-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
BIM+9 och positivt ÄL test????? vad händer?!
6 inlägg • Sida 1 av 1
BIM+9 och positivt ÄL test????? vad händer?!Halloj!
Jag och min man har en dotter som blir fem år i dagarna och har försökt skaffa henne ett syskon 1 och 1/2 år nu. Sista halvåret mer "ordentligt" med större ansträngning det senaste året har min menscykel ALLTID VARIT på 24 dagar. Sista 2 månaderna på 22 dagar. Jag är nu inne på bim+9 och har tagit 4 (!!) gravtester som alla visat negativt. Idag fick jag panik och undrade vad i hela friden det är som händer med mig - så jag tog ett ÄL-test som jag hade kvar. Och det visade positivt!! Min senaste mens var 1 april och det är mao 33 dagar sedan Kan det vara så att ÄL varit så pass försenad så det är därför den kommer nu?? eller är det helt orimligt? min cykel brukar ju vara så himla regelbunden! Inga symptom förutom att det spänner i nedre magen, precis som det brukar vid ÄL Nån som känner igen sig?
Re: BIM+9 och positivt ÄL test????? vad händer?!Många som kikat in utan att kommentera
Re: BIM+9 och positivt ÄL test????? vad händer?!Trots att din cykel har varit regelbunden så kan det plötsligt ändå ändra sig, utan att det är något fel. Kroppen kör sitt eget spel, inte lätt att förstå sig på alla gånger.
Omöjligt att säga varför den gör som den gör med dig nu, men vänta lite till och om det inte ordnar sig så kontakta gyn eller BM
Re: BIM+9 och positivt ÄL test????? vad händer?!Ja det är ju så att kroppen verkligen gör som den vill
Jag gjorde ju ett ÄL test och den visade ju positivt och sen har jag kollat på nätet på sådana ÄL-kalendrar och enligt alla dom (då jag knappade in att jag senast hade mens den 1april och en cykel på 24 dagar) så ska jag ju ha ÄL nu, och det har jag Så nu ska det bakas onsdag torsdag också
Re: BIM+9 och positivt ÄL test????? vad händer?!Låter underligt, du hade kanske inte någon ägglossning förra månaden. Men oavsett vilket så har du ju det nu så kör på vet ja
Kommer varken mens eller plus sedan, så får du ju kontakta läkare... Lycka till! MF: 8/10 -10 (v.8+4)
Re: BIM+9 och positivt ÄL test????? vad händer?!ÄL den 3 maj och idag är det den 15maj. Inget plus och ingen mens...
jag blir f*n galen på det här :/ Inte riktigt meningen att min dotter skulle hinna fylla fem innan jag ens blev gravid med hennes syskon. usch. orkar inte mer nu. Vad är det som är så himla svårt egentligen?!
6 inlägg • Sida 1 av 1
|