Teresa Hellgren

Hej Erika! För några år sedan pratade jag med en barnallergolog p...

Kostrådgivare

Blir så trött!!

När börjar magen synas & vad får man äta? Diskutera kropp & kost!

Blir så trött!!

Inläggav Zirkon 25 feb 2010, 16:12

Är nu i vecka 25+6 och har redan gått upp jätte mycket i vikt vilket jag inte uppskattar, och inte får man glömma hur mycket man har lagt på sig heller, hela tiden får man kommentarer som "hej tjockis" osv osv, varför ska folk hålla på så där? Jag uppskattar det inte alls, jag mår redan dåligt över att jag har gått upp så mycket! Bara för jag är gravid betyder det inte att jag inte kan må dåligt över hur mycket jag har gått upp! Är det någon mer som känner samma? Tycker folk ska hålla tyst om ens vikt oavsett man är gravid eller inte!!
Zirkon
Alltid online

BF: 060710
Bor: Sala

Re: Blir så trött!!

Inläggav Gotland 25 feb 2010, 16:19

Tror inte folk menar att du gått upp i vikt eller blivit tjock utan bara tt du är gravid.

Och jag kan hålla med om att folk ska hålla käften om ens vikt.
Man går väl inte fram till en överviktig person och säger - fan vad fet du är.
Däremot har jag fått höra mååånga gånger att - fan vad smal du är. Det enda svaret jag har på det är - fan vad fet DU är. Och detta oavsett hur personen ifråga ser ut.

Man kommenterar inte folks vikt på det viset. Jag vet att jag är smal lika mycket som en överviktig person säkerligen vet att han/hon har några kg för mycket.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Inläggav Zirkon 25 feb 2010, 16:42

Jotack jag vet hur det är med den saken oxå, har alltid vart jätte smal. Nja vissa säger ju att de syns så väl att jag har gått upp mycket i vikt :x och det börjar bli tröttsamt att höra det hela tiden och det får mig inte att må bättre direkt!
Zirkon
Alltid online

BF: 060710
Bor: Sala

Inläggav honungspinglan 25 feb 2010, 18:01

Jag är också så himla trött på det. Jag gick också upp mycket tidigt. Och folk som kallar en tjockis hela tiden. Sedan säger de att man får kalla en det nu för att man är gravid, men det är faktiskt inte så roligt. Alla vet väl att man blir tjock av att bli gravid, men det är inte så kul att höra jämt.
Användarvisningsbild
honungspinglan
Stammis

BF: 100413
Status: Tjock

Inläggav laisa86 25 feb 2010, 19:21

Oj, den kommentaren har jag aldrig fått... (eller jo av pappa, men vi skämtar med varanda, så det vet jag inte är ngt elakt) Tycker verkligen inte att det låter roligt! Men då får säga ifrån, säg att du inte uppskattar det dom säger och att det är faktiskt inte så lätt att vara gravid! Jag skulle ta jätteilla upp om ngn tex på jobbet sa: ojj hej tjockis eller ojj vad tjock du har blivit - om jag inte visste att det är pga att jag är gravid och inte för att jag gått upp i vikt... aa om du förstår vad jag försökte få fram där :)

Mina arbetskamrater brukar välja att säga: oj vad stor du har blivit nu, men det är ju som ingen elak kommentar och jag tar inte illa upp av det, men det är ju inte precis som att dom säger oj vad tjock du har blivit... :? men säg ifrån och säg att du uppskattar inte det dom säger osv. Hoppas att det blir bättre för dig!
Läs om min och Knuts vardag: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/

BildBild

BildBild

Bild
Användarvisningsbild
laisa86
Alltid online

BF: 120603
Status: Sambo och mamma till Knut + gravid igen

< Återgå till Kroppen & gravidkost

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm