Teresa Hellgren

Hej Matilda! Alla mjukostsorter är ok att äta under graviditeten!...

Kostrådgivare

BIM +20, neg test men ändå gravid?

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

BIM +20, neg test men ändå gravid?

Inläggav eln 18 jan 2011, 13:33

Hej!
Jag har snart passerat 3 v efter Bim, har gjort gravtest varje vecka men de har visat negativt.
Pratade med en barnmorska igår som efter lyssnat på mina symtom sa att jag troligtvis är gravid ändå, fast det inte visats på testen. Hon sa att det inte var konstigt att det inte blev positivt fören 5-6 veckan.

Är det någon som varit i denna situationen någon gång? Jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Blir bara så trött på att min kropp bråkar med mig (tror nog egentligen att min mens bara hoppat) har testat med ÄL-stickor för om det skulle hoppat skulle jag haft ÄL nu, men det ger inget utslag.

Jag vet inte vad jag ska tro. VI har bara försökt i 1-2 månader att bli gravida så börjar det såhär...
Hade jag fått mens så vet jag iaf att allt är som det ska i min kropp, men nu känner jag mig mest förvirrad.

Jag har mått illa nästan varja dag i 3 v nu och haft korta molande mensvärkstunder, men inte alls så kraftiga som de brukar vara. Har även haft lite hugg i tjejmagen.

Tänkte bara kolla om det var någon här som gått igenom samma sak?
eln
Nykomling

Re: BIM +20, neg test men ändå gravid?

Inläggav FLS 18 jan 2011, 14:53

Hej!

Jag är inte riktigt lika långt "gången" över tiden som dig. Jag är på bim + 3, dagen innan bim hade jag en fruktansvärd mensvärk/molvärk som började på dagen och höll i sig hela kvällen för att sedan leta sig vidare ner mot sidan och vid ländryggen. Jag var helt hundra på att mins mens skulle komma vilken sekund som helst. Ingenting har hänt!

Jag är en person som varken känner av mensen innan eller under tiden jag har den, knappt mensvärk och jag blir lika chockad jag känner av pyttelite värk när jag väl får det. Därför är detta mycket märkvärdigt!

Jag har haft molvärk till och från nu i hur många dagar som helst. Min mage blir sjukt svullen på kvällen och för att inte snacka om gasig - det gör nästan ont och krampar sig i magen! Det ser ut som att jag är i 4-5 månaden! Jag är svullen under dagen också men inte i närheten. Även mina bröst har svullnat och blir enorma!

Jag känner ingen ömhet i brösten, däremot tenderar illamåendet att visa sig då och då, men ytterst lite. Jag är superhungrig hela tiden, kissar oftare - riktigt gult urin. Trött som f*n. Vissa dofter skulle kunna få mig att spy likadant tanken på vissa maträtter. Blir mätt på mat snabbt men lika snabbt blir jag hungrig igen. Känner av aktivitet i livmodern och alla dess delar. Tar jag och pillar lite där nere - dock inte inne i riktigt så får jag en genomskinlig(skummig)/vit sörja på fingret. När jag kissar och torkar mig så är det flytning varje gång på papret. (sorry för äcklig info men det är väl lika bra så vi kan jämföra :-) ) Har även ont i magen, speciellt en liten bit ovanför om jag trycker. Lite ilningar från naveln och ner och även hugg och "bubblande"känsla i äggstockarna. Ja allmänt obehagliga känslor i nedre delen. Lite av allt jag känner.

Tog test senast på bim+1/bim men det var negativt. Vågar inte testa mer. Väntar ut mensen istället för jag vågar inte tro på annat. Jag känner liksom av något hela tiden där nere, alltid något som känns/obehagligt/gör ont.

Har varit gravid 2 ggr tidigare men för många år sedan, vet att jag inte kände av något innan ca vecka 6 (öm i bröst, illamående som fan)då och att det var först då jag testade. Det slutade med abort. Var ung och dum - vet inte om jag har lika lätt för att bli gravid nu - men man kan ju hoppas!
FLS
Alltid online

Inläggav eln 18 jan 2011, 15:58

hej!
Vad spännande att höra någon i (nästan) samma situation.
Ja jag skulle ha mens innan nyår precis, men den har som sagt lyst med sin frånvaro.
När min mens vanligen anländer så känns det kan jag säga! :) Spyr och ligger sängliggandes en hel dag. Men nu har det bara vart pytte-knninga. Ibland är det ett tryck på tjejmagen eller bara på en sida av den, och ibland hugger det. Jag förstår inte vad som händer :roll:

Jag har alltid (!) haft regelbunden mens sedan jag var 14 och nu (i år ) är jag 23 och vi började försöka på riktigt nu i december, vilket gör att jag inte tror att jag är gravid för det vore sjukt om det tog sig första gången. Men man hoppas ju så mycket!
Ringde barnmorskan för att kolla med henne och om att komma till dem ev, men hon sa att det är bättre du väntar 1-2 veckor till då det är vanligt att man inte får ett pluss fören i v 5-6. Bara det känns ju jobbigt. Så nu vet jag inte om jag ska ställa in mig på att tänka som jag är gravid eller inte.
Hur länge har ni försökt?

Jag känner inte igen mig i uppblåstheten, inte vad jag tänkt på.. Ömmande bröst har jag inte, däremot kommer det och går i bröstvårtorna. Kissar ofta och väldigt gult har jag gjort i ca en månad, ocj jag har ibland varit så illamående på bussen till jobbet att jag funderat på att gå av och lägga en pizza i buskarna utanför :oops:

Ingen fara för äcklig info, vi har ju alla vart där eller kommer dit någon gång :D Jag har med jättemycket flytningar!! ibland så känner jag liksom att det "rinner" ner med :shock: Sen vet jag inte om det bara är flytningar eftersom vi har sex ca varannan dag, så då kan det ju vara hans grabbar med :oops:

Ja jag vågar ju inte hoppas heller, man vill ju inte bli besviken. Nu har jag bestämt mig för att (försöka) att inte tänka på det för mycket och att testa en gång i veckan. Den 31/1 ska jag till gyn och har inget hänt innan då tänker jag kräva att de besiktigar mig .

Hoppas på att vi plussar båda två snart!!
/elin
eln
Nykomling

Inläggav Thiies_ 18 jan 2011, 16:23

Hejsan!
jag har varit med om något liknande innan jag väntade min son. I Maj 2008 hade jag mensen(alltid regelbunden) och i Juni skulle jag och min sambo åka till USA på semester och jag vet att jag tänkte då i Maj att attans nu får jag mensen i slutet på resan. Men tog av någon anledning med mig gravidetetstest på resan. Väl där inhandlade jag tamponger och väntade på att tanten skulle komma men icke! tog då ett test men blev negativt... tänkte inge mer på det och glömde så småningom bort att jag inte hade någon mens men i slutet av Juli fick jag en märklig kännsla i magen och tänkte okej jag är gravid, jag måste vara gravid! tog då ett test och visst var jag gravid. räknade då ifrån senaste mensen som alltså var i Maj. men då jag trodde att jag var i ca: v 18 och var på UL visa det sig att jag bara var i v. 13+4 tror jag de var... Alltså måste jag blivit gravid någon gång i början av juli...hehe blev väldigt rörigt detta men de jag vill säga är att kroppen är väldigt märklig, min ägglossning måste ha drygat sig i flera veckor av någon anledning med tanke på att jag inte hade någon mens... Vet inte om de hjälper dig någonting men kroppen kan vara väldigt konstig och reagera på saker och ting på sitt egetvis...
Bild

BildBild
Thiies_
Alltid online

BF: 110719
Status: Ser ut att bli en lillasyster till Ricky!

Inläggav LadyMalina 19 jan 2011, 12:50

Vill bara tillägga det att det gula kisset kan bero på vitaminet B2 (riboflavin). Om ni knaprar på tabletter med folsyra och andra B-vitaminer (inkl B2), så färgas kisset extra gult. 8)
Bild
LadyMalina
Stammis

BF: 120424
BIM: 110808
Bor: Lund
Status: Mamma till söt tös <3

Inläggav lyckligtlottad 30 jan 2011, 23:25

jag är bim+17 och testade negativt bim+12 så ska gå till ungdomsmottagningen imorgon för jag undrar varför jag inte får min mens!! dock har jag molande värk typ vid äggstockarna på kvällarna och typ äcklig känsla i magen den är svår att förklara, min mage är suuuuper hård och känns uppblåst som satan! jobbigt när man går så mycket över tiden, dock tror jag min kropp spelar mig ett spratt :s
lyckligtlottad
Nykomling

Inläggav pantarei 02 feb 2011, 14:44

Hej, hur går det?

Är väldigt nyfiken eftersom jag är i samma sits själv. Är visserligen bara på BIM+3 men toknegativt på testet.

Känner igen symptomen från tidigare graviditeter men det har alltid visat positivt på test på BIM+0 - så vad är det som händer????

Vill gärna höra hur det går för er...
pantarei
Nykomling

Inläggav baramickes 25 mar 2011, 10:16

Hej! Jag är BIM+12 idag och får också negativt test.. ringde bm och hon sa att jag skulle göra ett till på söndag för då är det två veckor den är försenad. :roll:

Jag känner också symptomer som illamående mest på morgonen, ont i brösten då & då, har kommit stickningar i dom efter jag vart ute men inte varje gång. Känner som en bubblande känsla i magen och sen har jag som en lindrigare mensvärk, flytningar ska man inte ens tala om för det är det hela tiden i prinicp, har inte en aning om det har något med saken att göra men iaf :)

Jag har en dotter sen innan, och jag minns knappt hur början va med henne förutom att jag mådde illa hela tiden och kräktes. Jag hoppas att jag är gravid för vi vill verkligen ha ett barn till.. :D men denna väntan kan ta kol på en, man vill ju veta vad som händer med ens kropp och varför inte mensen kommer. :wink:

Har någon av er fått något positivt test eller fått eran mens ännu?
Kram :)
baramickes
Nykomling

Inläggav Michelle90 16 jan 2012, 20:27

Väldigt nyfiken på hur det gick för er?

Min mens är också 3 veckor sen och bara negativa test :)
Michelle90
Nykomling

Inläggav saaajmon 17 jan 2012, 17:12

Min mens är riktigt sen. Skulle ha kommit i början av December och har fortfarande inte kommit. Senaste mensen var den 2 November och efter jag slutade med p-piller så har min cykel blivit kortare och den var i ca 24-26 dagar och då hade jag ingen aning om när jag hade ÄL för den delen heller. Jag har aldrig någonsin hoppat en mens och enda gången den har gjort det så var de förra gången jag var gravid (gjorde abort då). Men annars har jag haft mens även om jag har gått gå p-piller.

Vi får se vad som händer. Har gjort på negativa. Så jag förstår inte. Skengravid kan jag inte vara då denna här graviditeten inte var planerad någonstans :)
MvH Sandra
saaajmon
Stammis

BF: 070812

Nästa

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm