-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
blä jag ger upp..
12 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
blä jag ger upp..Ikväll hade jag o min sambo seriöst snack om barn under middagen.. vi pratade om ditten o datten o han sa att han tyckte det enda jag tänkte på var barn.. (sa det inte elakt utan bara som det var) o sa att det kanske var därför det blockerade liksom.. jag frågade honom om han hade haft nån könssjukdom (vilket jag inte dum som jag är vågat fråga förut).. han hade inte haft det o anledningen till varför jag frågade var för att ja gsjälv inte velat berätta att jag hade det för ca 5-6 år sedan..blev smittad av min fd sambo precis när vi träffades då... hann ha det i 5 dagar o sen började jag blöda gick till bm o fick reda på vad det var.. hann inte bli några konstiga infektinoer osv (hört att det ska gå långt innan man blir steril men eftersom det tagit oss 5 ggr nu o inga bebisar så börjar jag bli orolig..) jag är mkt känslig där nere.. fick medicin o blev bra.
jag frågade bara för att jag tyckte det var pinsamt att berätta .. min sambo tog det lite fle tror jag sa sen att han trodde jag frågad för att jag trodde han var steril.. hans fel att vi inte blivit gravida än (eller jag) ... nej svarade jag för det var inte min avsikt alls.. han sa alla fall att det inte var fel på honom för han hade gjort en tjej gravid en gång men hon hade gjort abort o han hade velat det också.. o var mkt lättad sen.. jag ville veta vem det var (vi har känt varandra många år innan vi blev tillsammans) för att det hade gjort så jag slipper tänka på det.. han vill inte säga det för att inte göra mig ledsen elelr jag ska tänka på det men tror jag tänker på det mer.. för ..för mig känns det som att han "sa så" för att det inte ska vara nåt fel på honom.. att han iinte gjort nån gravid men sa så för att jag ska tro det o inte tro att det är nåt fel på honom.. o därför ha ninte säger det.. tror altl bara e ett missförstånd men ändå.. o har sagt till honmo flera ggr att jag vill veta men han säger det inte.. han säger till mig att han vill vara med mig fast vi inte får barn nån gång.. jag tror honom me hemskt ändå... tänk om.. tanken har slagit mig.. ![]() Dream as if you´ll live forever, Live as if you´ll die tomorrow. http://minbebis.com/blogg/lovestory/ kramisar
Re: blä jag ger upp.....det värsta av allt är att han vägrar adoptera ... eller kanske göra ivf men tidigast om 10 år.. han skulle känna att ivf inte var som man kunnat få barn själv fast det är hans spermier och mitt ägg...
suck.. vi har försökt 5 ggr herregud normalt ju men ibland känns vissa dagar sämre än andra.. =( ![]() Dream as if you´ll live forever, Live as if you´ll die tomorrow. http://minbebis.com/blogg/lovestory/ kramisar
Re: blä jag ger upp..Ville bara snabbt komma in här och informera att för fertila par, är det normalt att det tar i medel minst 9 månader innan man blir gravid. Här uppe där jag bor så gör man ingen kontroll först efter 1,5 års efter försök. Så jag tycker inte att du ska vara orolig efter 5 försök, då det tog mig 5 månader att bli gravid första gången och nu andra gången har det tagit 9-10 månader att bli gravid. Försök att inte tänka på det, utan ta det som de kommer. Det behöver inte vara fel på ngn av er, då det gått så himla kort tid. Lycka till!
Re: blä jag ger upp..Bli inte Orolig ännu. Det har gått så kort tid även om du upplever d som en evighet.. När vi började försöka var jag övertygad om att jag inte kunde bli gravid... Normalt att tro d värsta tror jag.. Fortsätt ned försöken o att må så bra som möjligt under tiden.. Det kommer..
Re: blä jag ger upp..Säger som de andra! Även om fem månader känns jätte långt så får man räcka med att det kan ta upp till ett år för ett friskt par att bli gravida! Det kryper i kroppen, jag vet! Missade vårt första försök nu på nr2 och blev skit besviken, men vad hade jag trott egentligen!
Jag tror på att inte stressa så mycket utan bara ta det som det kommer. Ha sex ofta och inte bara på uträknade ägglossningar. Ta hand om varandra
Re: blä jag ger upp..Jag tror att du fokuserar för mycket på att bli gravid! 5 försök är helt normalt! Det tog mig nästan ett och ett halvt år innan jag plussade för första gången i mitt liv! Tycker du ska slappna av, och låt det ta den tid det tar! Det behöver inte betyda att det är nåt fel på nån av er! en vacker dag så kommer det ett plus på Stickan! Ha bara tålamod, jag vet det är en oändlig väntan! Men det kommer jag lovar! Lycka till!
Re: blä jag ger upp..Ett av våra vänpar som ska få sitt första barn här i april nu, försökte i närmare 2 år före det lyckades. De har båda blivit undersökta och är fullständigt friska, så inget fysiskt hinder för att bli gravida. Men ibland tar det bara tid, och man kan inget annat än acceptera det.
Re: blä jag ger upp..Måste bara hålla med de andra, har visserligen ett barn sen tidigare (som det tog drygt ett år innan vi plussade) men är annars på samma läge. Fem misslyckade försök, fick ju dessutom ett tidigt mf o det känns ju drygt när man väntar och väntar.... Man vill ju NU!!
Snälla och stöttande tjejer här inne iaf! Hur länge har ni varit ihop heidimariajohanna? Du kan ju kolla upp din fertilitet men det är som sagt inte säkert att det är något fel på någon av er utan att det bara tar tiiid.... Håller tummarna!!
Re: blä jag ger upp..Förresten har jag vänner som nu gjort sitt andra (lyckade) IVF och ingen har ens trott att första barnet inte var deras. Man ser ju likheterna och då försvinner nog den där känslan (om man har den) av att man inte kunde få barn själv! Ni är ju två om det här eller hur?!
Re: blä jag ger upp..beebii.. d e ju vårt barn om mna gör med ivf man stoppar ju bara in pappans spermier i mammans ägg o sen in igen.. det är det mn sambo nog tycker är läskigt för att han vill känna att "vi" gjort detta inte nån doktor..
men som sagt hade en dålig dag när jag skrev det. vet att 5 ggr inte är så många försök o hr kompisar som det tog 9 måander att få sin älskade son osv.. tack så himla mkt för alla snälla svar.. ni är underbara! man tnäker att man inte ska sitta här inne på minbebis men man blir så peppad o alla är så underbara så det känns bara bra=) man ska inte tänka på det för mkt.. jag troratt jag har haft mkt med skola o jobb. samt att man från försök ett (eftersom allt alltid har ordnat sig så trodde jag med att det skulle gå på första dum som jag var) vart stressad över det när man inte blev gravid. igår när jag var o tog massa prover för bla sköldkörteln så pratade jag med min läkare om att jag ville ta extra prover för att man inte har högt blodtryck, blodsocker mm för vi försöker få barn.. hon frågade hur länge vi försökt o jag sa snart 6 månader o vi inte lyckats.. då sa hon att man skulle stressa ner annars skulle det inte bli nåt alls av det. det stämmer nog..när man minst anar det o har slappnat av o tnäker på annat ( som nu när man börjat träna o äta rätt o tänker på det istället) så händer det!! 2012 är året det händer=) HOPPAS O HÅLLER TUMMARNA FÖR DET tack för allt pepp o hoppas alla tar åt sig=) ![]() Dream as if you´ll live forever, Live as if you´ll die tomorrow. http://minbebis.com/blogg/lovestory/ kramisar
12 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|