-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Bli gravid med tvillingar!?
14 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Bli gravid med tvillingar!?Hej!
Nu tar vi nya tag, tänkte det kunde vara kul att försöka få tvillingar, har ni några knep? Finns det några tips eller knep ni känner till? Ni som är gravida eller fått tvillingar vad gjorde ni annorlunda?! Hoppas på många intressanta svar! Haha
Re: Bli gravid med tvillingar!?Ja nu är det ju som så att det inte går att göra på något speciellt sätt för att få tvillingar.
Enäggstvillingar är inget som går att ärva utan det är en mutation och risken/chansen att få enäggs är lika liten för alla. Tvåäggstvillingar får man om man släpper två ägg istället för ett vid ägglossning och det är inget som går att ordna själv och det är den sorten som går att ärva men då enbart från moderns sida. Läs mer här: http://www.tvillingnytt.se/enaggs-eller-tvaaggs
Re: Bli gravid med tvillingar!?Jo nu vet jag ju självklart det! Men jag tyckte det var en kul grej ungefär som i tråden där man "försöker baka tjej eller kille" vet att många vill ha tvillingar men att det inte finns något vetenskapligt sätt att få men kanske något husmorstips eller skrönor?!
Re: Bli gravid med tvillingar!?Har du verkligen tänkt igenom hur det skulle vara att ha twins? jälv är jag rädd för att få två, kankse ser gulligt ut med två men graviditeten är en risk dom föds ofta för tidigt hamnar på neo avd. ligga inplastade nej ush å fy! HAr en syster som genomgått allt detta.. Kör på en de e vi gjorda för!
Re: Bli gravid med tvillingar!?Haha ja det finns ju många faror med tvillingar och chansen är inte så stor att vi får det (även om barnets farfar är tvilling) men jag har konstigt nog alltid önskat mig tvillingar!
Å det borde inte vara värre än ett syskonpar som är födda tätt i trotsåldern!
Re: Bli gravid med tvillingar!?Det som ökar är att vara över 35, göra IVF eller ha fått många barn.
Och att barnets farfar är en tvilling spelar ingen roll för dig utan om han är tvåäggstvilling kan det ha förts vidare till hans dotter eller barnbarn som är flickor.
Re: Bli gravid med tvillingar!?Fast som jag förstått gör det bara skillnad om mamman har tvillingar på sin sida!?
Re: Bli gravid med tvillingar!?jag har tvillingar på både mamma och pappas sida.. är det stor chans eller risk om man hellre vill se det så, att vi kan få tvillingar ? nu vet jag inte om det är en eller tvåäggs men från mammas sida tror jag det är tvåäggs..
![]() Dream as if you´ll live forever, Live as if you´ll die tomorrow. http://minbebis.com/blogg/lovestory/ kramisar
Re: Bli gravid med tvillingar!?Oj! Ja som jag fattat så ökar chanserna till tvillingar om det finns på mammans sida iaf!
Re: Bli gravid med tvillingar!?kollade upp detta igår o har tvåäggstvillingar.. mammas systers barn ( en dog vid födslen dock) och sen farmors bröder och hennes kusiner.. sen har hon kusiner vars mamma fick trillingar tre ggr!!! är det som med enäggstvillingar det där med trillingar eller hur funkar det egentligen? 3*3... helt otroligt..
o här sitter man o väntar på att bli gravid med ett barn... phu.. ![]() Dream as if you´ll live forever, Live as if you´ll die tomorrow. http://minbebis.com/blogg/lovestory/ kramisar
14 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|