Marina

Hej! Jag kan tänka mig att eran lille kille kanske höll i gång på ...

Fråga BVC

BIM Februari

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Re: BIM Februari

Inläggav naellie 08 feb 2012, 20:50

Tubic: Välkommen! Då får du testa med mig, Fia o Catta!!! Inge fusk! :D
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Inläggav Tubic 08 feb 2012, 21:55

Tack!
Känns som det är en evighet kvar till den 17:e, men det är bara att försöka tänka på annat :)
Tubic
Stammis

BIM: 120217

Inläggav ebk88 08 feb 2012, 22:04

Oj, vad ni skriver flitigt här inne idag!! ;) Och GRATTTTTTIS PiperH!!! Vad roligt att läsa och vad härlgit att det sprids så fina gravidbaciller här :D

Har ingen alls koll på äl och mens just nu. Innan vi fick första barnet hade jag nästan alltid 26 dagars cykel och prickade in äl precis. Nu på sistone sen jag började försöka ha lite koll har det varit över 30 dagar iaf. Nu senast 32.. Så det är himla svårt att veta när ÄL är! Har räknat ut att det borde vara någon gång mellan i måndags och nästa torsdag.. Så om man får till det i alla fall varannan dag fram tills dess så borde vi ju pricka in det tycker jag!! ;) Haha. Vill så gääääääääärna ha ett plus den här månaden. Har en oktoberkille sen innan så får gääärna en till oktoberbebbe! Ååååh. hehe.

Känns som en eeeeeeevighet tills slutet av månaden när jag borde ha bim. Hade sååå gärna haft en 26dagars cykel nu.. eller varför inte ännu mindre ;) äl jämt och aldrig mens hade varit bra!
ebk88
Alltid online

BF: 061112
Status: Gravid med H's lilla syskon!

Inläggav trea2012 09 feb 2012, 07:00

Hmmm... Vad tror ni tjejer.. Testade positivt äl-test nu på morgonen, igår var det negativt, -jättesvagt streck, idag var det starkare än kontrollstrecket. Märkligt att jag inte känner av den dock, brukar alltid göra det, men men.. Så ÄL inom 12-48 timmar då, -och karln är i fjällen... Damn it... Hade sex i måndag och tisdags, sen åkte han igår och kommer hem först på söndag, då är äl slut... Så vad tror ni, finns det nån chans att det ändå kan bli bebis..? Känns som låga odds. Jag vet att simmarna kan överleva upp till 7 dygn eller vad jag läst, men det är ju extremfall, men hoppas att det överlevt några från myset i förrgår kväll som snällt ligger o väntar på ägget. :) Håll tummarna åt mig och mina låga odds. ;)
Två döttrar födda -04 och -08
MF v.6 1/3 -12

BildMake an ovulation ticker
trea2012
Stammis

Inläggav PiperH 09 feb 2012, 08:03

God Morgon!!

Tack tjejer - känns fortfarande så galet overkligt!!!! 8)

Välkomna alls nya också! :lol:

Håller mina tummar benhårt för att ni snart kommer till tråden Oktobermammor 2012 :) Heja heja!!!! :lol: :lol:

trea2012 - men hallåååå!!! Dina "odds" är ju superkanon tycker jag!! :) Sexat i förrgår och dagen innan...finns ju STOR chans då ju!!!! Klart ett par överlevt!!! :lol: Håller mina tummar!

naellie - Jag berättade på en gång för min sambo! 8) Tyckte det var lika bra, så han vet! :lol: Jag har berättat för min mamma också och sambon berättade för svärmor i går kväll. :lol: De blev ju så klart jätteglada. :lol: MA i november drabbade ju dem också... :roll: SÅ nu kör vi nya tag och tänker framåt och positivt!! Julen i år blir det att köpa extra julklappar!!! :lol: :lol:

Andra intervjun gick fantastiskt bra - jobbet verkar SÅ kul!!! Jättemycket nytt och härliga utmaningar att ta sig an för den som får det! Det kändes väldigt bra med de jag träffade - hoppas de tycker detsamma. Väntar med spänning på fortsättningen nu! :lol: Håll tummarna!! :lol:

Sprider lite gravidbacillet till här inne innan jag fortsätter jobba!!! :lol: *sprid sprid*

Ha en fin dag
Kramen
Användarvisningsbild
PiperH
Alltid online

Status: Mamma till finaste Emil

Inläggav trea2012 09 feb 2012, 08:32

Haha, tack PiperH! :) Tar emot lite bebis-basilusker! ;) Mmm kanske bra odds ändå'rå.. :) Hoppas!!!

Hade kännts bättre om vi fått till det igår el. idag istället... Men men.. Bara att hoppas! Hehe, maken skojade om att han kanske skulle lämnat ett "prov" hemma så kunde jag fixa det själv med en sån spruta man doserar flytande medicin till barnen med! Haha!! Men nej, har inte blivit riktigt sååå crazy än.. :D ;) 8)

Stort grattis igen och hoppas du får jobbet!!!
Två döttrar födda -04 och -08
MF v.6 1/3 -12

BildMake an ovulation ticker
trea2012
Stammis

Inläggav Catta2 09 feb 2012, 08:40

Välkommen alla nya!!!!

naellie
Hi hi nej ska inte göra det :D

Vad roligt då är vi 4 st till fredagen den 17 feb :D naellie, Fia, Tubic o jag :D

Riktigt bra för då testar man inte tidigare som man alltid är så otroligt frestad att göra :D
Jag känner mig gravid jag också, hi hi en hel del önsketänkande men men får se närmaste veckan :D
Har en del symptom men kunde även vara tant röd på igång men det känns lite annorlunda för att vara tanten. Igår hade jag fruktansvärt ont i tjej magen och supersvullen, men det la sig framåt kvällen,har ständigt lite mensvärk hela tiden , väldigt trött. Blir tröttare och tröttare för var dag. Brösten kliar. Har börjat få vita flytningar. Just med flytningarna så hade jag dom när jag väntade dom andra 2 barnen. Först när jag upptäckte dom så tänkte jag vad nu då? Tänkte jag känner igen dom, tog ett tag innan det slog mig var att sist jag hade dom var när jag väntade den lilla som fyller 8 nästa tor :D

Men jag utgår lite för att det är tant röd på G så blir man inte så besviken :D

Känner att det får ta den tid det tar har 2 barn som jag njuter av varje dag :D
Catta2
Stammis

Inläggav mallis85 09 feb 2012, 12:20

STORT grattis Piper!

Guud va roligt!!

Tjejer. Köp Äl stickor+gravidtester från minipris-tester.se/com

Jag köpte 21 äl stickor+10 gravtest tot för 180 spänn.. bra test oxå!!
Bild[url=http://www.pregnology.com]Make an ovulation ticker[/url

Utredning startad

26/1 första tester hos doktor
14/2 spolning visade total stopp i båda äggledarna
16/2 lämna spermieprov.
Lämna åter igen blodprover,
28/2 planering inför ivf,hormonbehandling börjar 3v efter den 28/2. utplockning av ägg i maj
Användarvisningsbild
mallis85
Stammis

Status: förväntansfull

Inläggav elenak 09 feb 2012, 13:25

Haha, mallis85, det tycker jag lät "dyrt" :D Jag har köpt 30 äl-stickor och 8 gravtest för 120kr (108kr+12kr i frakt) via tradera. :D
BildBild
MF maj 2012 (v.5)
elenak
Alltid online

Inläggav hallon75 09 feb 2012, 13:26

Goddagens tjejer!
Inga nya plus idag..? Den 17e blir ju grymt spännande även för oss som inte har BIM då - jag tycker att ni ska komma överens om ett klockslag ni testar så att vi alla kan sitta här beredda och få veta direkt :D

Naellie: Har nog lyckats sitta ivägen för O's nysningar redan - snuvig och kraxig...ingen influensa men det kanske är bra...det kanske var lite too much med facit i hand... :D För övrigt tycker jag att ditt statement till vem det nu var var klockrent - givitevis så "är alla härinne gravida mellan äl och mens" - underbart :D

SJälv hade jag ingen glad gubbe imorse heller - kan vara att äl är lite förskjuten denna månaden. Dock har jag haft mycket och vattniga flytningar de sista dagarna :oops: - och även om jag inte är någon direkt flytningsexpert så tycker jag mig ha läst någonstans att det brukar vara så precis innan det blir äl och äggviteflytningar. Tyckte att det kanske började bli lite äl-aktigt nu så vi får väl se imorgon. Lite svag molvärk också så det är inte omöjligt att det är på g...

Bara 1.5 jobbdag kvar till heeeeeeelg..!!!
Bild

BildMake a pregnancy ticker
mf nov-11 v8
mf jan-12 v5
Användarvisningsbild
hallon75
Alltid online

Status: Tredje gången gillt i syskonförsöken..?

FöregåendeNästa

< Återgå till Vill bli med barn

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm