-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
blir lite smått arg på min mamma.......
9 inlägg • Sida 1 av 1
blir lite smått arg på min mamma.......har varit sjukskriven nu sen mitten av månaden pga att ja kräks väldigt mkt å nu ska ja träffa doktorn imon..min mamma tycker att ja ska ut å jobba för d e ju inga problem, det behöver ja enligt henne...nähä men mina känslor då?? ja mår fortfarande skit, kräks mkt. Ida tex trodde ja huvudet skulle sprängas på mej dom båda gångerna ja kräkts än så länge..e väldigt yr, börjar få foglossning å sen så orkar ja ju knappt leka me min son...hur f*n ska ja då orka jobba för att sen komma hem å absolut inte orka leka me min son lr umgås me min sambo..blir ju bara ansträngd å yr när ja åker å lämnar min son hos dagmamman...förlåt men va tvungen att skriva av mej dessa känslor....kommer nog iaf säga t doktorn att ja mår skit..men hur skulle ni göra?..e rädd att göra mamma "besviken" oxå....
jag har lite samma problem... de värsta jag vet e att göra mina föräldrar besvikna! dom visar verkligen att dom e de och de e jobbigt... jag mår jätte illa och kräks.. och klarar ibland inte av att jobba... dom tycker att jag e larvig osv.... klart man orkar jobba.... eee nej inte när man kräks... då vill man ju inte lämna sitt trygga hem. förklara hur jobbigt du har de för doktorn... och hoppas på att du får va hemma ett tag!! sen struntar du i din mamma... jag vet.. de e inte så lätt!! men tillslut kanske hon förstår. vet inte om jag va till nån hjälp.... men de finns fler i din sist i alla fall.. stå på dig! ingen annan än du vet hur du mår!!!
Min mamma tycker inte heller att det är en sjukdom att vara gravid, och hon har aldrig haft ont... jag led av foglossning och hade sammandragningar, inte förrens i slutet när de inte ville att jag skulle göra något med risk för att hon skulle komma för tidigt så började hon förstå.. Mammor vet ju alltid bäst...
Dess, d känns som du vet exakt hur ja känner..hehe d va skönt att veta att d e flera...m ska försöka att stå på mej å säga t doktorn exakt hur ja mår...TACk så himla mkt!!! d värmde verkligen..
shoegal, m exakt..d e bara ja som vet..å ja e super rädd att om ja återgår t jobbet när ja inte mår bra å så, att d ska hända barnet något..tack så mkt för stödet...
Re: blir lite smått arg på min mamma.......men "grodan"... din mamma har rätt i att det inte är en sjukdom att vara gravid ju!!
Det är ett tillstånd - inte en sjukdom. Sen kan man ju drabbas av diverse åkommor med anledning av sitt tillstånd - men att vara gravid är normalt & vissa saker kommer med det. Sen har man ju som individer olika trösklar för vad man klarar av. Min lillasyster hade REJÄL foglossning - men gick ändå till jobbet som frisör in i det sista - för även om det gjorde ont fysiskt så mådde hon bättre mentalt av att jobba. Medan jag har en barndomskompis som vägrar byta sina högklackade mot lågskor men ändå sannolikt vill (& kommer att) bli sjukskriven för ryggproblem & foglossning redan nu i månad 5. Så vi alla har olika föreställningar om vad som är rätt. Men som nån annan skrev så vet man sannolikt bäst själv - i samråd med sin läkare - vad man behöver!
Re: blir lite smått arg på min mamma.......skit i vad din mamma tycker, det är väl inte hon som är gravid?
9 inlägg • Sida 1 av 1
|