Marina

Hej! Det är helt normalt att ett spädbarn har magknip dom 3-4 förs...

Fråga BVC

Bli gravid med Rosenrot. Någon som har erfarenhet av det?

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Bli gravid med Rosenrot. Någon som har erfarenhet av det?

Inläggav Andrea88 23 jun 2009, 18:58

Hej!

Jag har försökt bli gravid i 1,5 år nu och har hört att rosenrot skall öka sexlusten och öka ÄL. Vissa har även blivit gravida efter någon mån när dom börjat äta rosenrot. Vet någon om detta stämmer?
Tänkte börja äta Rosentor nästa mån från första mensdag och sedan testa med äl test om man får äl denna mån.
Någon mer som skall börja och vi kan följas??
Skulle vara roligt att vara några stycken som man kan dela tankar och funderingar med.
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
Andrea88
Alltid online

BF: 120324
Status: Mamma till Wilhelmina och en till på väg

Re: Bli gravid med Rosenrot. Någon som har erfarenhet av det?

Inläggav Holien 23 jun 2009, 19:29

Hejsan!

Har inte hört något alls vad gäller rosenrot och fertilitet/äl. Hur skulle det funka i såna fall? :)

Har själv NOLL koll på min mens (har haft en mens senaste 9 månaderna), och ännu mindre koll på äl :roll:
Däremot har jag ett paket rosenrot liggandes här hemma sedan förrut, så jag hänger gärna med på det här försöket :)
Holien
Nykomling

Inläggav ExAnimo 23 jun 2009, 19:44

Hej!
Jag var in på hälskost igår och tänkte köpa rosenrot men då rekommenderade hon bidrottninggele-tabletter, så det har jag börjat knapra iaf.. jag har inte fått igång ÄL än så hoppas att det funkar nu..
Bild
Användarvisningsbild
ExAnimo
Alltid online

Status: Mamma till underbar!

Inläggav Holien 23 jun 2009, 20:02

Letat runt lite på google:

"..Studier på djur har visat att Rosenrot har förmåga att öka könshormonernas aktivitet. Hos hondjur ledde intag av Rosenrot till en ökad östrogen aktivitet, också en ökad fertilitet. Hos handjur gav Rosenrot upphov till ökad testosteron-aktivitet med en ökad muskeluppbyggnad (Tomsk State University, 1987)...

...Rosenrot gavs till 40 kvinnor med utebliven menstruation (amenorré) och oförmåga att bli gravida. Efter 14 dagars intag återfick 25 av de 40 kvinnorna normal menstruation. Efter ytterligare några månaders intag blev 11 av de 40 kvinnorna gravida

Det finns flera rapporter i litteraturen som visar att intag av Rosenrot bidrar till möjligheten att bli gravid (att koncipiera). Några få månaders behandling med Rosenrot har lett till normal graviditet (Eagon P och Herbagram N, 2002)...."
(http://www.naturmedel.org/sidor/rosenadd.html)

Vet inte hur riktigt det här stämmer men det LÅTER ju bra iaf! :wink:
Holien
Nykomling

Inläggav ExAnimo 23 jun 2009, 20:30

ja men precis, man måste ju testa allt som går annars vet man ju inte:) det kan ju inte bli sämre iaf=)
Bild
Användarvisningsbild
ExAnimo
Alltid online

Status: Mamma till underbar!

Inläggav Erikas 23 jun 2009, 20:41

Har inte hört att det skulle öka chansen att bli gravid men det är säkert jättebra för andra saker med. Finns ju inget att förlora med det, har hört att man blir piggare och så av rosenrot, så det ä ju positivt! Lycka till allihopa!
Användarvisningsbild
Erikas
Alltid online

BF: 110811

Inläggav Andrea88 23 jun 2009, 22:07

Holien:

Jag tycker att vi skall testa rosenrot i juli:) Man skall ta på första mens dagen fram till äl. Min mens skall komma den 11/7 sp börjar då. När kommer din.? Hur länge har du försökt?

Jag läste också om det där på nätet så de finns ju lite hopp:) Som ni sa kan aldrig bli sämre :D
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
Andrea88
Alltid online

BF: 120324
Status: Mamma till Wilhelmina och en till på väg

Inläggav Tara 23 jun 2009, 22:30

Hejhej!

Jag testa en månad för en tid sedan, men sen har jag glömt att ta dem, men tänkte göra det nästa vända.

Finns några trådar ang rosenrot här på sidan, så ett tips är ju att gå in o läsa dem o kanske få veta ngt vettigt.

Har förövrigt läst att "Bisolvon" ska vara bra för killen att äta (även tjejen).

Lycka till allihop!
Tara
Alltid online

Inläggav Holien 24 jun 2009, 19:57

Andrea88:

Ja juli låter bra, har dock ingen som helst aning om när min mens kommer (redan 2 månader för sen :P), så jag börjar äta nu så får vi se vad som händer helt enkelt :)

Svårt att svara på hur länge vi försökt, slutade med p-piller i sep/okt då vi bestämt oss, men iom att kroppen inte riktigt kommit igång som den ska än så vet jag inte om man kan räkna med att vi ens börjat "försöka" än.
I hjärtat har vi velat sedan då i oktober iaf :)
Hur länge har ni försökt?
Holien
Nykomling

Inläggav Xenia 24 jun 2009, 20:15

Jag åt rosenrot ett tag innan men inte för att bli gravid...har dock läst att det kan hjälpa...men bidrottning gele är tydligen ännu "säkrare" starkare iaf. och en del som inte har äl. ofta el dylikt(svårt att bli gravid)har blivit hjälpta..däremot kan de som har normal äl. få lite annorlunda läste jag.

Lycka till allihop
Bild Bild
Xenia
Alltid online

BF: 110928

Nästa

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm