-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
BIM marsRe: BIM marsHoppar väl in här då och ser om det är vår tur denna gången kanske.
BIM 2/3 - Anni81 (31 år, 5:e försöket, första barnet) 5/3 - Grim (23 år, 7:e försöket, första barnet)
Re: BIM marsJoinar er i denna tråd och håller tummarna för alla oss som försöker
BIM 2/3 - Anni81 (31 år, 5:e försöket, första barnet) 5/3 - Grim (23 år, 7:e försöket, första barnet) 5/3 - elli87 (24 år, 4:e försöket, första barnet)
Re: BIM marsHejsan!
Jag får hoppa in här nu, då det inte lär bli något denna månad p.g.a. oregelbunden (och lång) menscykel... enligt längsta cykeln på förra året (47 dagar), har jag BIM 13.3.. Och operation som väntar i övermorgon hindrar mer mys denna månad (antar jag i alla fall)... man vet ju aldrig Lycka till, jag tror att mars blir en superbra månad att plussa på
Re: BIM marsBIM
2/3 - Anni81 (31 år, 5:e försöket, första barnet) 5/3 - Grim (23 år, 7:e försöket, första barnet) 5/3 - elli87 (24 år, 4:e försöket, första barnet) 13/3- C.M.B (27 år, 8:e försöket, 1 MF, första barnet)
Re: BIM marsJag hoppar in här också, hoppas och satsar för fullt denna månad. Ska bara lyckas få ihop mys på rätt dagar nu innan resan. Beräknad ÄL enligt min app blir 24/2. Men då jag är oregelbunden så kan detta ändras.
BIM 2/3 - Anni81 (31 år, 5:e försöket, första barnet) 5/3 - Grim (23 år, 7:e försöket, första barnet) 5/3 - elli87 (24 år, 4:e försöket, första barnet) 10/3 - appendChild (38 år, 3:e försöket, tredje barnet) 13/3- C.M.B (27 år, 8:e försöket, 1 MF, första barnet)
Re: BIM marsSådärja, nu är mensen så gott som över och nästa försök kan inledas. Funderat lite hur jag skulle göra med "metoder" denna månad och beslutade mig för att pröva rosenrot igen. Fick två kartor skickade till mig av en tjej som blev gravid precis innan hon hann använda dem. Så det är en annan variant än de jag testat innan. Få se om det gör någon verkan den här gången.
Re: BIM marsGrim:
Jag funderar också på bästa metoden... Tror jag ska köra på med mina Agnus Castus-piller och glandin. Kanske är bra att köra på samma mer än en omgång. Blir inte klok på detta... nu är min mens också så gott som över. Men den var väldigt sparsam denna månad.. typ 3 dagar vanligt + 2 dagar trosskyddsmängd. Funderar om det är svårare bli gravid om man har sparsam/kort mens... det borde betyda att man inte haft så bra slemhinna? Den månaden jag åt Rosenrot och Apiforce så hade jag en ordentligt kraftig mens samt menssmärtor. Denna månad var det väldigt fjesigt med smärtor också förutom mindre mens. ... ja tänk vad man kan försöka analysera
Re: BIM marsappendChild: Jag har också väldigt korta blödningsdagar. Sammanlagt 4 dagar, 2 med blod och 2 med färgade flytningar. Dock blöder jag ganska intensivt de 2 dagarna. Ibland har jag blödigt någon dag eller två längre, men då är det mer sparsamt. Av vad jag läst mig till har mängden mens dock ingen betydelse för hur lätt man har att bli gravid.
Re: BIM marsGrim: Det låter ju lovande. Kan vara ganska skönt slippa vara "blödig" så läge
Då kör vi hårt nu så ser vi vad som händer denna månad. Februari/mars känns som bra månader och vi går mot ljusare tider. Skulle vara fint med en liten sommarkula på magen Jag har inget emot november/december-barn då jag själv är född i slutet på december. Lycka till nu alla
|