-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
BIM +6. POSITIVT hemma men NEGATIVT hos Barnmorskan
6 inlägg • Sida 1 av 1
BIM +6. POSITIVT hemma men NEGATIVT hos BarnmorskanMin mens skulle kommit den 26 januari, men icke då!.. Min blir ju aldrig sen?
Mina bröstvårtor har ändrat färg och blivit ömma som attans och jag blir lätt trött. Jag tog det vanliga CB testet den 30 januari (alltså bim +4) då det visade ett svagt plus som sedan kom att bli super starkt. Dagen därpå gick jag till barnmorskan för att få det bekräftat men då blev det negativt. Hon sa att jag kanske inte producerat tillräckligt starka hormoner och att det behöver vara morgonkiss.. Besviken går jag och köper mig ett CB Digital 2pack. Jag vill att det visar positivt eftersom att det är min födelsedag den dagen. Jag sover en stund och tar det första testet när jag vaknar 21.30 och först står det "inte gravid" men sen kommer texten "2-33+" som om jag var gravid i 2-33 veckan. Nu vet jag inte vad jag ska tro längre.. Hur som helst så tog jag det sista testet idag och det stod "inte gravid" men jag tänker att jag kanske måste vänta tills Bim +14 innan testet visar korrekt... eller? jag har som en mensvärk som kommer lite svagt ibland men om det hade varit mensvärk hade den suttit i och spridit illdåd ända ut i ryggen.. Vad ska jag göra? Någon med samma problem?
Re: BIM +6. POSITIVT hemma men NEGATIVT hos BarnmorskanHej Julentia
Jag har inte varit med om något liknande eller hört om någon annan som varit det. Men ett positivt test är ju ett posetivt test, så jag tror du är gravid. Ja, du kan ju testa igen o ett par dagar. Annars kan du ju prata med bm, kanske kan du få göra ett vul för att få graviditeten bekräftad. Lycka till!
Re: BIM +6. POSITIVT hemma men NEGATIVT hos BarnmorskanJag fick plus på Bim något och två dagar senare sa barnmoskan att testet var negativt. Blev ledsen och gick hem. 9 dagar senare köpte jag ett nytt test och det blev positivt..
Re: BIM +6. POSITIVT hemma men NEGATIVT hos BarnmorskanGör ett nytt test igen om några dagar och se då till att ta MORGONURIN.
Re: BIM +6. POSITIVT hemma men NEGATIVT hos BarnmorskanBlir så ledsen när ni berättar att ni plussat och sedan varit negativa hos barnmorskan.
Vad är det för BM ni har? cb ska ju vara över 99% säkert och har man väl plussat så är man gravid (om man i sällsynta fall inte fått en cysta). Men jag tycker väll att BM borde informera er om att det kan vara så att testet är taget för tidigt om det nu är så att deras tester är bättre än de som finns att köpa på apoteket. Jag plussade första gången för en vecka sedan och har fortfarande inte begripit det. Köpte först Apoteket hjärtat graviditetstest som visade två starka streck. Blev dock lite orolig för att testet var fel då jag har extremt oregelbunden mens och hade min senaste mens i augusti 2011. Köpte därför ett CB digital dagen efter och det visade Gravid +3. Idag, bara för att lindra min oro och mitt brist på tålamod inför inskrivning på fredag, så köpte jag ett vanligt CB test och det var som alla de andra också ett plus. Skulle jag, nu på fredag, få höra ifrån BM att jag inte var gravid så skulle jag stämma varenda teststicka och dess företag. Låter kanske grovt men för någon som går och längtar efter barn så låter det riktigt hemskt. Jag hoppas och tror dock att du kommer att plussa inom några dagar Tala om hur det går för dig.
Re: BIM +6. POSITIVT hemma men NEGATIVT hos Barnmorskanhej känner igen det där, jag plussade den 19september, var hos BM den 22, ej positivt, sedan plussade jag den 23, men jag var gravid då jag sedan fick bekräftat missafall av kk och två bm, nu väntar jag bara att killen ska få sin mormor på ett bar boende så han och jag kan planera vårt liv, ps hans mormor är som hans mamma då han växt upp där pga knarkföräldrar
6 inlägg • Sida 1 av 1
|