Maria Wigbrant

Hej! Trappa upp träningen successivt, känn efter hur det känns ...

Träningsrådgivare

Bim + 4 ingen mens.. HJÄLP

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Re: Bim + 4 ingen mens.. HJÄLP

Inläggav Mellebelle 15 nov 2010, 19:59

Emmisen87 skrev:Åååå va tråkigt. Men är det bara en rosa flytning? Då behöver det inte betyda att du inte är gravid. Många får rosa flytningar i början av graviditeten eller en liten blödning. Hoppas inte mensen kommer!!

Hur länge har ni försökt?

Vi försöker inte bli gravida just nu då vi vill ha lite mer mellan barnen. Ella är 9mån idag.. Men vi kommer så klart bli jätteglada om vi blir gravida tidigare. Sist jag blev gravid tog det drygt 1år. tillslut blev jag gravid med hjälp av pergotime. Hoppas jag slipper det denna gången.

Jag är 23. Hur gammal är du?

Ser rätt mörkt ut nu, det är inte jätte mycket men det finns där ändå.
Annorlunda än annars eftersom jag får bruna flytningar innan mens.
Får hoppas på det bästa men tanken slår att det är mensen som är på g :( Vi har försökt sedan Juni men vi började först pricka in äl i oktober månad. Har varit gravid tidigare men fick missfall, Det kändes okej eftersom jag var 18 år och hade inte det bra i det förhållandet.
Nu är jag 20 år gammal. Vart bor du?
Använde du pregotime när du blev gravid med din dotter?
Hur lång tid tog du det innan du blev gravid?
Har du använt något kost tillskott eller liknande? nyfiken på alla tips :-)
Vart bor du någonstans?
Mellebelle
Nykomling

Inläggav Emmisen87 16 nov 2010, 13:21

Ja jag använde pergotime när jag blev gravid med min dotter, Åt en dubbelkur och blev gravid direkt.. detta va i juni förra året. Sen föddes hon en månad för tidigt. Hon föddes i feb.

Det tog 14mån att bli gravid förra gången.. Men nu får vi hjälp redan efter att vi försökt i ett halvår. Så från och med januari så kan jag få hjälp med pergotime igen, pga pco:n. tog ut spiralen i juli..

Jag har testat rosenrot men det hjälpte inte till så mycket. Det positiva var att man blev piggare och lite mer lust. Sen åt jag mitt val kvinna med folsyra innan jag blev gravid och den plus extra folsyra de första månaderna när jag va gravid.

Hur går det? va det mensen som va på g?

Här är det inga som helst tecken på att mensen är på G. Så vi får hoppas på det bästa :D
Bild

Bild
BildBildBildBild
Emmisen87
Alltid online

BF: 120224

Inläggav Mellebelle 17 nov 2010, 10:55

Okej.
Innan man börjar försöka, tror man det är jätte lätt o bli gravid men så är inte saken tyvärr :( Mensen kom i går.. Men det är på de igen bara.
Kan man få pregotime även om man inte har pco?
Hur sen är din mens nu? Hoppas på ett plus ;)

Emmisen87 skrev:Ja jag använde pergotime när jag blev gravid med min dotter, Åt en dubbelkur och blev gravid direkt.. detta va i juni förra året. Sen föddes hon en månad för tidigt. Hon föddes i feb.

Det tog 14mån att bli gravid förra gången.. Men nu får vi hjälp redan efter att vi försökt i ett halvår. Så från och med januari så kan jag få hjälp med pergotime igen, pga pco:n. tog ut spiralen i juli..

Jag har testat rosenrot men det hjälpte inte till så mycket. Det positiva var att man blev piggare och lite mer lust. Sen åt jag mitt val kvinna med folsyra innan jag blev gravid och den plus extra folsyra de första månaderna när jag va gravid.

Hur går det? va det mensen som va på g?

Här är det inga som helst tecken på att mensen är på G. Så vi får hoppas på det bästa :D
Mellebelle
Nykomling

Inläggav eken 17 nov 2010, 11:52

Hej!

Är inne på BIM + 4 , enbart negativa gravtest och ingen mens i sikte. Brutalt jobbigt denna väntan på att få ett plus eller att mensen ska komma så man kan rikta in sig på att försöka igen i december.
eken
Stammis

Inläggav förstagångare 17 nov 2010, 17:37

eken skrev:Hej!

Är inne på BIM + 4 , enbart negativa gravtest och ingen mens i sikte. Brutalt jobbigt denna väntan på att få ett plus eller att mensen ska komma så man kan rikta in sig på att försöka igen i december.

Det kan ta 1-2 veckor före HCG halten är tillräckligt hög för att det ska bli ett plus på testet, så ingen grund till oro ännu.
Bild
MA 7+5
förstagångare
Alltid online

Status: Stolt mamma till finaste Elsa

Inläggav eken 17 nov 2010, 18:24

Hoppet finns ju där med tanke på att mina bröst växt till sig idag så kanske det ändå är något :wink:
eken
Stammis

Inläggav förstagångare 17 nov 2010, 18:29

eken skrev:Hoppet finns ju där med tanke på att mina bröst växt till sig idag så kanske det ändå är något :wink:

Det får vi hoppas på :). Ta ett nytt test om ett par dagar
Bild
MA 7+5
förstagångare
Alltid online

Status: Stolt mamma till finaste Elsa

Inläggav Emmisen87 17 nov 2010, 22:07

Mina bröst känns också fylligare. Är på bim+10. Förra gången testade jag positivt dag 26. Vet ej hur lång den cyklen skulle va iom att jag åt pergotime.

Ja man kan få utskrivet pergotime. Men man ska nog ha försökt i 1 år plus att man ska ha problem med äl..

Ååå va tråkigt att mensen kom :( Men vi får hoppas på nästa månad istället :D
Bild

Bild
BildBildBildBild
Emmisen87
Alltid online

BF: 120224

Föregående

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm