på en 4:a i Lina hage, men helst vill jag ha radhus... Vi får se hur de blir... De ordnar sig väl antar jag..
Re: BIM +2 Södertäljejo precis att tro ett liv växer där inne, men sen få veta att det är dött eller varit det en längre tid usch!..
Jag kan tänka mig att det var härligt att se din kille i det ögonblicket:). Ska bli kul å se min killes reaktion, jag är snart 24 år och min kille är 30. Min kille har ett eget byggföretag, jag blev tyvärr av med jobbet för ett tag sen..jobbade inom vården. Har ganska mycket med huset och hjälper min kille i hans företag så det funkar. Väldigt svårt att få jobb just nu, jag håller på och utbildar mig till frisör på distans kan väl kalla det. Min killes mamma är frisörlärare och ger mig hemmastudier, övning på dockor å allt möjligt. Har alltid haft intresse för frisöryrket. Vad gör ni och hur gamla är ni? Då gjorde du VUL i vecka 7 som det räknas, vad jag förstått!?. Känns det som din mage växt nått alltså utseende mässigt? informera om hur det går imorgon:)..
Re: BIM +2 SödertäljeHallåå igen!!
Nu har jag varit på mitt andra vul, åååh de va så mysigt.. den har blivit så mycket större på bara 2 veckor!! Håller på å lägger in i bilddagboken.. Lite om oss då.. Jag fyllde 26 i maj, min sambo Roy blir 28 nu i oktober.. Jag jobbar som rehabiliteringsassistent på en psykiatriverksamhet här i brunnsäng där vi bor.. Blev nyss fast anställd eter 1 1/2 år vikariat. Roy har nyligen bytt jobb från maskinförare till arbetsledare i Nykvarn. Han e så social å maskinförarbranchen e så ensam, passar inte honom alls. Sen har vi en vovve oxå, en irländsk staff, Whiskey, som e 11 år... E du utbildad uska? Vill du fortsätta inom vården så finns ju både christoffergården å mikaelgården nära dig. Fast de e ju LSS, vet inte om du kanske hellre jobbar med äldre? Inom vårdyrket får man ju massa viktimmar iaf även om de e svårt att bli fast.. Men frisörska låter oxå skoj
Re: BIM +2 SödertäljeÅh mysigt det låter..
Ringde till en barnmorska idag och frågade lite om dittan och dattan hade ju en nidblödning innan jag förstod att jag var gravid, och lite rädd för om sexet kunde skada barnet, men det var helt ok! Sen frågade jag även om just VUL hon avrådde mig till att inte göra det, eftersom dem inte har några undersökningar på ifall det verkligen är farligt eller ej (hoppas jag inte skrämmer dig, inte mening i så fall Igår fick jag för mig att nått var fel, fick jätte ont i ryggen men tänkte efter sen att det var p.g.a att jag lyfte en ganska tung grej.. Så det ska jag aldrig mer göra! Min dröm har alltid varit att arbeta kreativt och att skapa så att säga, vårdyrket jobbade jag mest bara med för jag ville göra något nytt. Har egentligen tidigare specificerat mig inom handels då jag jobbade på stadium och gina tricot. Men nu har jag chansen till att lära mig till att bli frisör eftersom jag har en så snäll "blivande svärmor"=) har ni berättat för nån om graviditeten förresten? förstår att han inte trivdes som maskinförare då, min kille är enormt social och är en riktig solstråle så det är ju tur att man har han nu när man är grinig och jävlig som gravid /kram
13 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|