Teresa Hellgren

Hej Erika! För några år sedan pratade jag med en barnallergolog p...

Kostrådgivare

blev du igångsatt?

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

blev du igångsatt?

Inläggav aimay 28 jan 2011, 18:32

Har kikat runt lite men lättare att starta en ny tråd.
Är i v 40+5 idag och bebis visar inga tecken på att vilja komma ut.
Varken ricinolja, promenader eller allt annat man nu kan hitta på hjälper så jag är inställd på att inte ha henne i famnen förens onsdag då jag ska bli igångsatt ( 41+3)

Känner av en hel del mensvärk och så ömmar det i höfterna och ryggen nåt för###nat sedan några dagar tillbaka...
En hel del toalettbesök av den större varianten på sistone också.
Är öppen 1 cm och tappen ca 1,5 cm

Vad har ni för erfarenheter av igångsättning och hur kände ni innan?
aimay
Stammis

Re: blev du igångsatt?

Inläggav Caroliinen 28 jan 2011, 19:22

Hej Hej,

Jag vart igångsatt med sonen men då hade vattnet gått o jag fick inga egna värkar men trots igångsättning så öppnades jag ingenting så de vart kejsarsnitt till slut. Jag hade inte en enda känning med sonen innan.

Denna graviditet är de 2 cm kvar på tappen å öppen 1,5..eller ja var de förra torsdagen då BM kollade senast å vet inte om de hänt nå mer sen dess men inga sammandragningar eller så så de e tveksamt att de hänt nåt.

Är också 5 dagar över tiden men oj vad tidigt du blir igångsatt..själv har jag tid för UL på onsdag..de ska kolla så allt ser bra ut å gör det de så blir jag förmodligen inte igångsatt förrän 18 dagar över tiden :(:(

Får man fråga om alla blir igångsatta 10 dagar över tiden där du bor eller har du "tjatat" till dig de? *hihi*..
Min BM sa att jag skulle förhandla på onsdag om de nu skulle vara så att vi inte fått bebis än..för 18 dagar över tiden känns ju inte mänskligt :/
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Caroliinen
Alltid online

Inläggav aimay 28 jan 2011, 19:55

ÅÅÅh lider med dig. Nej det är olika här, bor i dalarna.
Främst beror det nog på världens bästa barnmorska :lol:
Fantastiskare får man leta efter...
Sist jag var där (bf +1) så var allt med bebbe ich mig fin fint så hon frågade om hon skulle skicka remiss för igångsättning på onsdagen och det tyckte jag absolut.
Hon frågade även om jag ville ha en hinnsvepning som tyvär inte gav resultat.
Hon märkte nog att mina nerver och mitt tålamod kraftigt börjat tryta.
Hon skrattade gott när jag muttrade att jag inte var glad att se henne (hon har humor). Men hon lovade då glatt att jag skulle få åka och bli igångsatt så jag slapp se henne innan bebben va ute
aimay
Stammis

Inläggav Caroliinen 28 jan 2011, 20:54

Åhh underbart ju :)
Då har du din bebis hos dig snart ju :)
Jag räknar med att gå på UL på onsdag..tror inte min bebis tittar ut innan och gör den de så är ju de en positiv överraskning såklart :)
Så återstår att se vad de säger på onsdag för jag går inte därifrån förrän jag fått ett datum för igångsättning..haha :)

Fick också en hinnsvepning av BM utan resultat..

Då ska man bo i Dalarna då om man ska planera en bebis nr 3 ;)
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Caroliinen
Alltid online

Inläggav CCCG 28 jan 2011, 21:30

Jag blev igångsatt i v.39 pga havandeskapsförgiftning. När vi kom dit sa dom att det kan ta från 1 h till 36 h innan det händer något. Jag kände av att det satte igång DIREKT! Förvärkar kom under den första timman men sen tog det 12 h innan jag var öppen mina 10 cm :oops:

Dagarna innan igångsättningen så hade nog kroppen börjat ställa in sig på förlossning då jag liksom du gick på toa ofta och gjorde stora behovet :!: Hade inte stark molvärk men det var där.

Önskar dig Lycka till med igångsättningen!
CCCG
Stammis

Status: Nybliven mamma till underbara Charlie

Inläggav aimay 28 jan 2011, 21:40

Caroliinen:
Nej man ska tjata och tjata :D, dom säger ju att man bestämmer så mycket själv men det vet jag inte om man alltid kan hålla med om. Försök dig på att spela dödssjuk eller något sådant det kan funka :lol:
Min barnmorska gick själv över tiden ganska mycket med ett av sina barn så hon har väl den tiden i baktanke hihi.
Man ska aldrig säga att tiden gått långsamt om man inte varit gravid på övertid!!
Hoppas våra bebbar vill kika fram av sig själva

CCCG:
ååh det låter som en dröm igångsättning :D
Hoppas min går fort om jag måste göra det
aimay
Stammis

Inläggav Emilie86 05 feb 2011, 21:48

jag blev igångsatt v.37+0 p.g.a havandeskapsförgiftning.tog ca 26½ timma innan tvillingarna kom.räkna från det att de satte in tabletten.
Användarvisningsbild
Emilie86
Alltid online

Status: Mamma till tvillingpojkar

Inläggav aimay 06 feb 2011, 18:16

Slapp som tur igångsättning min lilla elvira kom den 29/1
. fick värkar på natten och 13.11 var hon född :)
aimay
Stammis

Inläggav CCCG 06 feb 2011, 20:38

Grattis =)
CCCG
Stammis

Status: Nybliven mamma till underbara Charlie

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm